• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • knittgirl84
    lisen32 skrev 2015-07-21 17:07:56 följande:

Hej! Hoppar gärna in här med :) Har velat vänta ett tag för det har känts så overkligt. Är i v 9+2 och vi har sett det lilla hjärtat slå på Vul, så nu är det lite mer verkligt iaf:) Har redan stor mage så det är väldigt svårt dölja för mig som normalt sett är vältränad! Fått minska ner på tävlandet i min bollsport och inte riktigt hittar någon annan bra träningsform! Tränar ni något? :)

Jag brukar träna på gym i vanliga fall. Nu väntar jag på att illamåendet ska lugna ner sig så att jag orkar träna igen.

Hoppas att du hittar någon bra träningsform :).
  • IdaJ
    Mie85 skrev 2015-07-21 18:43:17 följande:

Gått in i vecka 6 nu, och fått ett väldigt otrevligt symptom som jag inte haft mina tidigare graviditeter :(

Restlesslegs syndrome. Inte myrkryp utan ren nervsmärta när jag ska sova på nätterna, i båda benen. Någon fler som har eller haft? Blir det värre eller kan det sluta? Vad kan hjälpa?

Åh fy vad segt!! Det hade jag hela min förra graviditet. Det va värre än någon annan symtom. Prata med din bm om det, kan vara att du har brist på någonting. Hoppas att det går över för dig och att jag slipper det denna graviditeten :P
  • LMG
    Mie85 skrev 2015-07-21 18:43:17 följande:

Gått in i vecka 6 nu, och fått ett väldigt otrevligt symptom som jag inte haft mina tidigare graviditeter :(

Restlesslegs syndrome. Inte myrkryp utan ren nervsmärta när jag ska sova på nätterna, i båda benen. Någon fler som har eller haft? Blir det värre eller kan det sluta? Vad kan hjälpa?

Jag har också fått det, inte varje natt dock. Skulle också vilja veta om det finns nått som hjälper.. Nu ligger jag bara och sträcker på armar och ben innan jag deckar av utmattning, så fruktansvärt obehagligt är det
  • jasminrabogliatti

Jag vill hoppa in! Gravid i v 8, 7+4. Har typ alla symptom man kan få. Ömma bröst, illamående, orimligt trött, allt luktar JÄTTE mycket & jätteilla. Har luktsinne som en hund. Kan bara äta viss mat. Drömmer varje natt & har humörsvängningar utan dess like. Hur har ni det? :) väntar ni första barnet? Jag har en dotter på fem år som längtar tills "ärtan" kikar ut :)

• lisen32

Har hört att magnesium kan hjälpa mot myrkrypningar, men kanske bäst att stämma av med bm innan man börjar ta något extra tillskott :)

• JosefineD85
    jasminrabogliatti skrev 2015-07-21 21:39:59 följande:

Jag vill hoppa in! Gravid i v 8, 7+4. Har typ alla symptom man kan få. Ömma bröst, illamående, orimligt trött, allt luktar JÄTTE mycket & jätteilla. Har luktsinne som en hund. Kan bara äta viss mat. Drömmer varje natt & har humörsvängningar utan dess like. Hur har ni det? :) väntar ni första barnet? Jag har en dotter på fem år som längtar tills "ärtan" kikar ut :)

Jag har exakt samma symtom! Är i vecka 11 nu och undrar när aptiten kommer tillbaka?
  • hannawer88
    lisen32 skrev 2015-07-21 17:07:56 följande:

Hej! Hoppar gärna in här med :) Har velat vänta ett tag för det har känts så overkligt. Är i v 9+2 och vi har sett det lilla hjärtat slå på Vul, så nu är det lite mer verkligt iaf:) Har redan stor mage så det är väldigt svårt dölja för mig som normalt sett är vältränad! Fått minska ner på tävlandet i min bollsport och inte riktigt hittar någon annan bra träningsform! Tränar ni något? :)

Jag har spelat volleyboll i ca 16 år och denna säsongen blir det ett avbrott, svårt att hoppa och vara smidig med en mage i vägen :) utöver det tränade jag gym och detta är något jag fortsatt med i den mån jag kan. Märker att pulsen ökar riktigt snabbt speciellt vid konditionsträning och jag har anpassat vissa styrketräningsövningar då de ibland varit obehagliga att utföra. Jag tycker bara det är skönt att röra på mig och tänker göra det så länge som möjligt :)

Ett tips är även att simma, det är ju skönt och bra träning för hela kroppen :) vad sysslar du med för bollsport?
  • matildap

Hoppar in här också! Är i v 12+0 idag!! BF 2/2. Illamåendet och den värsta tröttheten försvann för en vecka sedan vilket är väldigt skönt, känner mig mer som mig själv igen :)

Och idag har ett lugn infunnit sig också, stressen och oron för att få missfall har minskat lite :)

Någon annan i närheten av Borås som ska ha smått?

• jasminrabogliatti
    JosefineD85 skrev 2015-07-22 06:50:09 följande:

Jag har exakt samma symtom! Är i vecka 11 nu och undrar när aptiten kommer tillbaka?

Känner mig som värsta bitterfittan. Kommer dö om jag ska ha det såhär hela grav. Sambon sköter ALLT hemma medansvar jag ligger och sover halva dagarna. Resten av tiden mår jag illa och är matt. Tycker synd om honom och min dotter. Känner mig oduglig.
  • zespriem

Jag är 30 och väntar tredje barnet. Min sambos och mitt första gemensamma barn. Trött, illamående och halsbränna. Har dessutom idag och igår känt av riktigt svullna vader, men det kan man väl inte ha så här tidigt? Akupunktur hjälper mig bra mot illamåendet!

Funderat mycket fram och tillbaka på KUB och bokade faktiskt tid igår. Känner mig mer orolig för missfall och att det ska vara nåt fel på barnet än jag känt tidigare graviditeter.

Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)