becka1989 skrev 2015-09-20 21:56:36 följande:
Hej har alla berätta för släkt/familj och vänner??
Går in i vecka 11 imorgon och har bara berätta för mina föräldrar sambons bror och syster och pappa.
Syskonen tänkte jag kläcka ur mig det när vi ska fira min mamma och systerdotter den 7oktober är då i vecka 13 känns som att det skulle vara bäst visst alla mina syskon väntar på att vi ska vänta barn dom har tjatat sen min bror fick sin för 2år sedan så blir nog välkommet iallafall.
Törs inte berätta tidigare ifall det skulle hända något har ju sett den lilla i vecka 8 men kan ju hända mycket på dom veckorna. Är helt klart nervös för att berätta ivärsta fall få mamma berätta haha
Har bara 5syskon men vi är dom sista som ska ha barn min lillebror vill inte ha barn han lånar hellre.
Vi berättade för familjen i v. 11 efter att ha varit på ultraljud och sett att allt var bra. Efter det åt vännerna i takt med att vi träffade dem. På jobbet berättade jag i v. 14 och i v. 16 slutade jag försöka dölja det och berättade åt "världen".
Mina systrar och sambons bästa vän har vetat om det sedan några dagar efter plusset, då de visste att vi hade försökt länge. Visst var det jobbigt att hålla det hemligt men jag är ändå glad vi väntade såpass länge, det kändes mer som att alla vågade glädjas åt det då.