• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Sarah21

Ska på middag ikväll med jobbet på en fiskresturang! Någon som vet om det är okej att äta pepparlax när man är gravid?

• tokigamamman

Hej alla plussare!

Nu ansluter jag mig också till denna grupp. Jag är på bim +6 och ingen mens i sikte. Plussade på två test imorse

Om allt går väl är beräknad bf den 4/2 -16. Detta blir isf vår lilla/lille trea

Grattis till alla plussare!!

• Vela81

Hej och grattis till alla
    Plussade igår och är nu i v 4+1 - BF 8/2
    Varit en resa hit och fortfarande lite dubbla känslor. fick ett sent missfall i januari då vi förlorade tvillingar i v 19 då jag fick blodförgiftning efter ett ingrepp. Den graviditet kom efter 2 års mediciner. Har två tjejer som bli 8 och 10 i sommar <3

Framförallt tröttheten som är påtaglig men även mycket gaser. Blir även mer infektionskänslig vilket behövs för att trycka ner mitt immunförsvar så det lilla fröet får stanna

ska bli kul att följas

• haannah

Hej på er och grattis till alla graviditeter! :)

Jag själv är i v.8 nu om allt stämmer enligt uträkning. Jag var på hälsosamtal/inskrivning hos BM igår och fick (preliminärt såklart) BF den 16/1, vilket stämde med uträkning i app osv :) Fick en helt underbar barnmorska och hade sån tur att hon bokade in ett VUL till mig om 2 veckor, pga tidigare MA. Så den 17e juni ska jag på VUL och förhoppningsvis få bra besked. kommer vara i v.10 då :) 

Ska på fortsatt inskrivning om en vecka, då vi inte hann klart med allt igår pga mycket prat, haha. Men det känns bara kul att få träffa BM lite till :)

Mår ganska illa till o från under dagarna, ömma o svullna bröst, molvärk i magen och otroligt trött. Men jag är superglad så länge symtomen finns, hade inte velat vara utan dom :) hehe. 

• Anonym (Lilly)

Jag ska på hälsosamtal/inskrivning imorgon!! Nått jag ska tänka på? Hur går det till? Tog ett gravtest till igår, kan fortfarande inte tro att det är sant!! Min sambo vet fortfarande inget, har lyckats hålla mig en vecka! Han är inte hemma och vill inte ta det på telefon!! Samtidigt som jag har varit nära att berätta så bara låser det sig för mig och jag kan inte säga det!! Haha!!! Det hade varit kul att göra nått speciellt och överraska honom! Några tips? ;)

• my happy day 2015

När ni fick plus hade ni nidblödningnidblödning någon gång?

• AngelinaAr

Hir lägger man upp bild????

Ja jag fick för första gången i mitt liv av alla grav HR två barn liten brunrosa fläck och dagen dagarna efter lite lite mer sedan inget..

Trodde först de va missfall då jag nyligen haft de förra månaden :)

Så japp

• CeciliaBKB

Hej på er!

Började tillsammans med min sambo att försöka bli gravida i augusti 2013. Igår fick vi det första plusset någonsin! Bim+5. Sex stycken tester och alla var positiva så nu har vi fått första tiderna hos kvinnohälsan :)

Har inte känt några symptom alls innan men börjar nu få en molande värk i magen som känns som lättare mensvärk. Blir lika orolig varje gång för lag är rädd att mensen ska komma och något blivit knas med testerna. Även om jag hör hur det låter :P

Har idag varit grymt trött, men inget illamående eller öm i brösten än :) Verkar som att jag är i vecka 5, om man räknar från första mensdagen. Men då är jag väl bara i vecka tre typ? :)

Ska bli kul att få följa alla :D

• jazmine25

Berättade för killen idag att vi väntar barn. Jag använde min dotter på snart 2 år som skådespelare. Hon fick säga efter mig. Pookie du ska få en bebis. Spelade in det och skickade videon till hans mobil när han var på jobbet. 

• MCLRBL

Går in i v. 7 imorgon om appen har rätt. Ska på inskrivning på fredag och undrar om ni har några tips på vad man kan ta upp? Känner mig så himla ny och undrar typ över allt men kommer inte på så mycket specifikt liksom :b Haha låter kanske konstigt! Hur går inskrivningen till? Som sagt, har ni några tips på vad man kan fråga så man får veta så mkt som möjligt och inte missar nått viktigt? :)

Svar på tråden BF februari 2016