• Mayy

Vi med BIM i juli

saklek skrev 2015-06-23 18:55:14 följande:

Visst är det! Vi är bara på fjärde försöket men jag har ändå börjat tröttna på att känna att nu "måste" vi ha sex när ÄL närmar sig. På sätt och vis så vore det skönt att helt strunta i när man har ÄL eller inte men samtidigt skulle jag inte må bra av att veta att vi inte "försökt ordentligt"...

Vi är också på fjärde och jag känner igen mig helt i det du skriver. Det är ångesten över att inte ha "försökt ordentligt" som spökar mest. Har man gett järnet har man i alla fall gjort vad man kunnat även om mensen kommer... :)
  • Mayy
    annsansa skrev 2015-06-24 10:13:34 följande:

Hej på er alla.

För jag vara med här?

Jaha... hemkommen efter att blivit skrapad igår efter ett ytterligare ma/mf ???? blir nr 8 då... så ingen bebis denna gång heller och nu gick jag ända till v 10 denna gång. Mina tidigare mf har varit i v7 typ :-/ 

Hemsk upplevelse med katastrofal personal och andningsuppehåll och intensivvård. Blir nog en lex Maria av allt :-/ 

Så nytt försök för mig. Tänker inte.vänta på mens utan vill köra igång direkt men skippar är testerna denna gång. Hoppas att det kan gå fort nu och att nästa bebis vill stanna ???????? 

S då denna blödning går som mens så borde jag ha BIM i juli då....

Kram på er alla

Ja, det är klart. Välkommen <3

Det låter hemsk det du berättar :( Jag hoppas att du har bra stöd omkring dig <3

Hoppas att det går bättre nu nästa gång! Kram!
  • Mayy

Det är BIM -7 idag för min del. Känner mig helt som vanligt. Inte mensvärk som förra månaden då jag hade det långt i förväg. Känns som att kroppen börjar bli helt "som vanligt" efter mitt p-piller-stopp i mars. Tror ni att det kan vara på grund av hormonerna min kropp betett sig så olika senaste tiden? Nu känner jag ingenting. Ingen värk, inga "symtom", ingenting. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken... Önskar det gick att testa redan nu så att man bara visste... :)

• Mayy
    Elyssa81 skrev 2015-06-25 11:32:03 följande:
    Jag tror det är bra om det känns annorlunda än vanligt. Jag är också på BIM -7. Känner inget och det känns som ett bra tecken för jag har mkt svår PMS i vanliga fall och en jobbig period mellan ÄL och mens.

Jag håller tummarna för oss. När ska du testa?
    Jag har också en hemsk PMS. Sökt för den vid två tillfällen i sjukvården. Första gången (några är sen) fick jag ssri utskrivet i låg dos att äta från ca 2 veckor innan beräknad mens. Men slutade för det fungerade inte. Senast för ett par månader sen sökte jag igen och kom till en bra läkare som försökte förstå mitt problem. Kan få svåra panikattacker i samband med pms och blir helt deprimerad stundvis och vips när mensen kommer försvinner alla jobbiga känslor och jag blir "normal" igen. Pga att jag försöker bli gravid så kan jag inte få de flesta mediciner då de kan skada fostret. Men fick en tablett mot illamående som också verkar ångestdämpande och den har fungerat. Dock har jag mått lite bättre sista tiden så inte behövt ta något sånt... Pms är verkligen skit! Hoppas vi slipper det snart :))

Jag vet inte när... När ska du? Jag har faktiskt aldrig testat... Bara fått mens hehe :/ Men funderade faktiskt på att testa denna månad så man i alla fall är lite förberedd på ja/nej... :) Vad har du för test?
  • Mayy
    Det vackraste skrev 2015-06-25 20:28:34 följande:

Pga progesteron.

Aha, där lärde man sig något nytt!
  • Mayy
    Mileya skrev 2015-06-26 00:08:08 följande:

Jag är på BIM-7 och hade igår bruna flytningar under några timmar samt mensvärk, så var säker på att mensen var en vecka tidig. Men idag har det inte kommit nåt brunt alls men mensvärken är ännu kraftigare.

Hoppas så att detta kan betyda nåt positivt men det är väl bara kroppen som jävlas kan jag tänka. 13:e försöket nu....

Hoppas att mensen håller sig borta och du får plus! :)
  • Mayy
    Mileya skrev 2015-06-26 06:56:16 följande:
    Tack, vi ska hoppas det! :) vaknade tidigt i morse av att jag hade så jäkla mensvärk. Sådär så man går upp för att lägga i trosskydd för man är så säker på att mensen kommer. Men det kom inget och nu är värken borta igen. MÄRKLIGT!

Kroppen kan verkligen vara skum! :) Hoppas den fortsätter hålla sig borta :) Själv känner jag ingenting åt något håll så vet inte vad jag ska tro. Gissar på att det blir en augusti-tråd för min del faktiskt, men vi får se :)
  • Mayy
    Mileya skrev 2015-06-26 07:08:33 följande:
    Har hört många som sagt att den månaden de verkligen plussade hade de MINST symtom ;) Så det är inte alls omöjligt!

Håller alla tummar & tår för dig! :)
    Tack :)! Vad använder du dig av för gravtest? Jag tror jag ska försöka att vänta till BIM -4 i alla fall, eller kanske BIM -2. Tror jag vill testa innan BIM i alla fall så jag är lite förberedd på vad som kommer... :)
  • Mayy

Hoppas allas dag varit bra :) Själv har jag riktigt ont i halsen och känner mig febrig... Så alla olika "symtom" kan nu lika gärna vara sjukdomskänsla. BIM den 2/7... Haft milda pms-känningar. Inte så positiv känsla på det sättet men känns inte lika sorgset (ännu) som andra månader. Mest trött och hängig och sugen på choklad :)

• Mayy
    LillaEochP skrev 2015-06-26 20:02:41 följande:
    Känner samma utom halsont... tröttoch febrig och vill ha glass och choklad och en bra film i soffan! Dock inga känningar av pms (ännu....). Också BIM 2/7 (eller eventuellt 1/7). Vill bara spola fram en vecka så man vet sen!
    Hoppas du mår bättre snart och att vi får veta :) När tänkte du ta test?
Svar på tråden Vi med BIM i juli