Vi med BIM i augusti
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Hej,
här hoppas de på plus i Augusti också. Inga hjälpmedel används för att pricka ÄL, till det är jag för snål. Tog ut spiralen (koppar) i juli så första försöket då. 8/8 har jag BIM. Blev endast två samlag runt vad jag misstänker var ägglosning så vi får väl se, sannolikheten är väl låg att det tar sig.
Det blir isf vårat tredje barn, har en aprilare sedan innan, bra månad att få barn i.
Det är en jäkla spänning mellan ägglosning och beräknad mens även om vi inte känner någon hets alls att bli gravida.
Hej tjejer!
Behöver råd ang. Natural cykels.. Appen menar att jag bör vara "mkt fertil" nu och ÄL på torsdag trots att jag matat in negativa ÄL-tester i 4 dagar, borde den inte ändra sig om det?
Yennie88 har du några andra känningar än i ljumsken? Hur länge har du haft dom nu?:)
Känner ingenting och magkänslan säger att det inte har tagit sig nu heller. Men den som väntar få se. Ska försöka med att inte testa förrens på onsdag kanske, alltså bim +2. Känns som om jag kan orka vänta nu men det kan ju ändra sig. Hehe. Vill ju såklart testa men är så rädd för att få det där feta minuset i ansiktet. Hårdare örfil finns ju inte.
Åh, har varit lite dålig på att checka in här...
Min CB Fertilitetsmonitor visade peak den 25/7 samt (ÄL) nu den 26/7. Tyvärr har både jag, mannen och sonen varit febriga under helgen och därför var det inte riktigt läge för sex...
Dock lyckades vi få till det dagen efter ÄL. Hoppas att det räcker! Jag har läst att ägget endast är befruktningsdugligt i 12-24 timmar efter ÄL så det är bara att hålla tummarna.
Med sonen plussade jag 11 dagar efter ÄL, så jag är sugen på att ta ett test så tidigt även denna gång...
NI SOM PLUSSAT TIDIGARE - HUR MÅNGA DAGAR EFTER ÄL TESTADE NI?
Min senaste grav testade jag och plussade på bim, graviditeten innan dess var jag i v 10 innan jag plussade, hehe det var ett riktigt tydligt plus, har alltså ingen erfarenhet av att plussa "tidigt".
Kommer nog hålla mig till BIM med att testa denna gång med, men längre än så går inte, är för nyfiken av mig.
Mina känningar i vänster ljumske fortsätter ven idag, mer än igår dessutom. Känns som början till muskelkramp men släpper innan det börjar göra ont. Får vänta och se hur det utvecklar sig under de kommande dagarna.
Bara några dagar efter äl så fick jag ömma bröst som sagt, och nu är dom ännu värre. Har även sen i förrgår haft stickningar och molvärk i tjejmagen. Inatt var det så starkt att jag vakna av det. Har även konstiga vita lite tjockare flytningar - efter äl?! Nån som haft? Bim om en vecka...Yennie88 har du några andra känningar än i ljumsken? Hur länge har du haft dom nu?:)
Hej tjejjer! Får man hoppa in i tråden? Jag är en tjejj på 34 år med två småkillar här hemma, frågan om en tredje har varit omtvistad. Mannen vill verkligen inte, jag har vacklat i min inställning. Tänkt att jag ger mig själv till nästa sommar att bestämma mig om isåfall då påbörja op övertalning. Men så skedde en liten kommunikationsmiss här hemma i torsdags, trodde inte det gjorde så mkt men så fick jag ÄL värk i fredags. Nu har jag haft ökande ÄL-värk i fem dagar, så vetikatten när själva äl var eller om den fortf är på gång?? BIM runt 13 aug så det blir en spännande OCH skrämmande väntan på denna mensen... Vet fortfarande inte hur jag ställer mig till en trea, men abort är uteslutet känner jag redan nu i hjärtat. Så det hade väl bara varit att köpa större bil då.... ????