Hopplos120 skrev 2015-10-27 14:26:30 följande:
Nu har jag gått igenom alla era erfarenheter. Det är så overkligt att det är något vi alla måste gå igenom och ingen vet vad det egentligen beror på. Jag ringde sjukhuset ang våra blodprover idag och det antyds att min mans prover var avvikande men får naturligtvis inte veta något över tfn utan måste vänta tills vi får läkartid. När vi får tid vet vi inte än. Som många skriver så är det all väntan som tar knäcken på en. Jag tänker nu det absolut bästa för det är så jag fungerar. Åkte hem från jobbet idag för pallade inte mer. Sällan jag åker hem men idag var det nog. Nu vet jag att något är avvikande med hans prover men inte HUR avvikande dem är, vad som är avvikande eller vad det innebär. Nu förväntas vi tänka på annat tills vår läkartid om ett x antal månader. Det värsta är hoppet som jag då hinner bygga upp för att sen komma till läkartiden och bli nedskjuten igen. Det är hemskt.
Hej! Välkommen hit om man kan säga så... Jag förstår att du är i en tung period just nu. Ovissheten och väntan är hemsk. Men såhär i efterhand kan jag säga att jag är glad för alla väntetider för de fick mig att landa ii ett besked i taget. Avvikande provsvar kan varavara så olika men det som jag uppfattat är vanligast är förhöjt fsh, vilket visar att hypofysen försöker producera spermier men som testiklar att inte gör vilket leder till att fsh blir "ansträngt" och därmed förhöjt. Men det behöver inte betyda att det inte finns spermier alls. Det andra är en avvikelse i kromosomerna. Vilket betyder att en man kan ha en kvinnlig kromosom för mycket... Tror det kallas klinefelters syndrom. Det kan du googla på. Håller mina tummar för er!