• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-30 07:45:45 följande:
    Det är lite det som hänt.. I början hade jag jätte ömma bröst, hungrig hela tiden och lite illamående.
    Jag tror att det kan ändras mycket! Jag kände ingenting de första veckorna förutom molvärk, inte ens ömma bröst och nu är det precis tvärtom plus illamående så nu väntar jag bara på att det ska vända igen. 
  • Nils-Eric

Hej alla!

Ny plussad för tre dagar sen (vågade först tro på det idag när jag plussade för tredje dagen i rad).

Bf enligt Natural Cycles 2016-04-04.

Så sjukt lycklig och förväntansfull! 

Bästa 30-års presenten jag någonsin kunnat önska mig! :)

• elin1987

Nu har jag skrivit min första sida i boken jag köpte :) det blev en helt vanlig skrivbok. Skriver direkt ur minnet om när jag plussade och allt som hänt därefter, super mysigt :)

• pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-30 11:09:37 följande:

Nu har jag skrivit min första sida i boken jag köpte :) det blev en helt vanlig skrivbok. Skriver direkt ur minnet om när jag plussade och allt som hänt därefter, super mysigt :)

Å så mysigt! Solig

Jag ska nog också köpa mig en liten bok. Har en "pärm" där jag har lagt inskrivninspappren och "kallelsen" till ultraljud osv. Sen bloggar jag anonymt om graviditeten men det kan ju vara extra kul med en egen bok där jag kan skriva ännu mer privat. :)
  • safiia
    elin1987 skrev 2015-07-30 07:45:45 följande:

Det är lite det som hänt.. I början hade jag jätte ömma bröst, hungrig hela tiden och lite illamående.

Men du har ju tröttheten kvar? Jag tror nog det är väldigt individuellt och onödigt att stressa upp sig för att alla andra mår illa eller har en kass symptom. Hade du varit eller ska du på tidigt ul? Kan ju kanske lugna dig lite också :)
  • safiia
    safiia skrev 2015-07-30 11:34:04 följande:

Men du har ju tröttheten kvar? Jag tror nog det är väldigt individuellt och onödigt att stressa upp sig för att alla andra mår illa eller har en kass symptom. Hade du varit eller ska du på tidigt ul? Kan ju kanske lugna dig lite också :)

En massa inte en kass ;)
  • junibarn19

Mina symptom har varit väldigt lite och varierande, tröttheten har varit värst för mig, men nu har även den släppt. På ultraljudet i början på veckan var det en livlig krabat som inte ville ligga still när de skulle mätas :) fostret var ca 3cm v.10+0 :)

• safiia

Jag har också en liten dagbok :) gjort den som en kalender så att veckan börjar med lördag då min nya vecka alltid börjar. Mest skrivet för min egen skull inte för barnet tror jag. Vi får se. Har skrivit mycket om symptomen just för att jag haft så lite så att jag lättare kan hålla reda på det. Och för att få bättre överblick än vad man får med olika appar och dylikt.

• Natalila

Någon som har provat?
    Köpte precis och ska se om de lindrar lite! Orkar inte må så dåligt när jag vaknar varje morgon :(

• elin1987
    safiia skrev 2015-07-30 11:34:04 följande:
    Nej vi får inte göra ul förrens v 18 här. Ska boka privat men alla har semesterstängt till nästa vecka :/
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?