• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Yennie88
    Villbligravidnu skrev 2015-07-28 16:09:03 följande:

Vill inte ge falska förhoppningar, men sådär kände jag när jag blev gravid med min son. Om du nu är preggo och om du får tidigt UL, fråga läkaren om graviditeten kom från den sidan. Dom kan se det så länge gulesäcken ger näring till barnet (efter det vet jag inte om dom kan se). När jag var gravid med mitt första barn så kände jag stickningar och ett rejält hugg samma natt som vi hade sex. Jag vaknade till och med av hugget. Dagen efter kände jag det fortfarande, dagen efter det kändes det som håll och sen kom molvärk, inga mera symptom. När jag var gravid andra gången så slutade det i MA. Men då kände jag det som ett stick, dagen efter hade jag molvärk och sedan kom plusset, inga andra symptom. Andra geaviditen fick jag bekräftat att graviditeten kom från den sidan som jag kände ett stick

Hoppas att dina känningar är för att du är preggo

Jag hoppas att det är så! Tur för mig att jag reser ut i skogen i morgon till svärföräldrarna där det blir massa pyssel och körkortsplugg så jag kanske får andra tankar än det, vette tusan hur det ska gå men... Har BIM nästa torsdag och vi planerar att åka hem ungefär då så testen lämnar jag hemma...

Tar jag djupa andetag eller suckar sticker det på vänstersidan, ännu ett symtom..
  • miamarina84
    Anonym (Alice) skrev 2015-07-28 16:06:09 följande:

Min senaste grav testade jag och plussade på bim, graviditeten innan dess var jag i v 10 innan jag plussade, hehe det var ett riktigt tydligt plus, har alltså ingen erfarenhet av att plussa "tidigt".

Kommer nog hålla mig till BIM med att testa denna gång med, men längre än så går inte, är för nyfiken av mig.

När du plussa så sent, hade du ingen mens imellan?
  • SamsonS

Har ju nyligen tagit ut min kopparspiral, närmare bestämd 1,5 vecka sen. Har sen jag satte in den haft väldigt långa cykler, på ca 36-40 dagar. Finns det chans att det går tillbaka nu till en normal 28 dagars cykel som jag hade före min förlossning för 4 år sen? Hann inte få någon mens innan jag satte on spiralen då, så vet iofs inte om cykeln har ändrats pga graviditet och förlossning...

Tog som sagt ut den för 1,5 vecka sen, har BIM 20/8. Har idag börjat känna av en molande värk. Ni som tidigare haft kopparspiral, hur har det känts efter ni tog ut den? Skillnad på cykel eller annat ni tänkte på?

• Anonym (Alice)
    miamarina84 skrev 2015-07-28 16:54:14 följande:
    När du plussa så sent, hade du ingen mens imellan?
    Nej, jag hade inte så bra koll, tänkte inte ens på det, var bara 16 år. Det var när mina bröst började växa som jag insåg att något var annorlunda.
  • Yennie88
    SamsonS skrev 2015-07-28 17:23:00 följande:

Tog som sagt ut den för 1,5 vecka sen, har BIM 20/8. Har idag börjat känna av en molande värk. Ni som tidigare haft kopparspiral, hur har det känts efter ni tog ut den? Skillnad på cykel eller annat ni tänkte på?

Jag märkte inte av något annorlunda, mindre tydlig äl vissa månader eventuellt, efter att jag tog ut min spiral för tre cykler sedan.

Har haft samma längd på cykeln, 25-27 dagar, ena månaden blödde jag bara tre dagar istället för fyra.
  • Fronten

Jag kände inte alls att äl var i antågande denna månad. Tog slut på äl-testen i går. Men i dag kom rejäla ( ursäkta ingående beskrivning) äl- flytningar så den kom ändå rätt säkert : ) och mannen han hem och vi mös i går och det blir i kväll så då hann vi i allafall försöka denna månad med.

• sommarblomma1
    SamsonS skrev 2015-07-28 17:23:00 följande:

Har ju nyligen tagit ut min kopparspiral, närmare bestämd 1,5 vecka sen. Har sen jag satte in den haft väldigt långa cykler, på ca 36-40 dagar. Finns det chans att det går tillbaka nu till en normal 28 dagars cykel som jag hade före min förlossning för 4 år sen? Hann inte få någon mens innan jag satte on spiralen då, så vet iofs inte om cykeln har ändrats pga graviditet och förlossning...

Då kopparspiralen inte påverkar ägglossningen så är det säkert så dina cykler ser ut nu så jag hade utgått från det!
  • Maalon

Igår gick jag runt på jobbet med en isittande värk i sidorna av magen, insåg efter att tag att det kanske var ägglossning. Min cykel kommer ju och går lite som den vill som jag nämnt tidigare i tråden. Kom hem och testade och ja visst, äl-stickan gav ett kraftigt utslag, inte fullt så starkt som kontrollstrecket, men väldigt starkt ändå. Idag var det fullt utslag :D Sån tur att jag kände v det igår, annars hade jag inte räknat med äl förrän om två veckor pga min långa cykel. 

• livias
    Villbligravidnu skrev 2015-07-28 16:10:59 följande:

Utan att få falska förhoppningar, läs mitt svar till yennie88

Ja, jag brukar inte analysera alltför mycket utan tagit det mest för vad det är. Men denna gången känns det så annorlunda så klart att man tänker i dom banorna. Får avvakta tills nästa vecka och se helt enkelt:) Beklagar ditt ma:/
  • Anonym (Hejhej)

Hej alla!

Testat negativt ÄL test nu i 4 dagar och enligt appen bör ÄL ske imorgon.

Men men.. Vi sexar lite ändå och testar:)

Nu blev sambon lite smått krasslig men jag fick tvinga

Vill så gärna blir galen!

Bim 12:e!

Svar på tråden Vi med BIM i augusti