• Katta1

Vi med bf mars 2016

Vi som väntar syskon i mars 2016.

• Svar på tråden Vi med bf mars 2016
  • Zezziz84
    mammave skrev 2015-07-19 11:35:57 följande:

Är det ngn kvar här som inte ska vara med i fb-gruppen? Känns som denna tråd bara tar upp hur man kmr till fb-gruppen smile4.gif

Jag e kvar här:) har inte fb
  • Zezziz84

Ja e i V6 (5+3) bara föräldrar o min bror som vet.. Vill vänta till efter v12 innan vi säger till någon:)
    Vi ska till barnmorskan på torsdag för hälso samtal:)

• mammave

Vi har inte berättat för ngn. Vill helst vänta till efter v12. Jag vill ev göra NIPT-test, men det är ju så himla dyrt och då vill vi vänta till efter besked där

• Sötistilde
    mammave skrev 2015-07-19 17:42:52 följande:

Vi har inte berättat för ngn. Vill helst vänta till efter v12. Jag vill ev göra NIPT-test, men det är ju så himla dyrt smile4.gif och då vill vi vänta till efter besked där

Vill oxå göra nipt test men sambon tycker det är för dyrt... :(
  • mammave
    Sötistilde skrev 2015-07-19 18:15:44 följande:

Vill oxå göra nipt test men sambon tycker det är för dyrt... :(

Samma här Men funderar på att ta av mina sparpengar. Ska undersöka det lite närmare om hur säkra svar man får och var man kan göra det.
  • LevaLoppan

Hej, vad är NIPT-test för nått? Minns inte om ja kom i kontakt med det vid förra graviditeten. Gjorde KUB testet dock

Väntar 2:a barnet 23/3-16 som det ser ut nu. Har en dotter född maj-14 :)

Ja mådde jätte illa förra gången, men nu känns allt så annorlunda! D är lite tidigt än dock (V5) tror illamåendets startade V5-6 sist men som sagt d känna annorlunda så ja hoppas på de bästa :)

• Sötistilde
    mammave skrev 2015-07-19 19:10:47 följande:
    Samma här smile4.gif Men funderar på att ta av mina sparpengar. Ska undersöka det lite närmare om hur säkra svar man får och var man kan göra det.
    Ja precis....,sambon tycker att man betalar så mkt pengar och sen kanske det händer något vid födseln och få ändå handikapp/skada... För det kan man aldrig garantera ...att det går bra..
  • Smilla80

Hej på er!

Hoppar in här jag också, om det är ok? Vi har nyligen plussat, väntar en liten trea! BF enligt olika graviditetsuträknare är kring 20-22 mars. Visst blir det mysigt med en liten "tidig-vår-bebis" om allt går vägen? :) Så lyckliga men också lite oroliga för om allt ska gå bra osv - men det hör väl graviditeten till lite grann! Grattis till alla era plus!

• mammave
    LevaLoppan skrev 2015-07-19 19:41:53 följande:

Hej, vad är NIPT-test för nått? Minns inte om ja kom i kontakt med det vid förra graviditeten. Gjorde KUB testet dock

Väntar 2:a barnet 23/3-16 som det ser ut nu. Har en dotter född maj-14 :)

Ja mådde jätte illa förra gången, men nu känns allt så annorlunda! D är lite tidigt än dock (V5) tror illamåendets startade V5-6 sist men som sagt d känna annorlunda så ja hoppas på de bästa :)

NIPT-test är ungefär som kub men mkt säkrare resultat då kuben bara anger sannolikheten och ger många "felsvar"
  • NellieMeja

Hoppar oxå gärna in här. Plussade för en vecka sen . Blir tredje godingen för oss bf 21 mars. Hade missfall i juni så jag har i tankarna en oro för missfall. Men fröet ska stanna å bli en underbar bebis.

Svar på tråden Vi med bf mars 2016