mooonwalker skrev 2019-05-03 08:52:10 följande:
Vet du om man kan göra PGD på frysta embryon? Jag läste att PGD bara görs i Stockholm och Göteborg, var bor ni någonstans? Visst gjorde ni både ett tidigt ultraljud och KUB, då såg de ingenting? Var det på RUL de såg att fostret var missbildat och inte levde? Förlåt om jag ställer många frågor, du behöver absolut inte svara. Stor kram till dig!
Hej!
Ingen fara, frågor är bara bra. Skriva och prata om det är också bara bra. :)
Jag vet inte om dom gör pgd på frysta embryon faktiskt.
Vi tillhör Uppsala län, så vi har isåfall nära om vi skulle behöva ta oss till Stockholm för att göra Pgd. Men det är ju endast om det visar sig att vi genetiskt bär på anlag för det, annars görs inte pgd alls i Sverige.
Det är lite de också, om det inte är genetiskt, så ska man vänta över sommaren med försök bara för att få svar på det först. Den tiden har inte jag. x)
Sen kan ju nipt säga om det finns avvikelser, redan i graviditetsvecka 10(med svar någon vecka efter) . Så jag kan ju få svar tidigt, om jag skulle bli gravid och kan då ta beslut kring det tidigt, jämfört med att avsluta graviditeten så sent.
Våra tidiga ultraljud och kub visade inte på någon avvikelse alls. Det såg man först när fostret kom ut.