BF Februari/Mars 2016 :)
Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?
Jag har BF 24 Februari!
Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?
Jag har BF 24 Februari!
Har du testat Lergigan? Fick det utskrivet förra veckan och för mig har det gjort skillnad. Inte helt av med illamående men absolut en stor förbättring. Det är på recept så då måste du boka en tid för att få det
Jag upptäckte en liten blödning när jag kissade igår. Vart lite idag på morgonen också, blir så nervös! Har inte gjort ont eller så, hade lite lättare molvärk igår men inget mer. Hoppas det inte är något. Ska på min första kontroll på torsdag så jag hoppas dom säger att det ser bra ut.
Hej! Jag vill bara säga att du inte är ensam om det. Igår såg jag rosa flytning på pappret efter jag torkade mig. Blev orolig och pratade barnmorskan som sa att jag inte behövde oroa mig. Imorse efter jag torkade mig såg jag en pytteliten blödning på pappret och jag fick tid till läkaren kl 11.30 idag. Läkaren såg att det var en liten blödning jag haft. Han gjorde även VUL och där kunde vi se att allt såg bra ut och lilla hjärtat pickade. Fostret var 5,4 mm. Där och få försvann min oro och jag fick veta att 30 % gravida kan få en graviditetsblödning och att det är vanligt. Du behöver inte oroa dig så länge det inte börjar forsa blod.. kram!
Åh gud va skönt att höra! Tack för det lugnande svaret. Har haft lite blod på pappret under dagen också men har läst att det inte alltid måste betyda något. Hoppas jag får se att hjärtat i magen slår hos mig också. Längtar tills jag får se det! Måste ha känns som en lättnad för dig? När är du beräknad?
Hazel Grace, det kommer gå bra. Tror vi tillhör de 30 % som kan få en graviditetsblödning. Vilken vecka är du i?
Hej
Hänger med här då denna tråd verkar vara lite mer aktiv.
Är i vecka 6 (5+4) med bf 26.3. jag är 29 och detta blir vårt första barn, efter att ha försökt i ca 6mån (inte så aktivt alla månader dock...).
Jag mår ganska bra ännu. Lätt illamående, lite molvärk nu och då, ömma bröst, lite tröttare, ibland ryggont och blir väldigt lätt andfådd. Väldigt svårt att sova på nätterna, det är kanske mitt värsta och mest tydliga symptom. Har semester ännu en vecka så det kan hända att symptomen blir värre då man är igång hela dagarna.
Får hoppas att den lilla vill hållas kvar :) nervös öva det varenda dag! Nästa vecka ska vi på inskrivning och 18.8 har jag bokat in tidigt ul (privat). Så vi får ta det i delmål att se fram emot så kanske tiden går lite snabbare :)
Aa precis, googla om graviditetsblödning om du inte redan gjort det. Det är en otrolig lättnad efter läkarens ord samt VUL och det pickande hjärtat. Enligt Vårdguiden 1177 - appen så är jag i vecka 8 men eftersom läkaren mätte fostret till 5,4 mm så borde jag vara i vecka 7. Så jag har fått flytta en vecka bakåt och är beräknad mitten av mars. Ultraljudet blir i början av oktober och då får jag veta det exakta bf-datumet.
Ja jag googlade runt lite, kändes lite bättre då. Men imorse blödde jag ännu lite mer så jag ringde till 1177. Hon sa att det inte var någon fara men jag blir så nervös ändå.. Hoppas verkligen på imorgon.
Okej, det kommer säker gå bra! Otroligt att man kan mäta så små varelser.
Jag går in i vecka 10 idag om jag räknat rätt och är isf beräknad till 1 mars. Men hoppas dom kan säga imorgon hur långt det gått. Jag har av någon anledning en känsla av att jag får flytta bak också.
Någon som har åkt båt med graviditetsillamående? Blir lätt sjösjuk och jag undrar hur det går i kombination med graviditetsillamående. Skall nämligen åka båt på jobbet nästa vecka :/
Jag använde mina seaband, funkade bra för mig :)
Någon som har åkt båt med graviditetsillamående? Blir lätt sjösjuk och jag undrar hur det går i kombination med graviditetsillamående. Skall nämligen åka båt på jobbet nästa vecka :/