becka1989 skrev 2015-09-24 21:54:13 följande:
Här har foglossning redan börjat visa sig är i vecka 11 och känt av det sen 9 så man får lära sig när kroppen börjar säga till. Skulle jag få ondare skulle jag ringa min bm så skulle jag få tid till sjukgymnast så får man övningar och kanske bäckenbälte inte så bra att få ont tidigt enligt bm kan bli att man blir sängliggande islutet vilket inte är bra
Nej, precis det är ju största skräcken, att man ska bli sängliggande!! Jag får nog bara acceptera att jag inte längre kan gå lika långa promenader eller städa hela huset på en gång, trots att orken och viljan finns där. Nu om någonsin får man lära sig att lyssna på kroppen då den säger att den vill vila. Jag är bara så dålig på det då jag gärna håller igång...
Irmisans skrev 2015-09-24 19:33:05 följande:
Yes det började redan kännas för två veckor sedan för mig. Är ju fortfarande hemma sjukskriven för kräkningar så känner nog inte riktigt hur illa det är än med tanke på att jag inte är så aktiv. Får mest ont när jag sätter mig och ska resa mig upp efter jag suttit. Det känns först som att något slår mig på svanskotan, sedan som något håller fast den. När jag ligger är det ok, bara att jag måste byta liggställning hela tiden innan det börjat göra ont. Bäst är det när jag står, men jag undviker trappor till varje pris, för då känns det som att höfterna bänds isär. Känner att min kropp är helt emot mig hittills i min graviditet, men har nu börjat känna fosterröreler flera gånger under dagen så det har muntrat upp mig något kolossalt! :)
Ååh, vad härligt med fosterrörelser! Jag längtar så efter det, men det ser ut att dröja lite ännu (går in i v. 18 imorgon). Hoppas det kommer snart, tror det gör det lättare då att stå ut med både ett och annat. Även om jag försöker att inte klaga, jag har ändå sluppit förhållandevis enkelt undan hittills.