• Mayy

Vi med BIM i juli

Hej alla fina, jag kommer också och trängs på tråden. Fick min mens natten till idag och nästan BIM beräknas bli den 2/7. Efter lite depp så blir det nya tag  Hjärta

• Mayy

Känner mig som världens sämsta vän :( En vän till mig berättade igår att hon är gravid med sitt fjärde barn... Och även om jag såklart är glad för hennes skull så känns det samtidigt så jobbigt att hon blev gravid så lätt utan att ens aktivt vilja det och jag inte lyckas ens då jag verkligen vill och försöker. Så istället för att enbart vara glad för hennes skull så satt jag och grät inatt för att jag känner mig värdelös. Alltså vem gör så? Jag orkar inte med mig själv... :(

• Mayy
    Flerattälska skrev 2015-06-11 22:21:29 följande:
    Håller med er. Just nu tycker jag det känns som att det är bebismagar överallt.
    Ja... Det är väl mest att det påminner om det jag själv inte har som gör att det gör ont i hjärtat. Jag önskar jag kunde vara odelat glad för hennes skull... Samt ignorera och inte ens "se" barnvagnar och bäbisar överallt... Men det är svårt att undgå. Hoppas att ni alla snart är gravida och jag också <3
  • Mayy

Hade ÄL igår/idag... Så nu återstår bara att se om det blir något resultat till Juli, beräknad BIM är 2/7 men det är ett lite osäkert datum då jag inte har på dagen regelbunden cykel... Känns spännande. Kanske denna gången blir gången det går? 4e försöket nu sen p-piller stoppet...

• Mayy
    NiHa skrev 2015-06-20 11:58:37 följande:

Hejsan:)
    Jag joinar denna tråden:)
    Vi har gjort ett försök men fick min mens igår 2 dagar sent.
    Har ÄL 5/7 så gör ett nytt försök då:)
    Gör ni något för att öka chanserna att bli gravida? :)

Lycka till med nya försöket :) Jag äter vitaminer anpassade till kvinnor, samt D-vitamin men det är mest för bättre allmän hälsa, jag tänker typ att det borde vara fördelaktigt :) Sen gör jag inte mer än att försöka få till det kring ägglossningen. Gör du något speciellt?
  • Mayy
    NiHa skrev 2015-06-20 12:11:21 följande:

Tack:)
    Tänker samma som dig, ska köpa vitaminer imorgon:)
    Nä jag gör inget mer än att tar ÄL test.
    Men läste i en annan tråd igår om Borago och glandin, vissa säger att det ska öka chanserna. För det för att slemhinnorna blir tjockare så ägget fastar lättare. Och jag har jätte tunna slemhinnor så tänkte testa det iaf:) Om inget annat är det bra för kroppen iaf:D

Jag har aldrig gjort ÄL-test men tänkte kanske testa det om inget hänt på ett halvår :) Än så länge så försöker jag tänka att det kan ta tid utan att det är något konstigt. Men man blir ju otålig och ibland känns det tungt att det inte "tar"... Men snart så hoppas vi :)
  • Mayy
    NiHa skrev 2015-06-20 12:11:21 följande:

Tack:)
    Tänker samma som dig, ska köpa vitaminer imorgon:)
    Nä jag gör inget mer än att tar ÄL test.
    Men läste i en annan tråd igår om Borago och glandin, vissa säger att det ska öka chanserna. För det för att slemhinnorna blir tjockare så ägget fastar lättare. Och jag har jätte tunna slemhinnor så tänkte testa det iaf:) Om inget annat är det bra för kroppen iaf:D

Jag har aldrig gjort ÄL-test men tänkte kanske testa det om inget hänt på ett halvår :) Än så länge så försöker jag tänka att det kan ta tid utan att det är något konstigt. Men man blir ju otålig och ibland känns det tungt att det inte "tar"... Men snart så hoppas vi :)
  • Mayy

Sitter och funderar... Min BIM beräknas till typ 2/7 och ÄL har nog redan varit (kollar flytningar) så nu är det tiden då man bara kan vänta. Tänkte mkt aktivt att jag inte ska känna efter något denna månad. Bara ta det som det kommer. Inte leta "symptom". Men det är så svårt att inte tänka, tänka, tänka och hoppas... Blir fjärde försöket nu. Vill så gärna att det tar! Önskar man kunde påverka det mer. Sån seg väntan. Önskar man fick besked direkt efter ÄL :)

• Mayy
    sowe81 skrev 2015-06-22 15:28:54 följande:

Äl-testet var positivt på midsommarafton, så nu är det ett par långa veckor framöver, bim 2/7. Längtar. Kommer nog testa 30/6, då är äl+10.

Jag har också BIM den 2/7! Spännande visst? Väntan är det värsta....
  • Mayy
    ElsaR skrev 2015-06-22 17:13:04 följande:
    Jag har samma datum! Håller tummarna för oss :):)
    Då får vi följas åt, så roligt :) hoppas på plus för oss båda :)
Svar på tråden Vi med BIM i juli