• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    Natalila skrev 2015-09-28 12:33:15 följande:

Jag tycker att de är rätt dåligt som i vårat län eller kommun eller hur de delas upp att man inte en aning om den lilla där inne mår bra, växer som den ska eller överhuvudtaget ens finns där inne fören de är daga för ultraljud i mitt fall nu dagen jag går in i vecka 19.
    Tänk om den inte har klarar sig där inne dom senaste veckorna :/

Får du inte höra något hjärtljud heller innan vecka 19? Har du funderat på att gå privat? Här i Finland får alla sitt första ultraljud efter vecka 12 (jag var i vecka 13) men vi gick ändå privat i vecka 11, eftersom jag var lite nojig och det var absolut värt pengarna! Jag tycker också att vecka 19 är otroligt sent att få se sin bebis, måste jag säga...
  • Natalila
    Linkken skrev 2015-09-28 13:17:39 följande:
    Får du inte höra något hjärtljud heller innan vecka 19? Har du funderat på att gå privat? Här i Finland får alla sitt första ultraljud efter vecka 12 (jag var i vecka 13) men vi gick ändå privat i vecka 11, eftersom jag var lite nojig och det var absolut värt pengarna! Jag tycker också att vecka 19 är otroligt sent att få se sin bebis, måste jag säga...
    Jag ska till bm nästa vecka och ta några prover och se om det har blivit bättre, ska fråga då om jag kan få höra hjärtljuden.
    Nä har inte funderat på någon privat.
    Dom borde kolla i vecka 12 tycker jag först å se så allt ser bra ut.
  • becka1989

Vi hade vårat första samtal i vecka 11 sen får vi vänta till vecka 19 på rul och vecka 20 på nästa samtal med bm för att lyssna på hjärtat tycker det är väldigt dåligt man hade gärna velat lyssna på hjärtat eller göra ett ul i vecka 13 som dom som gör kub får men här där vi bor får bara dom över 35 eller som har anlag i familjen göra kub. Även fast barnet kan har kromosom avvikelser utan att det finns i familjen sedan tidigare. Jobbigt att gå och vänta tills vecka 19 för att få reda på om barnet lever ens det är en jobbig väntan hela 7veckor kvar för oss.

Har tänkt göra 3d ultraljud så istället för att göra ett ul privat vilket vi inte ens har hittat så lägger vi dom pengarna på ett 3d ul istället

• Linkken
    becka1989 skrev 2015-09-28 14:54:17 följande:

Vi hade vårat första samtal i vecka 11 sen får vi vänta till vecka 19 på rul och vecka 20 på nästa samtal med bm för att lyssna på hjärtat tycker det är väldigt dåligt man hade gärna velat lyssna på hjärtat eller göra ett ul i vecka 13 som dom som gör kub får men här där vi bor får bara dom över 35 eller som har anlag i familjen göra kub. Även fast barnet kan har kromosom avvikelser utan att det finns i familjen sedan tidigare. Jobbigt att gå och vänta tills vecka 19 för att få reda på om barnet lever ens det är en jobbig väntan hela 7veckor kvar för oss.

Har tänkt göra 3d ultraljud så istället för att göra ett ul privat vilket vi inte ens har hittat så lägger vi dom pengarna på ett 3d ul istället

Går det inte att göra privat ul hos en privat gynekolog? Det gjorde vi i alla fall, var inga problem alls. Gynekologer har ju ändå utrustningen för vul. Men om du hellre tar 3D ultraljud är det kanske inte relevant..
    Natalila skrev 2015-09-28 14:52:05 följande:
    Jag ska till bm nästa vecka och ta några prover och se om det har blivit bättre, ska fråga då om jag kan få höra hjärtljuden.
    Nä har inte funderat på någon privat.
    Dom borde kolla i vecka 12 tycker jag först å se så allt ser bra ut.
    Vi ska hoppas att du får höra hjärtljuden åtminstone hos bm, det har säkert en ordentligt lugnande inverkan!
  • becka1989

Vi har kollat runt efter en privat men ingen som har tid förren efter vårat rul eller ville göra tidigare än vecka 15 och den veckan jag skulle vara i vecka 15 fanns inga tider förren 4veckor senare. Så vi satsar på 3d och rul när det är dags. Nedräkning har man iallafall haha.

• LMG

Då var äntligen rutinultraljudet gjort. Låg en fullt frisk liten flicka i min mage :) är såå glad just nu

• Natalila
    LMG skrev 2015-09-28 17:41:41 följande:

Då var äntligen rutinultraljudet gjort. Låg en fullt frisk liten flicka i min mage :) är såå glad just nu

Åh vad kul!
    Håller på att längta ihjäl mig.
  • Irmisans

Åh vad roligt! Jag har RUL på torsdags och längtar tills dess. Har ännu inte insett alls att det är en liten person i mig trots att det rör sig, så tror att det äntligen kommer sjunka in då :) 
    Oplanerad Mamma
  • S79

Åh grattis! Vad skönt att allt var bra! Jag har RUL på fredag och är så himla nervös! Kommer att vara i vecka 18+5 då och har inte gjort något ul tidigare och inte ens fått höra några hjärtljud. Så vi får väl se om det är någon där inne.
  • Tett90

Ååååh va härligt !!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?