• Mayy

Vi med BIM i juli

LillaEochP skrev 2015-06-26 20:18:31 följande:
    Detsamma! :)

Jag har en massa test här hemma som bara ligger och väntar och jag får verkligen tvinga mig själv att låta bli dom, vill försöka vänta till dagen innan tidigast! Satt i rutin att gå ut med hunden innan jag själv får kissa på morgonen, då är jag så kissnödig att jag absolut inte han hålla mig när jag kommer in på toa och då hinner jag inte med att testa och får skjuta på det en dag till haha...Annars hade testen typ varit slit redan!

När tänkte du testa? :)
    Tack <3

Haha bra plan! Själv har jag inte några test hemma. Jag har faktiskt aldrig testat utan bara inväntat mensen som troget kommit... Men kanske som du, någon dag innan som tidigast. Är man gravid så är man... Försöker jag tänka... :)
  • Mayy
    Interiorista skrev 2015-06-27 12:36:33 följande:

Nu fick jag min mens, som jag gissade på också. Så nu är det bara att vänta på äl, och den brukar komma sent eftersom min cykel ofta ligger på ca 32-40 dagar. Så får se om inte bim blir till augusti då. Detta blir då vårt första försök, denna månad råkade bli oskyddat sex nära äl bara ;) men lycka till alla, hoppas ni får plus ni, så vi inte syns i augustitråden! Kram!

Lycka till i Augusti! <3 kram!
  • Mayy
    Att vänta skrev 2015-06-27 13:26:45 följande:

Tror att mensen är på väg redan här. Tilltagande molvärk och lite bruna flytningar om jag känner efter lite "där inne". Känner mig riktigt ledsen denna månad. Hade en så bra känsla och trodde att vi skulle få ha lite tur för en gångs skull. Har försökt sen i augusti förra året och haft två missfall (ett förra månaden). Ja ja, kommer mensen redan nu kan jag ju iaf hänga kvar i den här tråden nästa cykel också.

Det är alltid lite extra jobbigt när man känner förhoppningar. Kommer mensen så kommer den. Hoppas det är en luring! Kram <3
  • Mayy

Är fortfarande sjuk idag så har svårt att fokusera på annat än halsont och ett tungt huvud. Men till och från idag har jag haft lite mensvärk :( inte ett så bra tecken på BIM -5 va? I övrigt känner jag ingenting och har inga symptom alls. Brösten är helt neutrala och allt annat är helt vanligt. Ställer in mig på att invänta mensen, så kommer inte ta något test...

• Mayy
    EkoS skrev 2015-06-27 16:24:56 följande:
    Jag var gravid en gång som tonåring (gjorde abort). Missade det helt för att jag var sjuk över mensen och inte fattade att den inte kom :)
    Kommer dock få svårt att missa om den lite kommer nu ;) hehe :) Få hoppas på att det ändå är något..!
  • Mayy
    halo83 skrev 2015-06-28 04:18:13 följande:

Sjukt besviken... Neg idag. Och världens tempdipp så mensen kommer komma som ett brev på posten i morgon

Ledsen att höra, så trist! <3
  • Mayy
    Elyssa81 skrev 2015-06-28 20:08:34 följande:

Testade neg på BIM -4 imorse. Skittrist! Men en helt underbar dag med ungarna på badet och strålande sol har gjort att jag inte ens tänkt på det på hela dagen!

