Avsaknad av spermier
Vad roligt att vi är så många som är på gång!!
Vad roligt att vi är så många som är på gång!!
Vad roligt att ni är så många som är igång samtidigt, det är ju alltid skönt att ha någon att prata med som är i samma sits. Jag hopas verkligen att ni plussar, det ger en själv mer hopp!
Vi ska på möte med läkare i mitten av september inför vårt sista försök, så här är det ännu mer väntan.
Igår sa jag för första gången till en av mina vänner som frågade mig om det inte var dags att skaffa barn att det faktiskt inte är en så passande fråga. Jag sa att tänk om jag precis hade fått missfall, tänk om jag inte kunde få barn, tänk om jag min man inte kunde få barn, tänk om jag var gravid men inte var redo att berätta det. Om jag var gravid så skulle hon få reda på det tillslut ändå. Jag drog massa exempel från mitt jobb där jag träffat kvinnor som tex försök få barn i elva år, blivit gravida och nu håller på att förlora barnet i v. 23 pga livmodertappen börjat öppna sig i förtid, eller en kvinna som förlorade sitt första barn i v. 23 och nu efter flera år var gravid igen men barnet hade dött i magen i v. 26. Men min kompis var helt oförstående och sa att om man är nära vänner ser hon inget fel i att fråga och att hon har pratat om det med massor av vänner och bekanta. Jag som inte ens räknar henne som en av mina nära vänner... Tänk att folk kan vara så oförstående och ignoranta!
Ja, vi ska trycka på att jag vill ha Gonal F istället för Menopur. Sen vill ju min man göra om Micro-Tesen, men vi får se hur de blir med det. Jag har inte så stora förhoppningar på att de kommer säga ja till det.
När har du testdag? Känner du dig precis som vanligt?
Konstigt att de inte säger testdag. Varje gång vi har varit där får vi en lapp med oss hem där det står vilken testdag vi har och att vi ska kontakta dem.
Beräknas din mens den 27/8? Jag trodde du satte tillbaka ett fem dagars-embryo den 10/8? Satte de tillbaka embryot på dag fem efter ägglossning? Efter ägglossning är ju alltid cykeln 14 dagar (+- någon dag), till skillnad från den period som är innan ägglossning som kan variera från kvinna till kvinna... Jag tycker 18 dagar också låter långt, speciellt i en vanlig cykel. Men det spelar ju egentligen ingen roll vilken testdag man har, antingen så kommer mensen eller inte! Håller tummarna för att det blir plus på stickan =)
Idag är det den 27/8, dagen din mens skulle komma. Hur har det gått, har den dykt upp än?
Hej på er,
Vi förlorade ju vår son Vide i plötslig spädbarnsdöd i magen, i v 32. Han föddes stilla 2 juni. Livet är så fruktansvärt jobbigt. Men vi vill försöka få syskon till Vide. Vi fick en blasto till frysen och min mens kom igång snabbt efter förlossningen.
21 augusti var vi på kliniken och satte in blaston, är på rd 6 idag. Td 3 sept. Vi hoppas så att det ska ta sig. Håll tummarna för oss alla här inne!!!
Jag vaknade tidigt imorse och kunde inte släppa tankarna på om man skulle testa eller inte, så jag tog ett graviditetstest och testade. Och till min stora förvåning/chock så stod det "gravid".. Helt otroligt vilken oväntad överraskning, där stod jag och stirrade på mig själv i spegeln i ett par sekunder och försöke förstå vad som nu väntar. Men det sjunker väl in snart. Just nu går jag mest och små ler på jobbet och känner mig som världens gladaste.
Herregud, jag börjar nästan gråta... Stort grattis!
Det känns liiiite som att du och jag har varit i samma situation (vi har män som har azoospermi, men läkarna har hittat spermier vid operation) och att du nu är gravid ger mig hopp! Kram!
Så det blev ingen graviditet den här gången heller. Efter sju insemineringar är det nu dags för ivf. Jag har verkligen velat slippa det men det verkar inte finnas något annat alternativ. Jag är livrädd för sprutorna, äggplock, insättning.... ja allt. Men vilket alternativ har jag? Att vara rädd är tydligen helt ologiskt och överallt får jag höra att "om det här är så jobbigt så vänta bara tills du blir gravid" eller "fixar du inte det här så kommer du inte fixa att föda barn" osv. Så..... jag vet inte. Känner mig som sämsta kvinnan i världen. Jag kan inte bli gravid och jag är inte tillräckligt modig.
Men jag ska fixa det. Jag och min sambo skulle bli jättebra föräldrar, det vet jag. Det är bara några hinder på vägen som jag behöver övervinna. Har redan övervunnit massor av mina rädslor. När vi påbörjade vår resa klarade jag knappt av blodproven.
Önskar att jag kunde känna mer hopp iaf. Just nu känns allt väldigt hopplöst....
Fick idag reda på att det blev 5 ägg till frysen! Så glad över det! Gör hela överstimuleringen lite lättare att hantera.