Nervernautanpå skrev 2018-05-02 17:46:48 följande:
Vilken lycka för er att ni fann spermier ändå. Vi har fått veta att det är noll chans för oss tyvärr. Min sambo har även blivit kollad innan vi träffades och det finns inga. Så vi går vidare med donation.
Gravidsymtom vet jag inte, kan ju lika gärna vara symtom som man får innan mens. Får för mig ibland att jag känner nåt men av tidigare erfarenhet då det visat sig att jag haft fel så vågar jag inte hoppas.
Den senaste inseminationen så gick det så himla snabbt så jag kände det nästan som att hon nog missade själva delen med att föra in spermierna, men hon försäkrade mig om att hon gjort det, haha. Gången innan tog det sån himla tid för läkaren jag hade då att genomföra det. Vet inte om jag var mer spänd då och det kanske hade med det att göra.
Håller tummarna för att det lyckas för oss båda nu. Hur länge har ni försökt?
Jag hade mens-liknande smärta för någon dag sedan, men nu känner jag ingenting. Avskyr verkligen att gå och vänta på att testa! Det här är värre än att vänta på själva ingreppet!
Jag tror att vi började försöka aktivt i början av 2015, men dess för innan hade vi haft oskyddat samlag i säkert ett år. Försökte ni själva först eller sökte ni hjälp direkt med tanke på att din sambo redan hade blivit kollad?
Sprutar de in spermierna genom livmodertappen upp i livmodern? För i så fall går det ju till på samma sätt som vid ET eller FET. Den här insättningen gick väldigt fort, men förra gången var jobbigare. Fast då hade jag ju gjort äggutplocket kort innan och tagit massa hormoner...