-
Det går bra att äta, är ju helt vanliga blodprov det gäller, så ät du bara!elin1987 skrev 2015-08-31 18:14:57 följande:Fick order om att inte gå på toa på några timmar innan besöket :) visste inte om jag fick äta innan blodproven :)
-
Då man ska ta urinprov ska man helst inte ha kissat på fyra timmar innan. Men de brukar vara nöjda om det gått två-tre timmar. Detta för att de ska få ett så korrekt prov som möjligt.pannkakan87 skrev 2015-08-31 22:50:07 följande:Oj jag skulle gått under! Kissnödig hela tiden! Räcker det inte med att blåsan är full?:/ var det ultraljud?
-
Håller tummarna och hoppas du får en lika fin stund som jag hade!pannkakan87 skrev 2015-09-01 10:45:10 följande:Klockan 13 idag är det dags för mitt KUB. Jag har aldrig sett bebisen innan så jag hoppas och ber att lillen mår bra och att hjärtat slår.
Mitt slår i alla fall hårt och stressat och jag är så orolig och nervös. Lättnaden om allt ser bra ut kommer att vara himmelsk. Håll en tumme eller två för mig är ni snälla.. -
Uff, vad jobbigt! Jag hade uvi riktigt i början av graviditeten, innan jag visste att jag var gravid. Och jag hoppas bara jag slipper det under resten av tiden nu. Men var glad att du fått penicillin, det lär ju inte vara bra att ha uvi som gravid... Och snabbt går det över med medicin. Men roligt är det ju fasen inte!LovisaC1982 skrev 2015-09-01 16:06:17 följande:
Tycker lite synd om mig själv idag, har åkt på urinvägsinfektion igen så nu är det penicillin som gäller. Lite läskigt men den sorten ska vara ok som gravid så jag käkar på och ser glad ut.
Har fått nycklarna till min nya lägenhet så nu röjer och river jag för fullt. Ska bli så kul att inreda sen när allt är i ordning igen
Kul med ny lägenhet, själv bara väntar jag på att få sätta igång med bebisens rum! -
Åh nej, så fruktansvärt! Jag är verkligen så ledsen för din skull, finns inget någon kan säga för att det ska lätta nu. Tänker på dig, ta hand om er nu! Kram!pannkakan87 skrev 2015-09-01 16:49:11 följande:
Ultraljudet idag blev det värsta jag varit med om. Fanns anledning till att vara så nervös. Min bebis dog för fem veckor sen men kroppen hade inte fattat det.
Är helt förstörd och har gråtit hela dagen. Ska in till sjukhuset imorrn för att avsluta det hela.
-
Lycka till du också i fortsättningen, hoppas vi ser dig igen här! Tänker på dig!pannkakan87 skrev 2015-09-02 11:03:31 följande:
Tack snälla ni för fina kommentarer
Det har varit en tuff dag.. Jag krävde att bli skrapad. Kommer att bli opererad inom en vecka, sen kommer vi att ta revansch! Lämnar denna tråd men lycka till vidare alla ni! Stor kram
-
Så fin du är! Jag går in i vecka 15 på lördag och min mage har knappt växt alls sedan vecka 11. Lär vara normalt, men lite jobbigt. Har ändå gått upp i vikt så det känns ju inte superbra att det inte satt sig på magen då. Men det jämnar väl ut sig.elin1987 skrev 2015-09-02 19:40:48 följande:
V.13 idag (12+0) känns underbart..
Hur har ni andra det med kroppsbilden nu under graviditeten? Jag trodde aldrig att det skulle bli ett problem för mig, men jag har alltid varit rätt smal och i bra form, så att andra helt plötsligt kommenterar min kropp helt öppet känns verkligen jättekonstigt och faktiskt inte helt bra. Jag fattar ju att det kommer att vara så under resten av graviditeten, jag är bara väldigt ovan med det. I normala fall skulle ju ingen nånsin säga "Du har nog blivit lite rundare" men nu tycks det vara helt okej att kommentera hejvilt. Har liksom inte hört såhär många kommentarer om mina tuttar sen jag fick dem för sisådär femton år sen. -
Hoppsan, vilken käftsmäll det kommer bli för grabbarna då de inser att dina läckra silikonbröst bara är hormonstinna mjölkmaskiner. Men känner igen detdär, och de känns ju faktiskt som om man hade inlägg, alldeles hårda och fasta. Det kan man väl egentligen inte klaga på, men det är ju egentligen ändå ingen annans sak att kommentera. En bra dag kan man skratta åt det och skämta med, men en sämre dag kan det kännas rejält jobbigt.Maalon skrev 2015-09-03 09:41:39 följande:Jag är bara i vecka 8, så vi har inte berättat för någon annan än våra föräldrar än. Svärmor påpekar mest att jag inte går upp i vikt, jag har inte gått upp ett gram sedan jag plussade. Däremot har jag fått extremt stora bröst väldigt fort och det har folk noterat på jobbet. En kollega som nog förstår vad som är på gång berättade att på hennes avdelning snackas det mycket bland männen om mina nya silikonbröst. Jag blir både irriterad och skrattar högt inombords, att en kropp kan bli ett sånt stort samtalsämne :P
-
Nejmen usch! Så får ju inte en chef bete sig! Finns det någon du kan prata med om det? Har han någon över sig som kunde tala honom tillrätta? Finns kanske en anledning till att man ska gå i pension innan man uppnått den åldern och extremkristna vet jag tyvärr alldeles för mycket om, suck! Troligen lär han inte bli bättre, eftersom ni inte är gifta. Såntdär brukar vara svårt för vissa att ta. Tack och lov att det kommer mammaledigt emot, så får du söka nytt jobb efter det!Maalon skrev 2015-09-03 10:17:35 följande:Haha ja men eller huuuur!
Exakt så är det, sen att hormoner styr mig fullt ut nu hjälper ju inte. Men vissa dagar känner jag hur jag snäser och blir nästan elak även om nån av dom bara säger hej x) Och andra dagar låser jag in mig på toan och gråter i en kvart för att det känns så jobbigt. Det värsta är faktiskt hur min chef beter sig. Han är 72 år, extremt kristen och allmänt negativ till allt känns det som. Han har faktiskt blivit riktigt otrevlig mot mig, ger mig dömande blickar, ignorerar mig när jag ber om hjälp och kritiserar mitt arbete. Hoppas han kan tänka om när han får reda på att jag är gravid, men både jag och sambon tror att han kommer bli värre.. Nä, nytt jobb för mig så fort som möjligt!
Mina hormoner som höll sig så lugna, men de senaste dagarna har jag haft gråten i halsen för absolut ingenting. Så jag lär explodera snart jag med... -
Vet du varför han beter sig så mot just dig? Eller är det mot alla?Maalon skrev 2015-09-03 13:18:12 följande:Har snackat med sambon om det och med en kollega idag, men det är liksom inget man kan göra. Det är han som startat företaget jag jobbar på och han kommer jobba här tills den dagen han dör. Hittills har han varit vettig idag iallafall, skönt det.