mooonwalker skrev 2020-09-04 16:57:51 följande:
Jag tror att det är mycket möjligt att din man han obstruktiv azoospermi, för visst hittade man massa spermier vid PESA?
Tråkigt med mensen. Får du göra nästa återföring direkt? För om din cykel är någorlunda regelbunden borde du väl ha ägglossning om typ två veckor?
Ja precis. Så obstruktiv azoospermi verkar vara rätt, anledningar till det är trauma, ingrepp, inflammation eller okänt.
Han ska få göra en utredning i varför det är trångt i mynningen, men av anledning att det är svårt att kissa. Men jag hoppas ju att man kanske kan få svar på varför spermierna inte kommer ut också, hihi.
En stor prostata verkar inte vara anledning för azoospermi, inte vad jag kan hitta belägg för. Så jag kanske får stryka den tanken. Men kanske svar på kissproblemet.
Han har fått medicin mot inflammation, samma medicin som man får mot bitestikels inflammation. Så att han har inflammation där just nu, det kan vi stryka.
Angående återföring så tror jag att det är okej direkt, så jag kommer nog sluta med lutinus innan testdag så att kroppen får vara normal innan jag börjar leta ny ägglossning.