• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    becka1989 skrev 2015-09-20 21:56:36 följande:

Hej har alla berätta för släkt/familj och vänner??

Går in i vecka 11 imorgon och har bara berätta för mina föräldrar sambons bror och syster och pappa.

Syskonen tänkte jag kläcka ur mig det när vi ska fira min mamma och systerdotter den 7oktober är då i vecka 13 känns som att det skulle vara bäst visst alla mina syskon väntar på att vi ska vänta barn dom har tjatat sen min bror fick sin för 2år sedan så blir nog välkommet iallafall.

Törs inte berätta tidigare ifall det skulle hända något har ju sett den lilla i vecka 8 men kan ju hända mycket på dom veckorna. Är helt klart nervös för att berätta ivärsta fall få mamma berätta haha

Har bara 5syskon men vi är dom sista som ska ha barn min lillebror vill inte ha barn han lånar hellre.

Vi berättade för familjen i v. 11 efter att ha varit på ultraljud och sett att allt var bra. Efter det åt vännerna i takt med att vi träffade dem. På jobbet berättade jag i v. 14 och i v. 16 slutade jag försöka dölja det och berättade åt "världen". Glad Mina systrar och sambons bästa vän har vetat om det sedan några dagar efter plusset, då de visste att vi hade försökt länge. Visst var det jobbigt att hålla det hemligt men jag är ändå glad vi väntade såpass länge, det kändes mer som att alla vågade glädjas åt det då.
  • becka1989
    Linkken skrev 2015-09-21 07:47:29 följande:

Vi berättade för familjen i v. 11 efter att ha varit på ultraljud och sett att allt var bra. Efter det åt vännerna i takt med att vi träffade dem. På jobbet berättade jag i v. 14 och i v. 16 slutade jag försöka dölja det och berättade åt "världen". Mina systrar och sambons bästa vän har vetat om det sedan några dagar efter plusset, då de visste att vi hade försökt länge. Visst var det jobbigt att hålla det hemligt men jag är ändå glad vi väntade såpass länge, det kändes mer som att alla vågade glädjas åt det då.

Åh okej ja mina chefer vet redan om det eftersom jag varit sjukskriven i 3veckor. Men min anställning går ut i november så. Sambon ska berätta för sina chefer i vecka 13 han har berättat för två av jobbarkompisarna just för att ha någon som stöttar och vet hur det är att bli pappa även om det är20- 30 år sedan så hjälper det endel ändå. Plus att han är som en Pappa för min sambo.

Vet inte riktigt hur vi ska säga det till mina syskon heller haha
  • Natalila

Idag var jag och sambon och provkörde lite vagnar, vilken djungel!
    Hittade en vagn som båda fastnade för men den va ju såklart inte så bra att köra här hemma på landet med :/
    Kanske får bli två stycken, en terräng vagn och en lätt och smidig :)

• safiia

Vi berättade redan i vecka 6för mina föräldrar eftersom vi var och hälsa på och jag mådde så dåligt. Efter det har jag berättat åt mina syskon och igår (vecka 14) åt mannens föräldrar. Några på jobbet fick veta i vecka 6 eftersom jag visste att de måste sköta mitt jobb, chefer någon vecka efter och några andra kolleger idag då jag varit första dagen på jobb. Vänner berättar vi nog åt då vi träffar dem.

• safiia
    Natalila skrev 2015-09-21 16:25:16 följande:

Idag var jag och sambon och provkörde lite vagnar, vilken djungel!

Hittade en vagn som båda fastnade för men den va ju såklart inte så bra att köra här hemma på landet med :/

Kanske får bli två stycken, en terräng vagn och en lätt och smidig :)

Har samma problem :\ har tittat på brio Happy (ej testat ännu) eftersom den skulle passa bra här på landet. Men den är stor och jag tror inte jag får in den i min bil. Jag tror vi också kommer att köpa två. Den andra dock lättare, mindre och utan liggdel (så kort tid som man har användning av den ändå). Vi har dessutom bara en liten bil och en kombi med hundburar i bagageutrymmet. Vi måste väl åka med två bilar om hela familjen ska med :P
  • elin1987

Ligger vaken och grubblar.. Är så himla rädd att något ska vara fel, tänk om den lillas hjärta inte slår.. Hemska tanke men får alltid katastrof tankar om nätterna :/ första ultraljudet om ca 3 veckor i v.18

• junibarn19
    elin1987 skrev 2015-09-22 00:57:02 följande:

Ligger vaken och grubblar.. Är så himla rädd att något ska vara fel, tänk om den lillas hjärta inte slår.. Hemska tanke men får alltid katastrof tankar om nätterna :/ första ultraljudet om ca 3 veckor i v.18

Funderar också sådär ibland, det är så himla jobbigt. Bland annat för att jag mår så himla bra, och märker knappt att jag är gravid, förra veckan kände jag rörelser men inte gjort på några dagar nu, bara lite puffar!

Hur mår du?
    Har mitt RUL nästa torsdag och är då i vecka 20.
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-09-22 00:57:02 följande:

Jag har haft massor med sådana tankar. Det lugnar sig efter ultraljudet, men tankarna kommer nog efteråt också. Jag tror de kommer att fortsätta göra det under hela graviditeten. Det är väl så det är att vara mamma? Man oroar sig jämt och ständigt för att något ska vara fel. Läste någonstans att den oron man känner är ett tecken på att man känslomässigt blir beredd på att bli förälder, så man får försöka ta det så.
  • becka1989

Idag är det äntligen dags för inskrivningen hoppas allt går bra bara haha vet att dom måste ta blodprov och jag är sprut och nål rädd så får se hur det går. Är ju bara i vecka 11 men hittills har det gått bra.

Känner samma oro som ni andra även om jag sett våran lilla i vecka 8 så lugnar in det ner nerverna precis men vet att chansen har minskat för mf iallafall känner mig inte speciellt gravid mer än illamående av och till.

• Natalila

Har hittat en vagn som jag SKA ha! Har tänkt köpa den snart för dom hade inte så många kvar på lagret. Sambon sa att han tyckte jag skulle vänta tills ultraljudet ifall de är två där inne (har tvillingar i släkten) men jag kommer köpa den innan ändå :p
    Mamma sa idag oxå att hon tycker min mage ser så konstig ut så jag sa de att de är väl en tvillingsmage då!
    Men jag tror nog att de bara ligger en där inne :) skulle va jättekul med två oxå men nä jag tror på en :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?