• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    Natalila skrev 2015-07-30 14:01:06 följande:

Någon som har provat?
    Köpte precis och ska se om de lindrar lite! Orkar inte må så dåligt när jag vaknar varje morgon :(

Jag har dem och tycker nog de hjälper lite grann under dagen och kvällen då jag mår illa från och till. Men morgonillamåendet tar de inte bort, jag kräks ändå. Har blivit så van vid det nu att det är en del av morgonrutinen... Men du kan ju testa, kanske det funkar för dig!
  • miillaw

Halloj :)

plussade imorse och väntar första barnet. :) spännande och läskigt på samma gång :D enligt gravidappen i mobilen är bf 2016-04-04 :) nedräkning påbörjad :D

• elin1987

Jag har fått en knöl i höjd med bikinilinjen mot höften som ömmar. Känns som en irriterad körtel typ.. Har någon hört om det är vanligt under en graviditet ??

• pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-30 20:13:51 följande:

Jag har fått en knöl i höjd med bikinilinjen mot höften som ömmar. Känns som en irriterad körtel typ.. Har någon hört om det är vanligt under en graviditet ??

Japp. Det är normalt att få ömma körtlar i ljumskarna och under armarna :)
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-30 20:30:25 följande:
    Japp. Det är normalt att få ömma körtlar i ljumskarna och under armarna :)
    Skönt att höra!
  • safiia
    elin1987 skrev 2015-07-30 20:37:58 följande:

Skönt att höra!

Bra att du hittade mer symptom! :)
  • fraizer
    Natalila skrev 2015-07-30 14:01:06 följande:

Någon som har provat?
    Köpte precis och ska se om de lindrar lite! Orkar inte må så dåligt när jag vaknar varje morgon :( phpOzA47R59230.jpg

Jag har de där men har inte hjälpt ett dugg mot illamåendet. Ibland kan det hjälpa att ha lite knäckebröd eller kex bredvid sängen som du kan tugga på innan du kliver upp.
  • elin1987
    safiia skrev 2015-07-30 21:27:22 följande:
    Bra att du hittade mer symptom! :)
    Ja om än lite udda haha :)
  • safiia

Ja illamåendet har bara eskalerat :/ mest illa mår jag på kvällarna. Jag borde kanske börja äta lite ordentligare middag. Brukar äta bröd, frukter eller yoghurt men det kanske skulle hjälpa att äta något matigare.

Då kanske jag skippar att köpa armbandet, är lite skeptisk till att de fungerar ;)

• Nils-Eric
    fraizer skrev 2015-07-30 21:54:23 följande:

Jag har de där men har inte hjälpt ett dugg mot illamåendet. Ibland kan det hjälpa att ha lite knäckebröd eller kex bredvid sängen som du kan tugga på innan du kliver upp.

Jag har armbanden mot åksjuka och har tyckt de hjälpt lite mot det. Men igår hade jag på dem när jag mådde illa pga bebis och tyckte inte de hjälpte.

Tyvärr!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?