• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Anonym (Alice)

Hej,

här hoppas de på plus i Augusti också. Inga hjälpmedel används för att pricka ÄL, till det är jag för snål. Tog ut spiralen (koppar) i juli så första försöket då. 8/8 har jag BIM. Blev endast två samlag runt vad jag misstänker var ägglosning så vi får väl se, sannolikheten är väl låg att det tar sig.

Det blir isf vårat tredje barn, har en aprilare sedan innan, bra månad att få barn i.

Det är en jäkla spänning mellan ägglosning och beräknad mens även om vi inte känner någon hets alls att bli gravida.

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-28 06:26:49 följande:
    Jag hade nog personligen satt obestämd bim, så att det inte blir någon sorts stressfaktor om nu inte äl dyker upp när den förväntas. smile1.gif
    Har du tagit något gravtest än förresten?
    Ja men det blir kanske bäst :). Ska försöka testa från dag 12 så jag inte missar äl :)

Det var negativt! Då var det väl iaf inget MF jag fått utan vanlig mens? :)
  • Ajvar

Hej tjejer!

Behöver råd ang. Natural cykels.. Appen menar att jag bör vara "mkt fertil" nu och ÄL på torsdag trots att jag matat in negativa ÄL-tester i 4 dagar, borde den inte ändra sig om det?

• Yennie88
    livias skrev 2015-07-28 14:27:33 följande:

Yennie88 har du några andra känningar än i ljumsken? Hur länge har du haft dom nu?:)

Jag fick ju någon känning till vänster i magen, i höjd med äggstocken, igår ÄL+4, någon timme eller två efter det började det i ljumsken.

Jag har haft lite stickningar på vänster sida men mer mot mitten av magen idag. Inget i brösten, men lite vita flytningar, liknande lotion men väldigt lite. Det känns som det ska komma mer flytningar men inget kommer.
  • Villbligravidnu
    vår sommar skrev 2015-07-28 06:41:29 följande:

Känner ingenting och magkänslan säger att det inte har tagit sig nu heller. Men den som väntar få se. Ska försöka med att inte testa förrens på onsdag kanske, alltså bim +2. Känns som om jag kan orka vänta nu men det kan ju ändra sig. Hehe. Vill ju såklart testa men är så rädd för att få det där feta minuset i ansiktet. Hårdare örfil finns ju inte.

Känner igen mig så i det du beskriver. Jag känner ingenting alls och det känns inte ens att ÄL har varit fast NC visar att tempen har stegrat klart och tydligt. Magkänslan är att inget har hänt. Idag är det ÄL+4 och jag väntar med spänning på ÄL+6 för det är ju omkring då som ägget har kommit hela vägen till livmodern och ska fästa i livmodern (om det nu är befruktat). Visst kan det ta fler dagar, men vad jag har läst så ska resan dit vara nästan på pricken 6-7 dagar. Vi är på resa och har inga gravtester med oss så jag kommer testa morgonen efter vi har kommit hem. Då kommer det vara BIM+1 / ÄL+11. Jag smörjer med protesteronkräm så även om jag inte är preggo så är det en vinst varje dag som Mensen är försenad
  • Villbligravidnu
    Anonym (Vippan) skrev 2015-07-28 12:16:06 följande:

Åh, har varit lite dålig på att checka in här...

Min CB Fertilitetsmonitor visade peak den 25/7 samt (ÄL) nu den 26/7. Tyvärr har både jag, mannen och sonen varit febriga under helgen och därför var det inte riktigt läge för sex...

Dock lyckades vi få till det dagen efter ÄL. Hoppas att det räcker! Jag har läst att ägget endast är befruktningsdugligt i 12-24 timmar efter ÄL så det är bara att hålla tummarna. 

Med sonen plussade jag 11 dagar efter ÄL, så jag är sugen på att ta ett test så tidigt även denna gång... 

NI SOM PLUSSAT TIDIGARE - HUR MÅNGA DAGAR EFTER ÄL TESTADE NI?

Jag har varit gravid två gånger innan. Jag plussade först på ÄL +11. Innan det är det ingen idé för mig att testa.
  • Anonym (Alice)

Min senaste grav testade jag och plussade på bim, graviditeten innan dess var jag i v 10 innan jag plussade, hehe det var ett riktigt tydligt plus, har alltså ingen erfarenhet av att plussa "tidigt".

Kommer nog hålla mig till BIM med att testa denna gång med, men längre än så går inte, är för nyfiken av mig.

• Villbligravidnu
    Yennie88 skrev 2015-07-28 12:40:04 följande:

Mina känningar i vänster ljumske fortsätter ven idag, mer än igår dessutom. Känns som början till muskelkramp men släpper innan det börjar göra ont. Får vänta och se hur det utvecklar sig under de kommande dagarna.

Vill inte ge falska förhoppningar, men sådär kände jag när jag blev gravid med min son. Om du nu är preggo och om du får tidigt UL, fråga läkaren om graviditeten kom från den sidan. Dom kan se det så länge gulesäcken ger näring till barnet (efter det vet jag inte om dom kan se). När jag var gravid med mitt första barn så kände jag stickningar och ett rejält hugg samma natt som vi hade sex. Jag vaknade till och med av hugget. Dagen efter kände jag det fortfarande, dagen efter det kändes det som håll och sen kom molvärk, inga mera symptom. När jag var gravid andra gången så slutade det i MA. Men då kände jag det som ett stick, dagen efter hade jag molvärk och sedan kom plusset, inga andra symptom. Andra geaviditen fick jag bekräftat att graviditeten kom från den sidan som jag kände ett stick

Hoppas att dina känningar är för att du är preggo
  • Villbligravidnu
    livias skrev 2015-07-28 14:27:33 följande:

Bara några dagar efter äl så fick jag ömma bröst som sagt, och nu är dom ännu värre. Har även sen i förrgår haft stickningar och molvärk i tjejmagen. Inatt var det så starkt att jag vakna av det. Har även konstiga vita lite tjockare flytningar - efter äl?! Nån som haft? Bim om en vecka...Yennie88 har du några andra känningar än i ljumsken? Hur länge har du haft dom nu?:)

Utan att få falska förhoppningar, läs mitt svar till yennie88
  • Anonym (oooops?)

Hej tjejjer! Får man hoppa in i tråden? Jag är en tjejj på 34 år med två småkillar här hemma, frågan om en tredje har varit omtvistad. Mannen vill verkligen inte, jag har vacklat i min inställning. Tänkt att jag ger mig själv till nästa sommar att bestämma mig om isåfall då påbörja op övertalning. Men så skedde en liten kommunikationsmiss här hemma i torsdags, trodde inte det gjorde så mkt men så fick jag ÄL värk i fredags. Nu har jag haft ökande ÄL-värk i fem dagar, så vetikatten när själva äl var eller om den fortf är på gång?? BIM runt 13 aug så det blir en spännande OCH skrämmande väntan på denna mensen... Vet fortfarande inte hur jag ställer mig till en trea, men abort är uteslutet känner jag redan nu i hjärtat. Så det hade väl bara varit att köpa större bil då.... ????

Svar på tråden Vi med BIM i augusti