• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • Mellan77

Hejhej! Tänkte hoppa in här, är beräknad 3 Mars. Har två större tonårskillar och fick en liten sladdis i slutet på Februari i år så det blir ganska precis 12 månader mellan bara, väldigt tätt men oxå väldigt välkommet :) Mår jäkligt illa men har mannen hemma på heltid hela sommaren så vi hjälps åt bebisen så det går nog bra. Förra graviditeten slutade illamåendet efter 12.e veckan så jag försöker bita ihop.

• Topcom

Hallå där alla fina! Plussade igår och har där med bf 31/3 -16. Har en sexåring och en tvååring hemma:) känns spännande detta :)

• marie1984
    hannawer88 skrev 2015-07-24 12:27:51 följande:
    Aha lärare i vadå?

Jag ska dit 6 augusti och göra alla tester då, fick egentligen tid nästa vecka men det krockade med jobbet.

Ja det har jag faktiskt, våra familjer (mamma,pappa och syskon) fick veta dagen efter. Sedan har vi väntat ett tag innan vi berättade för våra närmsta vänner, men jag har redan en ganska stor mage så till slut var det svårt att dölja.

Fick berätta det på jobbet (för mina närmsta arbetskamrater) då jag höll på att spy rätt ut vid blöjbyte. Vore konstigt att smita undan varenda blöja i flera veckor utan att säga något hehe :)

Själv då? Har ni berättat än?
    Jag är lärare för lågstadiet i so, svenska, matte, bild och musik. 

Var jobbar du någonstans?

Vi har berättat för ett par vänner och hans familj. Ska berätta för min familj på onsdag. Men de känns så konstigt att göra de så långt innan man vet att allt är bra. Men ultraljudet är ju först i vecka 17 här typ... Fundera på att göra ett privat innan.,,
  • hannawer88
    marie1984 skrev 2015-07-26 20:52:23 följande:

Jag är lärare för lågstadiet i so, svenska, matte, bild och musik. 

Var jobbar du någonstans?

Vi har berättat för ett par vänner och hans familj. Ska berätta för min familj på onsdag. Men de känns så konstigt att göra de så långt innan man vet att allt är bra. Men ultraljudet är ju först i vecka 17 här typ... Fundera på att göra ett privat innan.,,

Jag jobbar på en förskola i Falkenberg, där jag gjort min VFU under termin 1 och 2.

Jobbar sista veckan nu sedan har jag ledigt innan skolan börjar. Skönt, jobbat/skolan parallellt med varandra hela året så känner lite ledighet inte är fel nu.

Antar du har sommarlov??

Ja det är lite läskigt speciellt innan man själv sett bebisen på ultraljud, känns som en hel jävla evighet kvar, tycker vecka 18 är väldigt sent!

Då måste du boka privat va? Har du fått en bra barnmorska?
  • Fiddi
    pinglan76 skrev 2015-07-22 16:32:42 följande:

Jag hoppar också in i denna tråd, hej hej allihop en snart 39-årig tjej boendes i sthlm som väntar mitt första barn, och har precis gått in i vecka 7(6+1) så bf borde ligga runt mitten av mars

Skönt och höra att man inte är ensam om att må som en urtvättad skurtrasa*s*brösten ömmar, illamående hela tiden förutom när jag sover, totalt orkeslös, har börjat bli känslig mot dofter(än så länge parfymer och annat som man i vanliga fall älskar)

Mitt i allt detta ska man försöka smälta att man faktiskt är gravid, jag som tappat hoppet efter att ha längtat efter familj i 20 år....men mest levt singelliv och inte hittat rätt. Men så träffade jag en fin man för en ynka månad sedan, och vips så blev jag gravid viket jag ser som ett litet mirakel :) Nu ska vi gå igenom en graviditet samtidigt som vi också ska lära känna varandra....lite märklig situation*hahaha*

Jag är lite i samma situation, är i V.9 och väntar mitt första barn. Jag och min partner han bara träffas tre månader innan jag blev gravid, så det blir mycket på en gång nu mitt i alla hormoner :)
  • 81718171

Mår så sjukt jävla dåligt :( hemma från jobbet idag.. Vi e nånstans mellan v9-12 lite oklart... Tycker mitt illamående blir värre o värre. Orkar ingenting vill bara sova o har ett viktigt jobb att sköta.. Super jobbigt! Någon som har tips? Har seaband på dygnet runt förutom när jag sover men de känns inte som om de funkar längre :(

• Hazel Grace

Jag upptäckte en liten blödning när jag kissade igår. Vart lite idag på morgonen också, blir så nervös! Har inte gjort ont eller så, hade lite lättare molvärk igår men inget mer. Hoppas det inte är något. Ska på min första kontroll på torsdag så jag hoppas dom säger att det ser bra ut.

• Maj18
    81718171 skrev 2015-07-28 11:54:25 följande:

Mår så sjukt jävla dåligt :( hemma från jobbet idag.. Vi e nånstans mellan v9-12 lite oklart... Tycker mitt illamående blir värre o värre. Orkar ingenting vill bara sova o har ett viktigt jobb att sköta.. Super jobbigt! Någon som har tips? Har seaband på dygnet runt förutom när jag sover men de känns inte som om de funkar längre :(

Har du testat Lergigan? Fick det utskrivet förra veckan och för mig har det gjort skillnad. Inte helt av med illamående men absolut en stor förbättring. Det är på recept så då måste du boka en tid för att få det
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)