Irmisans skrev 2015-10-11 16:49:15 följande:
Jobbigt med alla kommentarer som folk ska häva ur sig! Har sluppit undan detta själv då jag nästintill bara är hemma... Dock är det folk som tycker att jag ska rycka upp mig och börja jobba, speciellt min svärmor och svägerska, eftersom de anser att jag ser mycket piggare ut. Tack och lov att jag har en underbar kille som ryter ifrån direkt genom att svara "Jaaaaa idag är hon pigg, hon här ju bara kräkts 6 gånger vad jag märkt!" Då brukar allt sånt tystna.
Dock börjat känna att det här med att vara gravid verkligen inte är min grej. Vill bara ha min kropp tillbaka... :( så därav lär detta bli en lång vinter även för mig. Men men, försöker ta en dag i taget och hoppas att barnet kommer lite tidigare! :)
Åh men herregud! Som om någon annan överhuvudtaget skulle kunna veta hur man mår, bara för att man "ser piggare ut". Sånt trams! Och säkert lätt att säga om man själv mått väldigt bra under sina graviditeter.
Håller nog med dig lite grann ändå. Även om jag trivs bra med att vara gravid och ju får må bra så saknar jag nog min gamla kropp. Men det tror jag faktiskt beror mest på att jag har så svårt med alla kommentarer kring den.
Nåja, bara att konstatera att de graviditetshormoner jag klarat mig undan såhär långt kom med full kraft idag, har lipat som ett litet barn bara för att jag känt mig ful. Bara att gilla läget.