• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • pannkakan87

Jag har också varit illamående den senaste veckan men har inte spytt än. Mitt går över när jag får lite mat i magen och jag kan äta allt fortfarande.
    Så upp i vikt går jag och magen är sjukt stor.

Gick in i vecka 9 idag. Nån mer med stor mage?Solig

• Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-01 10:43:21 följande:

Jag har också varit illamående den senaste veckan men har inte spytt än. Mitt går över när jag får lite mat i magen och jag kan äta allt fortfarande.
    Så upp i vikt går jag och magen är sjukt stor.

Gick in i vecka 9 idag. Nån mer med stor mage?Solig

Min mage är jättestor ibland och ganska liten däremellan. Antagligen är det tarmarna som sväller då jag äter och då blir den större, för den är som minst på morgonen (så är det ju i och för sig annars också). Men tighta kläder går inte längre. Och bara jeans som är låga i midjan, annars börjar de spänna på. Ändå hade jag bara gått upp 1 kg ännu..

Men idag får jag så lov att köpa nya bh:ar, för tjejerna hålls inte på plats i mina gamla längre. Sambon är nöjd åtminstone... Skrattande
  • miillaw
    Linkken skrev 2015-08-01 10:59:36 följande:

Min mage är jättestor ibland och ganska liten däremellan. Antagligen är det tarmarna som sväller då jag äter och då blir den större, för den är som minst på morgonen (så är det ju i och för sig annars också). Men tighta kläder går inte längre. Och bara jeans som är låga i midjan, annars börjar de spänna på. Ändå hade jag bara gått upp 1 kg ännu..

Men idag får jag så lov att köpa nya bh:ar, för tjejerna hålls inte på plats i mina gamla längre. Sambon är nöjd åtminstone...

Haha, klart männen är nöjda. :P Mina börjar också bli större tycker jag dock inte så jag behöver nya bh:ar än. Men fortsätter tillväxten i denna takt är det snart dags.

Jag är iofs i v.5 (4+4) och magen är svullen till och från men inget mer än den brukar, dock har jag gått ner 1kg på de senaste 3 dagarna nu.. om det har med tillväxten att göra eller ej vet jag inte. Tycker jag äter hur mycket som helst och gjort i 2 veckor nu då jag började ana att jag var gravid med konstiga symptom jag aldrig tidigare haft.
  • safiia

Jag mår också bättre av att äta, tyvärr :P har dock ännu inte gått upp i vikt. Frukter fungerar inte lika bra som bröd eller varm mat så jag tror jag kommer gå upp en hel del så länge illamåendet pågår...

Jag tror jag måste berätta åt min chef ganska tidigt eftersom jag mår så illa att jag säkert kommer att vara sjukledig lite nu och då. Eller kanske rutiner gör det lättare vet dock inte om jag kommer att hinna äta så ofta som jag måste för att inte spy.

• Nils-Eric

När börjar det synas på er?

Det syns ingenting på mig än, men jag är bara på 4+6 :)

• pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-01 10:59:36 följande:

Men idag får jag så lov att köpa nya bh:ar, för tjejerna hålls inte på plats i mina gamla längre. Sambon är nöjd åtminstone... Skrattande
    Haha, låter som ungefär samma som mig med andra ord. :) Det jobbiga är att jag inte har några jeans med särskilt låg midja. Antingen slutar de mitt på vid naveln eller så är de högre. Sjukt obehagligt att ha på sig iaf :P Ska ut på middag ikväll och vete fasen vad jag ska ha på mig haha. Jajja!
    Sambon är nöjd med för mina är gigantiska nu. Har gått från b till c på bara några veckor! Men dom är ju såå ömma så han får ändå inte komma i närheten av dom. :P
  • miillaw
    Nils-Eric skrev 2015-08-01 11:24:17 följande:

När börjar det synas på er?

Det syns ingenting på mig än, men jag är bara på 4+6 :)

Syns inget på mig heller, v.5 (4+4) :P Men hoppas åtminstone snart iaf så man kan glädjas åt att det går framåt :)
  • miillaw
    pannkakan87 skrev 2015-08-01 11:25:09 följande:

Haha, låter som ungefär samma som mig med andra ord. :) Det jobbiga är att jag inte har några jeans med särskilt låg midja. Antingen slutar de mitt på vid naveln eller så är de högre. Sjukt obehagligt att ha på sig iaf :P Ska ut på middag ikväll och vete fasen vad jag ska ha på mig haha. Jajja!

Sambon är nöjd med för mina är gigantiska nu. Har gått från b till c på bara några veckor! Men dom är ju såå ömma så han får ändå inte komma i närheten av dom. :P

Mina var sjukt ömma förra veckan, innan jag plussade. Minsta lilla touchen gjorde om oavsett om det var tröjkanten när man klädde på sig eller liknande. Jag äger två katter och minns en av dagarna jag var som ömmast, vi skulle sova och katten skulle lägga sig brevid mig men hon klev rakt på bröstvårtor istället. Jag skrek till som en stucken gris, fyy fasiken vad ont det gjorde. När att jag började gråta alltså. Och min man vart förvånad och bara skrattade åt min reaktion och fråga om det verkligen gjorde så ont. Hmm, då var jag inte glad på varken honom eller katten. :P
  • Natalila

Magen tror jag inte jag märkt någon större skillnad på. I vecka 5 köpte jag två nya bh-ar och tycker att c kupan har låtit så stort men nu är även den för liten :( sambon sa de igår, du jag tror den där är lite för liten!

• pannkakan87

Jävlar! 3,7kg plus redan!! Vecka 9 som sagt. Jisses. Hade dock ätit frukost innan jag vägde mig men ändå haha. Har aldrig vägt såhär mycket tror jag!

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?