• 999

Avsaknad av spermier

igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

• Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • MariaC
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2017-08-26 15:16:19 följande:

Maria, visste väntar ni på tid till Örebro? Har ni fått någon tid än? Tagit kontakt och skulle få återkoppling inom 2 veckor...nu har det snart förflutit en månad utan minsta tecknet ifrån kliniken

Ja, vi väntar på Örebro. Fick först en tid 29 maj men jag blev ju sjuk och de stängde för sommaren. Nu har vi fått ny tid till läkaren 18 sept och kuratorn 29 sept. De brukar egentligen försöka få till alla besöken på samma dag när man åker så långt men kuratorn hade inga tider den veckan. Tiden går så himla långsamt nu....

Tycker du ska ringa kliniken igen om de inte hört av sig som de sa. Lika bra att ligga på och va lite jobbig!
  • NZZZZ
    Anonym (Sara90) skrev 2017-08-27 21:08:43 följande:

Vad trist!! Hoppas ni kan köra nästa ägglossning! Håller tummarna allt allt går bra för er! Är det i naturlig cykel?

Hur går det sara90?
  • Vifårse
    Anonym (Sara90) skrev 2017-08-27 21:08:43 följande:

Vad trist!! Hoppas ni kan köra nästa ägglossning! Håller tummarna allt allt går bra för er! Är det i naturlig cykel?

Japp, naturlig cykel :)
  • Anonym (Sara90)
    NZZZZ skrev 2017-09-01 00:01:30 följande:

Hur går det sara90?

Ömma bröst! Det är allt! Känns som mensen är på väg, men man läser ju att det ofta känns som mens. Det enda är väl att jag är gladare, brukar ha sån grov pms. Känner mig inte så irriterad. Vi får,se. Mensen ska komma onsdag!

Har n fått tid ännu?
  • NZZZZ
    Anonym (Sara90) skrev 2017-09-02 09:32:51 följande:

Ömma bröst! Det är allt! Känns som mensen är på väg, men man läser ju att det ofta känns som mens. Det enda är väl att jag är gladare, brukar ha sån grov pms. Känner mig inte så irriterad. Vi får,se. Mensen ska komma onsdag!

Har n fått tid ännu?

TESA/PESA på tisdag. Håll tummarna. Jag är förberedd på negativt besked men någonstans finns hoppet annars hade vi inte gjort det. När den är avklarad kommer vi inte leta efter mer spermier.

Håller tummarna att mensen inte kommer!
  • Anonym (Sara90)
    NZZZZ skrev 2017-09-02 11:40:21 följande:

TESA/PESA på tisdag. Håll tummarna. Jag är förberedd på negativt besked men någonstans finns hoppet annars hade vi inte gjort det. När den är avklarad kommer vi inte leta efter mer spermier.

Håller tummarna att mensen inte kommer!

Okej! Lycka till!! Får ni reda samma dag om det finns?

Hoppas det finns!! ????

Hoppas vi båda får goda nyheter i veckan!
  • NZZZZ
    Anonym (Sara90) skrev 2017-09-02 15:35:03 följande:

Okej! Lycka till!! Får ni reda samma dag om det finns?

Hoppas det finns!! ????

Hoppas vi båda får goda nyheter i veckan!

Jag vet inte, sist han gjorde det (ett par år sedan) fick han reda på det samma dag. Då var den misslyckad tyvärr.

Verkligen! Hur känns det nu när du är igång med donerade spermier? Fick du någon procentsats på hur stora chansen är att lyckas?
  • Anonym (Sara90)
    NZZZZ skrev 2017-09-02 19:26:46 följande:

Jag vet inte, sist han gjorde det (ett par år sedan) fick han reda på det samma dag. Då var den misslyckad tyvärr.

Verkligen! Hur känns det nu när du är igång med donerade spermier? Fick du någon procentsats på hur stora chansen är att lyckas?

Okej, skönt o veta direkt iaf! Inte behöva vänta flera veckor!

Det känns bra, att det är donator har jag kommit över helt tror jag. Fick ingen procent, frågade inte heller.

Men nu är jag orolig att tänk om det inte tar sig, vad gör vi då? Detta är ju sista alternativet. Det kan jag få lite lätt panik över när jag tänker på.. iofs är väl sista sista ivf med donator, men det görs ju inte privat så då är det landstinget och 3 års kö.
  • NZZZZ
    Anonym (Sara90) skrev 2017-09-02 20:37:34 följande:

Okej, skönt o veta direkt iaf! Inte behöva vänta flera veckor!

Det känns bra, att det är donator har jag kommit över helt tror jag. Fick ingen procent, frågade inte heller.

Men nu är jag orolig att tänk om det inte tar sig, vad gör vi då? Detta är ju sista alternativet. Det kan jag få lite lätt panik över när jag tänker på.. iofs är väl sista sista ivf med donator, men det görs ju inte privat så då är det landstinget och 3 års kö.

Va? Det finns väl privata kliniker som utför ivf? Om inte har ni ju Danmark. Hur ställer ni er till det?
  • Anonym (Sara90)
    NZZZZ skrev 2017-09-02 20:43:03 följande:

Va? Det finns väl privata kliniker som utför ivf? Om inte har ni ju Danmark. Hur ställer ni er till det?

Carlanderska gör inte ivf med donerade spermier tyvärr. Vet inte hur det ser ut i övriga landet. Men Danmark finns ju alltid ja!
Svar på tråden Avsaknad av spermier