Inlägg från: MalinTherese |Visa alla inlägg
  • MalinTherese

BF februari 2016

lindakarlsson4380 skrev 2016-02-16 10:42:08 följande:

LÄS INTE OM NI ÄR KÄNSLIGA - BILD KOMMER VISAS OCKSÅ!!!!!!

Tjejer... 

Har BF imorgon, och igår hade jag såna täta och regelbundna förvärkar hela kvällen.. Nu på morgonen har jag (förlåt) gjort nr.2 redan 3 gånger.. Och nyss när jag gick på toaletten så kom detta: 

Vad tror ni, kan det vara slemproppen?! Isf, ni som fått barn tidigare, tror ni det kan vara på G snart eller tror ni det dröjer länge ändå? Det betyder ingenting att den kommit? 

Yes, garanterat en bit av slemproppen! Min slempropp har gått bara dagen innan jag fick båda mina barn, så för mig starta det ju tätt inpå, men har vänner vars slempropp kunnat gått veckor innan, men med tanke på att du har bf i morgon så tror jag nog de kommer igång snart :D
  • MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-16 08:03:51 följande:

Haha ja det kan jag tänka mig, jag letar tecken i allt redan nu, kan tänka mig det blir värre när jag passerat onsdag =) svägerskan är beräknad i helgen men jag tror hon hinner före mig =)

Håller som sagt tummarna för dig idag då, berätta gärna vad bm sa den och hur det kändes om hon gör det =)

Jag har febrilt försökt nå min bm idag men utan lycka, förhoppningsvis kanske hon ringer upp här under eftermiddagen! .. Så nu försöker jag sysselsätta mig med städning å tvättning, men nu börjar de bli tungt å nästintill omöjligt att plocka saker från golvet haha! Å med två andra små som springer å leker så blire rätt mycket plocka från golven :p
  • MalinTherese
    lindakarlsson4380 skrev 2016-02-16 12:41:59 följande:

Åhh!! Hoppas det blir lika för mig!! :D Tack för positivt svar!

Men se till å vila å samla kraft, för det är ett maratonlopp å föda barn, så sätt inte igång med nån storstädning ;D
  • MalinTherese

Men nu brudar, gick min slempropp åxå :D wooho!

Så nu är de bara att vänta å se, äntligen säger jag haha :)

• MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-16 13:09:31 följande:

Åh jag som trodde du kanske hade en tid idag! Hoppas hon ringer upp! Gick du över med dom andra? Haha ja, du får skaffa en sån där arm som parkarbetare har så du slipper ner på golvet ;p

Här är det strålande sol så jag tänkte sysselsätta mig i trädgården men höfterna sa ifrån. Insåg ganska snart att man inte kan göra så mycket ändå när frosten fortfarande är i backen =)

Ja jag gick över 6 dagar med första barnet, andra barnet kom tre dagar tidigare än beräknat :)
  • MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-16 13:32:49 följande:

Då tror jag att din bebis är redo att komma ungefär närsomhelst! Hur startade dina förlossningar? =)

Mina båda förlossningar har startat väldigt lika, slemproppen har gått å sen har värkarbete tagit fart. Dock har jag haft mycket långdragna värkarbeten med värkar som inte jobbat just något utan har stått å stampat läääänge på samma ruta, första barnet tog 49 timmar från första värk till att han var ute, andra tog 46 timmar från första värk till att hon var ute :p

Så långdraget är bara förnamnet! Men nät jag väl börjat öppna mig så har de gått helt okej fort å smidigt. Men tack vare värkar som inte jobbar utan bara själ energi ifrån en så har de resulterat i att jag fått tagit eda vid 4 cm bara för att få hinna vila, å då slutar de även i värkstimulerande för att värkarbete avstannat lite på mig.. Så Jaa.. Ända positiva qtt de tagit lång tid är att jag inte spruckit nångång å mina klumpar vägde 4007g respektive 4040g när dom kom ;p
  • MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-16 17:30:11 följande:

Ååååh! Bläddrade lite snabbt bland inläggen här nu och såg att din slemmis släppt? Så om den här följer mönstret är det alltså dags ungefär när som helst för dig? =D

Oj vad jobbigt det lät! Utmattande både psykiskt och fysiskt när det blir så! Hoppas och håller tummarna för att det går lättare för dig den här gången då! :)

Jag vette sjutton om jag vågar fråga om en statuscheck och ev hinnsvepning imorgon, försöker samla mod till mig :)

Ja äntligen så händer de något haha :D

Ironiskt nog satt jag å prata med min bm i telefon om en hinnsvepning när jag kände att nått inte stod rätt till så jag sprang in på toaletten å fick syn på den så jag å min bm kom överens om att den där hinnsvepningen behövdes nog inte ;p

Jaa om de ska till å följa samma mönster som med dom andra två då borde vi vara på rätt bana :) , eventuellt att värkarna kommer igång mer i kväll/natt för hittills så har jag "bara" haft tre värkar som verkligen har känts :/

Konstigt de där att man faktiskt längtar efter att ha ont haha! :p
  • MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-16 18:43:52 följande:

Härligt om det kommer igång utan hjälp så att säga! Känner du dig utvilad och redo nu då? Eller hoppas vi på en god natts sömn så det sätter igång till morgonen? Har du något hjälpmedel hemma för värkarna?

Haha ja inte ofta man gör det, men nu är det ju för att man vet att man får ut något alldeles underbart av det :)

En god natt sömn vore ju inte fel;p, men samtidigt får det hemskt gärna dra igång så det blir överstökat :p

Hjälpmedlena hemma är väl badkaret å värmekudden! Å för att inte glömma, sambon! Han brukar massera ryggslutet å det gör hur mkt som helst' sen är andningen a&o.. :)
  • MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-16 19:13:35 följande:

Förstår dig helt :) men blir det en långdragen historia är det ju rätt trevligt om man fått sova lite innan :) hur känns det nu då? Fortfarande inget mer än dom värkarna? Jag är så spänd och förväntansfull här nu haha!

Jag har tens hemma som ska få vara med mig hela vägen tänkte jag, ska ta och lära sambon hur man hanterar den så han är insatt när dagen kommer :)

Inget alls faktiskt, det har avtagit, lite sammandragningar nu å då, men inga värkar! Så jag ska lägga barnen sen ska jag åka på Coop å köpa Annanas :D

Behöver ändå handla å att röra sig skadar ju inte direkt :p
  • MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-16 21:53:55 följande:

Haha lycka till nu då! =)

Nja, varken vankandet eller en Annanas sätter igång något, men har tagit två Alvedon, å hoppas på en god natts sömn å sen är hon väldigt välkommen :)

Ska du prata med bm om hinnsvepning? :)
Svar på tråden BF februari 2016