• safiia

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

[quote=76325294][quote-nick]becka1989 skrev 2016-02-10 20:43:20 följande:[/quote-nick]Haha det värsta är att jag blir så pigg direkt när jag varit på toa så tar säkert 30min innan jag somnar igen[/quo

Har samma problem, plus att jag mår illa och vänder och vrider mig. Därför har jag många gånger stigit upp och ätit frukost redan kl 4 eller 5... Sedan somnat om kl 7-8 tiden.

• safiia

Var hos bm igår. Hon verkade oroad för att jag har havandeskapsförgiftning... Har gått upp 20kg i vikt, mycket vätska i kroppen och blodtrycket har stigit. Har bra urinprov och inte väldigt högt blodtryck. Så vi får se. Fick läkartid till nästa vecka.

Min mamma hade havandeskapsförgiftning med första barnet (sattes igång en månad tidigare). Så nu började jag oroa mig för det. Tur att jag bara har två arbetsdagar kvar nu och sen får jag bli hemma och ta det lugnt.

• safiia

Linkken: 26.02

S79: 28.02

LMG: 28.02

Irmisans: 06.03

I norr: 15.3

Migas: 15.3

Natalila: 23.03

Katten95: 26.03

Safiia: 26.03

Becka1989: 18.04

• safiia

Vi har det mesta i storlek 56, tror inte vi har något i storlek 50. Dock en del som är små i storleken. Kommer nog att ta ett par uppsättningar med varav en med kläder som är lite mindre i storleken. Vi får väl köpa till om hon är väldigt liten.

• safiia

Idag var jag förresten sista dagen på jobb, så nu börjar min ledighet. Så nu har jag tid att fixa det sista och bara vila.

Skröt i helgen med att jag inte spytt på nästan en månad. Borde ej ha gjort det för sen spydde jag både på lördag och söndag :(. Blev överraskad med en baby shower i lördags och åt väl lite annat än vanligt vilket bestraffades med spyor... Halsbränna har jag nu också börjat få.

• safiia
    lindakarlsson4380 skrev 2016-02-16 10:47:02 följande:

*******VARNING FÖR BILD*******

LÄS INTE OM NI ÄR KÄNSLIGA - BILD KOMMER VISAS OCKSÅ!!!!!!

Tjejer... 

Har BF imorgon, och igår hade jag såna täta och regelbundna förvärkar hela kvällen.. Nu på morgonen har jag (förlåt) gjort nr.2 redan 3 gånger.. Och nyss när jag gick på toaletten så kom detta: 

Vad tror ni, kan det vara slemproppen?! Isf, ni som fått barn tidigare, tror ni det kan vara på G snart eller tror ni det dröjer länge ändå? Det betyder ingenting att den kommit? 

Det är nog nest förstföderskor här inne då tråden heter gravid med första barnet.
  • safiia
    Obsession89 skrev 2016-02-15 21:45:53 följande:

Har varit inne och kikat men inte skrivit på länge! Bebis kom i lördags morse 9 dagar före Bf och är världens finaste pojke! Förlossningen gick otroligt bra, hade dock förväntat mig mer smärta!

Grattis! Vad skönt att höra att det ej behöver vara så smärtsamt. Vad använde du för smärtlindring?
  • safiia
    Obsession89 skrev 2016-02-16 15:50:11 följande:

Jag hade faktiskt ingen smärtlindring, konstigt nog. Kom in på förlossningen och var öppen 7 cm och sen gick det på ca 1 timme till 10 cm och under den tiden testade jag lustgasen men lyckades inte få in tekniken så jag sket i den :) därav så blev det ingen smärtlindring. Andades på bra och det räcke tydligen för mig :)

Låter ju bra! Jag skulle också vilja klara mig utan medicinsk smärtlindring (lustgas kan jag tänka mig för att lindra det värsta), så det är skönt att höra att det går även för förstföderskor :). Förstås är det olika för alla och svårt att föreställa sig hur smärtan känns, men ändå.
  • safiia

Natalila- fin mage! :) och vilken fin spjälsäng i bakgrunden!

Här inleds också vecka 36 i morgon. Var till läkare i veckan. Livmodertappen har blivit mjuk så det är skönt att det händer något. Har varken känt sammandragningar eller förvärkar men läkaren sade att jag nog måste ha haft något eftersom trappen mjuknat. Jag har vaknat om nätterna och i alla fall trött att jag känt något men inte sedan känt något längre då jag är vaken. Så jag antar att det är förvärkar. Dom misstänker att jag har havandeskapsförgiftning på gång (mycket vätska och nu även lite protein i urinen) så har nu bm besök inbokat igen nästa vecka för att kolla det. Har lånat blodtrycksmätare och blodtrycket är ändå helt ok. Borde nog packa väskan ifall det blir akut färd till bb. Hoppas ändå hon hålls inne till mars :)

Hur går det för er andra?

• safiia
    1900920802 skrev 2016-02-19 11:35:42 följande:

Hej alla, hoppar in här med ett långt inlägg :)

Fick för nåra dagar sedan reda på att jag är gravid, ca vecka 4-5 skulle jag tro! Igår kväll när jag och sambon hade sex började det bli som liknande sammandragningar i hela livmodern, vi slutade och " sammandragningarna " fortsatte å de vart ett tryck å lite hugg. Blödde inget, tog flytande Alvedon å somnade. När ja vaknade imorse så var jag otroligt öm i hela livmodern, å lite uppsvälld. Jag blöder fortfarande inte något. Jag ringde en barnmorska å förklarade å hon kunde inte svara så mkt på mina frågor. Så länge ja inte blödde så kunde dom inte gör nåt. Hon sa bara att de är mkt som händer i livmodern å att man kan vara känslig där nere. Jag undrar, är det någon som haft liknande vid TIDIG graviditet? Är otroligt tacksam för många svar då GYN var fullt å inte går å prata med nån förrän måndag. Tacksam för svar, är så orolig!! Nästan så jag funderar på att åka till akuten å dra hela historien så jag får göra ett ultraljud.

Jag hade inga känningar i livmodern i början av graviditeten, men man kan nog ha det utan att det är någon större fara. Tyvärr kan det nog vara allt för tidigt att se något på ul så tidigt i graviditeten. Att befruktning skett kan väl ses men det är först från v 6 som man t.ex. kan börja se att hjärtat slår. Uppsvälld blir man i början det är helt normalt. Så länge som du ej har blödningar eller ont så kan du nog ta det lugnt och avvakta. Jag hade ett vad jag tror var väldigt tidigt missfall innan denna graviditet. Jag hade ovanligt stark mensvärk (har vanligtvis väldigt lindrig mensvärk) och sedan blödning efter det (aningen försenad och mycket mer riklig mens än vanligt). Håller tummarna att allt går bra för dig!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?