• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Jasminefjellberg

Hej!

Jag hoppar gärna in här! Jag är

95:a men fyller år sent på året, och väntar mitt första barn! Är i v13 nu och har bf 6feb :)

• Linkken
    elin1987 skrev 2015-07-27 11:59:14 följande:
    Jag är också helt själv på jobbet :( nej har inte funderat så mycket kring det än. Jag tänkte prova jobba och sen ta det som det kommer, går det inte så går det inte. Rätt jobbigt bara att jag är ansvarig för hela min stad, sköter all kundkontakt inköp utför städ osv så de känns gormigt att sjukskriva sig en viss procent så mina kolleger måste köra 4 mil för att hoppa in och jobba några timmar per dag.
    Men så ska du inte tänka! Du måste ju tänka på vad som är bäst för dig och bebisen, jobbet ordnar nog sig ändå. Försök vila så mycket du kan denhär veckan nu, så håller vi tummarna för att det känns bättre nästa vecka!
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-26 11:12:34 följande:
    Jag har oregelbunden mens så denna graviditet tog 17 månader innan de tog sig. Och ungefär lika länge gångerna innan dom förra graviditeterna som slutade med missfall. Är livrädd att något ska få snett nu när man för vänta så länge mellan gångerna..
    Men tredje gången gillt eller vad är det man brukar säga! :) Tufft att det tagit så lång tid mellan gångerna men förhoppningsvis behöver du inte tänka på att bli gravid igen på flera år, eller i alla fall nio månader. *blink*
    Hur går det med din syster? Skulle hon få komma och prata med någon?
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-07-26 11:15:55 följande:
    Oj, det har jag aldrig tänkt på. Jag skulle aldrig åka i en berg- och dalbana eller karusell annars heller, men jag kan väl inte tro att det skulle vara skadligt? Kanske bäst att kolla med en barnmorska för säkerhets skull?

Jag gick in i v. 9 igår, mår fortfarande illa och kräks på morgnarna, trött mest hela tiden och sover mycket. Men tycker ändå det känns rätt trevligt, ska på inskrivning på onsdag. :)
    Jag ska nog ta de lite lugnare karusellerna, spökhuset och sådär.. Är ändå för "åksjuk" just nu för att ta någon värre karusell. :P

Å inskrivning på onsdag så himla kul! Du får berätta hur det gick sen! :D
  • pannkakan87
    safiia skrev 2015-07-26 20:44:44 följande:
    Jag har inte haft molvärk och inte mått så värst illa idag. Mitt illamående är ganska lätt, som åksjuka men inte så att jag skulle kräkas. Trött men det kanske beror på lite sömn i natt (bröllop igår och svårt att sova). Och så har jag läst på om missfall eftersom jag tycker att jag inte har så mycket symptom. Men det verkar vara rätt vanligt att inte ha så mycket symptom heller.

Det är knappas någon fara att åka karusell, men kanske du kan åka lite lugnare karuseller och inte de värsta :)

Min mage är större men det är bara uppsvälldhet, ingen gravid mage ännu förstås :)
    Låter precis som mitt illamående! På kvällen är det som bortblåst vilket är skönt :)
    Ja det känns som det är lika vanligt att ha mycket symptom som lite. Jag har lätt illamående på förmiddagen och molvärk ibland samt ömma svullna bröst.
    Min mage ser också större ut! Längtar till svullnaden lägger sig dock!
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-27 11:24:00 följande:

Ångesten som börjar krypa sig på nu då jag gått in på min sista semestervecka :( fick veta andra dagen på min semester att jag var gravid och jag är så tacksam att jag fått vara ledig och ta det lugnt dom första veckorna. Men snart börjar allvaret och jag är lite orolig då jag har ett väldigt fysiskt arbete, hemstäd! Ser inte fram emot att konka på dammsugare upp och ned för trappor eller städa massa toaletter när man mår dåligt... Suck :(

Det låter tufft! Hoppas att det går bra. Försök annars får du sjukskriva dig tills det värsta släppt runt v12. Jag pluggar så börjar inte skolan förrän 17augusti, glad att jag är runt v11-12 då så jag inte mår illa under föreläsningar och sånt.
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-27 15:31:41 följande:
    Men tredje gången gillt eller vad är det man brukar säga! :) Tufft att det tagit så lång tid mellan gångerna men förhoppningsvis behöver du inte tänka på att bli gravid igen på flera år, eller i alla fall nio månader. *blink*
    Hur går det med din syster? Skulle hon få komma och prata med någon?
    Hon ringde sjukhuset imorse men vaknade inte när dom ringde tillbaka så hon måste ringa imorgon igen
  • elin1987

Idag slog tröttheten till ordentligt!
    Trodde jag var trött tidigare men idag har jag endast klivit upp ur sängen för att äta och gå på toa.. Måste piggna till nu så man kan börja med maten tills karln kommer hem från sin första jobbdag efter semestern :)

• Jasminefjellberg

Har idag när jag kom till jobbet (började kl15) haft ont i ländryggen, kan man känna av foglossning redan nu i v13? Eller är det något annat?

• Linkken
    elin1987 skrev 2015-07-27 15:43:30 följande:

Idag slog tröttheten till ordentligt!
    Trodde jag var trött tidigare men idag har jag endast klivit upp ur sängen för att äta och gå på toa.. Måste piggna till nu så man kan börja med maten tills karln kommer hem från sin första jobbdag efter semestern :)

Ja, alltså denna ändlösa trötthet!!! Jag känner mig som världens sämsta semestersällskap åt sambon för jag kan hålla igång någon timme max, och sedan ligger jag i sängen eller soffan igen resten av dagen. Tycker lite synd om männen faktiskt!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?