Så skönt att du kunde ta vara på dagen :) låter som en härlig dag! Och du är bara på BIM -4, finns gott om tid kvar för ett plus! :)
  • Mayy
    Angdev skrev 2015-06-29 00:01:57 följande:
    På tex lollip0ps test ovan så ser du att ett av strecken är mer eller mindre samma på alla tester. Detta är ett kontrollstreck som visar att testet funkar, det andra är själva strecket som visar om man har ÄL lr är på väg att få det. ÄL har man när strecket är lika starkt som kontrollstrecket. Hoppas du blev lite mer klok på min förklaring :)
    Jag blev i alla fall mer klok - aldrig förstått hur dom fungerar innan :)
  • Mayy
    ElsaR skrev 2015-06-29 10:20:32 följande:

GRAVID! Bim -3 och ett "gravid 1-2 veckor" med cb digital på morgonen :):)

Grattis :)) så roligt! Nu hoppas vi att detta smittar av sig i tråden <3
  • Mayy

Jag är på BIM -1 och känner mig helt vanlig i kroppen, som innan mensen ska komma, trött och pms:ig. Är mentalt förberedd på att det inte tagit denna månaden heller. Känns lite segt. Önskar man kunde speeda upp allting lite... :) men nästa gång blir det försök nummer fem så hoppas på det!

• Mayy

Klockan hann bara passera midnatt in på BIM-dagen så kom mensen. Bättre lycka nästa gång och grattis alla som plussat <3

• Mayy
    Det vackraste skrev 2015-07-02 07:50:08 följande:

Negativt på bim. Bara att invänta mens och försök nr 5!

Du med Mayy? :)

Hej fina! Ja, jag fick min mens i natt så jag har också ett försök nummer fem att se fram emot och hoppas på! Då verkar vi följas åt in i augustitråden. Men jag är osäker på om jag kanske kommer ha BIM sista dagen i juli, återstår att se :) kram!
  • Mayy

Ja, sista juli :) så jag antar att jag stannar här i tråden mer eller mindre aktivt till en början :)

• Mayy

Någon får gärna lägga till mig i listan. 31/7 - femte försöket.

• Mayy

Ni måste hjälpa mig nu för jag är helt förvirrad och känner mig gråtfärdig. Fick ju min mens exakt efter midnatt på BIM 2/7, ljusrosa blodblandade flytningar som alltid! Men sen kom inget mer och idag så avtog det? Köpte ett gravtest (Apotekets egna alla andra var slut!) och jag vet inte vad det betyder?! Jag vet inte om det är spökstreck eller inte??? Bilden är tagen när testet är mindre än 5 min gammalt (kanske vid 4 min) då maxgränsen för testet är 5 för att vara giltigt. Jag vågar inte bli glad jag är helt skakis och rädd? Är det spökstreck? Omg jag är inte beredd på det här. Kommer inte min mens nu? Är det en luring?

• Mayy

Tack! Om jag vågar säga det! :) ska köpa ett digitalt på Apoteket strax och testa sen så det blir "svart på vitt". Känns fortfarande som att jag ska få mens när som helst. Tror ni att man kan ta på kvällen eller år morgonen bättre? <3

• Mayy

Tack alla snälla som grattat - blev jätteglad :)) så gulliga ni är! Ja, om detta håller så gick det vägen på fjärde försöket. Kan fortfarande inte tro det är sant.

• Mayy
    Elyssa81 skrev 2015-07-04 13:57:00 följande:

Hoppar tillbaka med en fråga. Har inte fått mens än. Skulle haft den i torsdags enligt ÄL-testerna. Testade neg på CB digital på BIM -1. Finns det ändå en chans att vara gravid eller är det helkört?

Jag fick negativt med cb digital på BIM -2 men plussade senare :)
  • Mayy
    Natt91 skrev 2015-07-12 21:12:49 följande:

Nu slutade mensen eller rättare sagt (ursäkta) de bruna flytningarna. Ingen mensvärk alls har jag och fick ett svagt plus idag på förmiddagen, ej morgon urin. Kan man få bruna flytningar när man är gravid? Bör jag ta ett nytt test i morgon bitti? Magen är jättehård och lite svullen som den vart sen i torsdags.

Jag gick blodblandade flytningar (alltså inte svagt rosa utan med tydliga "blodtrådar" i vid BIM. Sen försvann det och jag tyckte det var märkligt så jag tog ett cb plus en dag senare och är nu i v. 6.
Svar på tråden Vi med BIM i juli