askyfullofstars skrev 2018-05-10 20:57:29 följande:
Stor kram! Förstår dina känslor precis. Jag kan känna att det är värre att vara hemma än jobba. Jag jobbsr på FK så har fullt upp hela tiden, det hjälper. Vad jobbar du med?
Jag vet inte vad som händer om jag blir gravid under ett skov. Jag varken blöder eller har diarré som är typiskt för sjukdomen så har ju inget skov nu. Det enda som tydde på något var förhöjt värde i avföringen (sorry för infon) och att det kan indikera på skov men finns inga symtom på det?
Äter inget av det. Äter min medicin asacol, och levaxin. Samt vitaminer och panodil när jag har ont i magen. Vill verkligen åka i juni. Ska ringa läkaren imorgon och ställa lite fler frågor, prata med min ?riktiga? läkare.
Jag är sjuksköterska, eller det här kommer att låta jättekonstigt, men jag har faktiskt precis vidareutbildat mig till barnmorska. Jag har precis börjat jobba på förlossningen och på BB. Men under utbildningen så läser vi faktiskt väldigt, väldigt lite om barnlöshet. Vi hade en föreläsning under hela utbildningen om IVF, sen har vi bara praktik på förlossningen, BB och mödravården, så jag kan inte så mycket om det här. Sen vill jag också säga innan någon dömer mig för att ha valt detta yrke när jag sitter i den situationen jag gör att jag hade sökt in till barnmorskeprogrammet långt innan jag visste om min mans problem. Första gången jag sökte kom jag inte in. Jag fick reda på min mans provsvar några veckor innan antagningsbeskedet kom när jag blev antagen och då visste jag ju inte vilket helvete vi skulle hamna i.... Hoppas ni inte tycker jag är superkonstig nu, men jag älskar ju barn och brinner för att hjälpa människor.
Har du fått tag i din läkare? Jag pratade med min klinik nu på morgonen för att meddela det negativa graviditetstestet och fick lite andra besked än vad min man fick när han pratade med dem i måndags. Nu när jag måste plocka ut nya ägg så är det inte säkert att vi hinner göra det innan sommaren. Läkarna måste lägga upp en ny behandlingsplan för mig och när de har gjort det kommer vi att få hem ett brev med besked. Förhoppningsvis blir det innan sommaren, men de kan inte säga helt säkert. Jag och min man hade tänkt försöka åka utomlands en vecka i sommar, men nu vågar vi inte boka något eftersom vi hade tänkt åka näst sista veckan de har öppet för sommaren och vi vill inte riskera att missa behandlingen. Om jag får göra det korta protokollet, dvs i min egen cykel, så är det ingen fara för oss att åka, men om jag måste göra det långa (som jag absolut inte vill) så kan det ju bli när som helst...