mooonwalker skrev 2018-06-11 14:33:53 följande:
Min man fick aldrig göra en pesa eller tesa, utan han fick först göra en öppen testikelbiopsi (där hittade de några få orörliga spermier). Sedan fick vi i höstas göra en micro-tese samtidigt som jag gjorde ett äggplock. Eftersom de fick ut fler spermier än ägg frystes överblivna spermier ner. Så det är dessa spermier vi ska använda nu. Det var väldigt mycket planering inför micro-tesen eftersom det i Stockholm bara finns en enda läkare som utför den operationen. Men barnmorskan sa att om inte spermierna överlever kommer mina ägg frysas ned. Jag har tidigare frågat om vi får göra flera micro-tese om detta inte lyckas, men de har läkarna inte kunnat svara på.
Hur har det gått för er? Ni hittade väl massa spermier vid pesa, har ni gjort IVF?
Kram!
Okej då förstår jag, då är det bara till att hålla tummarna för överlevande! (mycket hålla tummar och hoppas i de här processerna).. Håller i alla fall mina!
Ja du har rätt, dom hittade spermier hos min sambo. De har fryst ner fyra ampuller och vi är nu igång med vår första IVF. Är inne på sprutdag sex nu, korta protokollet.
Upplever alla möjliga känslor i den här processen, när sprutan ska tas är jag bitter. För jag gillar inte sprutorna.
I ena stunden är jag tacksam för att vi har en möjlighet till att få barn, samtidigt som jag är hoppfull så är jag logisk och tänker att "nä, de här kommer ta tid! Och inte fungera på första IVF försöket!".. Ja, en jäkla cirkus..