askyfullofstars skrev 2018-05-06 19:15:36 följande:
Vilken ruvardag är du på? Hoppas verkligen det finns någon chans!! Förstår dig verkligen men vet du hur spermierna var som de hittade? De lyckades ju ändå brfrukta många ägg...
Jag lämnade min fd för han varken ville gifta sig eller skaffa barn. Träffade min nuvarande för två år sedan och det var ju kärlek direkt. Sen berättade han om sitt problem, så det stämmer! Han blev lämnad i sitt förra förhållande för hon kunde inte se sig skaffa barn ?själv? (genom donation) och vara den ?enda föräldern?. Konstig syn.
Ni själva? Hur längr har ni varit ihop och försökt?
Ruvardag 10. Min menscykel blev lite störd av äggutplocket i höstas och det tog några månader innan den blev som tidigare, men igår när jag började blöda så var det dagen för min beräknade mens.
De lyckades ju få ut många ägg och många blev befruktade, men det var ju så få som klarade sig... Jag har läst många som kanske får ut typ åtta ägg och ändå får 4 embryon. Men läkarna odlade alla våra embryon fem dagar, i många trådar jag har läst så får folk tillbaka 2-3 dagars embryon, så det kanske spelar roll, jag vet inte.
Stackars din man! Det låter som hans ex inte var en så bra människa, tur att han har träffat dig! Jag och min man har varit tillsammans sedan 2011, så sju år drygt. Först slutade vi skydda oss för jag var ändå tvungen att ta ut min spiral, men försökte inte bli gravida. Sedan försökte vi aktivt i ett år innan vi sökte hjälp. Men sen tog ju utredningen ett år och tillslut fick vi vänta nästan ett halvår på microtesen. Så det måste bli tre år sedan vi började försöka...