• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • Hazel Grace
    LMG skrev 2015-07-29 14:59:10 följande:

Jag blödde konstant varje dag från vecka 5 till vecka 8, ibland så det till och med rann i toan när jag kissade. Men fick ändå se ett hjärta slå på VUL. Och nu har jag inte blödigt nå mer alls, går in i vecka 11 på fredag

Okej så pass. Då borde jag ju inte behöva oroa mig. Så skönt att kunna få stöd och höra erfarenhet från andra här igenom! Det hjälper. Tack!
  • Siphiry

Hej hej. 
    Skuttar in här jag också.

Gravid med andra barnet, beräknad runt den 23 mars (egen beräkning). Har en tid hos bm den 27 augusti vilket för mig känns mer än avlägset. Speciellt då det är så enormt stor skillnad på denna och förra graviditeten. Förra mådde jag inte illa alls och hade inga symptom öht! Denna gång mådde jag illa innan jag ens fick en positiv sticka, vilket jag fick över en vecka efter att jag började må illa. Har nästan ständig värk i tjejmagen och är trött som ett djur. Men lika glad för det är jag :)

• safiia
    helnil_ skrev 2015-07-29 16:03:32 följande:

Jag använde mina seaband, funkade bra för mig :)

Okej, kanske ska testa det. dukar alltid annars
  • safiia
    helnil_ skrev 2015-07-29 16:03:32 följande:

Jag använde mina seaband, funkade bra för mig :)

Okej, kanske ska testa det. Brukar alltid annars ta piller mot sjösjuka men det är inget ett alternativ nu förstås.
  • Mamma till två gullegrisar
    safiia skrev 2015-07-29 19:01:43 följande:

Okej, kanske ska testa det. Brukar alltid annars ta piller mot sjösjuka men det är inget ett alternativ nu förstås.

Postafen får du ju också ta om det behövs. Om banden inte hjälper. .
  • helnil_

Jag tog alltid sjösjukepiller från Thailand innan. De funkar skitbra. Men de vågar jag absolut inte ta nu, vem vet vad innehållet är :)

safiia skrev 2015-07-29 19:01:43 följande:

• Hazel Grace
    ljuvabarn skrev 2015-07-30 22:44:03 följande:

Hazel Grace, hur gick det? Fick du göra ett VUL?

Det gick inte bra.. Igår kväll kom syndafloden och massvis med stora klumpar. Det var som en skräckfilm hur mycket jag blödde. Barnmorskan jag träffade sa att det mest sannolikt var ett missfall men kunde inte göra VUL då det inte fanns någon läkare där så jag ska göra det på onsdag, mest för att se att allt har kommit ut så säga. Blev så jävla ledsen! Igår var dessutom min födelsedag och så slutar dagen med ett blodbad utan dess like. Allt kändes så jävligt.

Jag bor en bit bort från mina föräldrar och hade redan bestämt att vi skulle hälsa på den här veckan. Jag har ljugit för dom om varför vi inte kunde komma och fira min födelsedag hos dom, vilket jag ju jättegärna hade gjort, men eftersom jag hade första kontrollen idag så kunde vi inte åka förrän efter det. Hade planerat att berätta för dom idag men nu blir det inte så. Är nära och så med mamma men missfall är inget jag vill berätta om för henne. Även om hon säkert skulle förstå.

Ganska skönt att komma bort från hemmet och stan just nu iallafall. Bara vara och bli ompysslad av föräldrarna, dom inser inte hur uppskattat det är dessa dagar.
  • Azad
    Hazel Grace skrev 2015-07-31 00:14:21 följande:
    Det gick inte bra.. Igår kväll kom syndafloden och massvis med stora klumpar. Det var som en skräckfilm hur mycket jag blödde. Barnmorskan jag träffade sa att det mest sannolikt var ett missfall men kunde inte göra VUL då det inte fanns någon läkare där så jag ska göra det på onsdag, mest för att se att allt har kommit ut så säga. Blev så jävla ledsen! Igår var dessutom min födelsedag och så slutar dagen med ett blodbad utan dess like. Allt kändes så jävligt.

Jag bor en bit bort från mina föräldrar och hade redan bestämt att vi skulle hälsa på den här veckan. Jag har ljugit för dom om varför vi inte kunde komma och fira min födelsedag hos dom, vilket jag ju jättegärna hade gjort, men eftersom jag hade första kontrollen idag så kunde vi inte åka förrän efter det. Hade planerat att berätta för dom idag men nu blir det inte så. Är nära och så med mamma men missfall är inget jag vill berätta om för henne. Även om hon säkert skulle förstå.

Ganska skönt att komma bort från hemmet och stan just nu iallafall. Bara vara och bli ompysslad av föräldrarna, dom inser inte hur uppskattat det är dessa dagar.
    Beklagar verkligen!!!! <3 Skickar massor av kramar å varma tankar till dig/er!!
  • Nyholmskan

Hej :) Jag är beräknad till den 17e mars. Klev in i vecka 8 idag, och har inskrivningen om en vecka exakt. Längtar så! För just nu känns det knappt verkligt. Jag vill börja berätta för familjen. Öppet kunna kolla på små bebis saker och drömma lite. Haha. Och så ska det bli skönt att kunna berätta varför man mår lite tjyvtjockt hela tiden. Förhoppningsvis berättar vi på fredag nästa vecka efter mötet med bm. :)

Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)