askyfullofstars skrev 2018-05-04 20:38:37 följande:
Det blir ca 130-140 gäster! Tack så mycket! :)
Jag håller tummarna - håll oss uppdaterade. Är spermierna de hittade av god kvalitet?
Japp, i juni. Går inte såååå bra med val av donator, känner sån ångest över just den biten. Hur vet man att man väljer rätt osv. Känns tufft att välja någon än min man. Vet inte vad vi ska titta på, min man vill inte låta kliniken välja heller. Vi ska göra allt i Danmark ja.
Det är ju ett ganska stort bröllop! Hoppas verkligen att det blir underbart, min dag var verkligen en av de bästa i hela mitt liv!
Jag tror att det är bra att ni väljer att göra allt i Danmark. Jag träffade en tjej som arbetar på en fertilitetsklinik i Stockholm för ett tag sedan. Vi känner inte varandra och hon har ingen aning om mina och min mans problem, men när hon började prata om sitt jobb sa hon att i Stockholm finns det bara ca 30 spermadonatorer. Varje spermadonator får max vara "pappa" till sex olika familjer (tror jag, eller är det sex barn?). Så här är det iaf jättebrist på donatorer!
Jag tror att jag skulle känna som din man, jag skulle nog inte heller vilja att kliniken väljer helt själva. Min man är 50% svensk och både han och jag skulle vara rädda att de bara går efter hans utländska påbrå. Min man har tom sagt att om det inte kommer funka för honom att få biologiska barn och vi måste använda donator så vill han hellre att spermierna ska komma från "en mörkhårig svensk". Det låter kanske dumt och jag hoppas ingen tar illa upp för att jag skriver det här.