lindakarlsson4380 skrev 2015-09-06 18:02:35 följande:
Vi har fixat det mesta.. Beställt vagn, babysitter, bärsele. Köpt babyskydd alla textiler till vagnen, kläder som räcker de första 3 månaderna. Jag pluggar och har sjukt mycket i slutet av terminen och redan innan graviditeten låg jag helt utslagen varje ledig stund under dessa perioder, så vi vill ha det mesta klart :) vagnen kommer om 4v. Är i v.18 snart!
Oj, låter ju jätteskönt att ha så mycket ordnat! Och smart, vet hur intensivt det kan vara med pluggande. Men härligt att höra, nu tycker jag nog att jag också kan börja handla lite smått (eller stort!), det är ju ändå en lång lista som ska avverkas.
Irmisans skrev 2015-09-06 18:59:11 följande:
Kul att läsa vad du och alla köpt! :) Jag har köpt en overall som är vit och luddig och har björnöron. Vi kommer att vänta med att köpa det mesta tills vecka 36. Kommer givetvis ha fixat barnvagn och bilbarnstol innan det, kanske någon nalle, men det är det enda. Vi hoppas in i det sista att vi ska hitta något att flytta till innan barnet kommer så vi vill ha så lite att packa som möjligt :)
Förstår hur du tänker med flytten och så... Men vad gör ni om du är i dåligt skick den sista tiden? Eller om bebisen föds för tidigt? Och framför allt, hur klarar du av att hålla dig så länge när butikerna svämmar över med mysiga babygrejs?