Vi med BIM i augusti
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Hej!
Ny på familjeliv, och vill gärna hoppa in i den här tråden :)
Är på andra försöket med första barnet, blev gravid på första försöket förra månaden, men detta slutade tyvärr i ett missfall i vecka 5+3 :(
Hoppas nu på bättre tur den här månaden, bim 11 augusti! :)
Hej!
Jag har inte egentligen försökt bli gravid men när jag såg att månadens äl sammanföll med vår bröllopsnatt så tyckte vi att det vore kul att prova. Vi har därför kört oskyddat denna månaden jag har bim den 10 augusti. Så vi får se om det går ????
Lycka till allesammans!
Hej!
Jag har inte egentligen försökt bli gravid men när jag såg att månadens äl sammanföll med vår bröllopsnatt så tyckte vi att det vore kul att prova. Vi har därför kört oskyddat denna månaden jag har bim den 10 augusti. Så vi får se om det går ????
Lycka till allesammans!
Äntligen fick jag positivt ägglossningstest, 13 dagar efter första blödningsdag på missfallet jag fick tidigare den här månaden. Ägglossning borde därför ha varit igår, idag lite lite blod på pappret efter toalettbesök. BIM borde därför bli runt 10 augusti. Känns skönt att ägglossningen kom igång och att vi nu kan fortsätta försöka igen. Vissa påstår ju att det är lättare att bli gravid efter ett missfall, får se om det stämmer på oss.
Inte första barnet men försökt i över ett år!
Tack raring!
Tror jag skall köpa med mig ett lloyds testa tidigt som mäter från 10 istället för 25 och ta imorgon bitti.
To be continued!
Äl +8 då (= galet tidig bim)
Ingen mens eller spottings än och fortfarande stabilt hög temp.
Eventuellt ett spökstreck på testet imorse och det är det test jag tagit där jag sett tydligast skugga med blotta ögat. (Vägrar försöka trixa fram ett streck numera efter alla framredigerade plus tidigare!)
Får se hur detta artar sig! :-P
ÄL+8 eller 9 idag. Imorse tog jag ett test som var helblankt. Har haft ont i livmodertrakten och vid lunch kom det rosa/rött på pappret. Men sen inget mer. Blir ju inte klok på kroppen.
Hej!
Jag har bim den 5/8 och det är tredje barnet om det blir något. Jag har massa symtom! Ont i magen som riktigt jävlig mensvärk, är varm (hög temp) och så är brösten svullna och ömma. Jag har ibland riktiga pms besvär men det KÄNNS som att det borde vara en bebis där inne med tanke på alla symtom. Har dock inte kunnat låta bli att testa mig, och har testat totalt negativt på bim-8 och bim -7 (idag). Köpte billiga tester så det gör inget så att säga.
Har ni symtom? Ni som väntar på bim? Mina symtom kom ca 4 dagar efter äl...