• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Natalila

Illamåendet är inte de stora problemet, får bara inte i mig maten :/ jättejobbigt. Gjorde kebab hemma idag och jag verkligen älskar kebab men nej de var väldigt svårt att få i sig idag.
    Har lättare för knapriga saker som morot, äpple, hårdbröd. Får äta de helt enkelt :)

• elin1987

Åh vilken lycka äter iskall färsk ananas som jag skurit i fyrkanter och äter med gaffel! Lindrade mitt illamående :)

• safiia

Jag var tvungen att berätta åt mina föräldrar att jag är gravid då de bjöds på alkohol igår kväll, hade nog inte kunnat gömma illamåendet under den här tiden vi är hos dem.

Mår jätte dåligt, har svårt att äta och är egentligen inte hungrig. Måste äta för annars mår jag verkligt illa och är bara sängliggande... ser verkligen framemot att det går över.

• I norr

Jag mår väldigt lite illa, mer som ett sug så jag äter allt å mest hela tiden...inte heller så bra men bättre än att kräkas iaf.

Däremot är jag som tjock i näsan, typ som när man är förkyld men jag är inte snorig. Mer som tungandad och blir helt andfådd bara av att gå upp för en trapp. Någon annan som känt något liknande?

Då jag gjort IVF så får vi ett tidigt UL och fick idag veta att det blir nästa tisdag, då är jag i v9 (8+6). Ska bli så kul att se att det faktiskt är någon där inne. Vilket jag hoppas iaf. Är livrädd för att det inte ska slå nåt hjärta oxå...

• lindakarlsson4380
    I norr skrev 2015-08-03 21:02:39 följande:

Jag mår väldigt lite illa, mer som ett sug så jag äter allt å mest hela tiden...inte heller så bra men bättre än att kräkas iaf.

Däremot är jag som tjock i näsan, typ som när man är förkyld men jag är inte snorig. Mer som tungandad och blir helt andfådd bara av att gå upp för en trapp. Någon annan som känt något liknande?

Då jag gjort IVF så får vi ett tidigt UL och fick idag veta att det blir nästa tisdag, då är jag i v9 (8+6). Ska bli så kul att se att det faktiskt är någon där inne. Vilket jag hoppas iaf. Är livrädd för att det inte ska slå nåt hjärta oxå...

Jag är oxå jättetäppt och blir anfådd av ingenting, går in i v.13 imorgon!
  • ofverberg

Verkar vara många som inte kan äta så mycke. Själv måste jag äta varannan eller var tredje timme för att lindra illamåendet. Blir allt från macka, fiö med kalaspuffar eller kräm och mjölk. Försöker hitta nya mellanmål men svårt. Börjar tröttna på det jag äter nu :)

• Mayy
    ofverberg skrev 2015-08-04 10:23:40 följande:

Verkar vara många som inte kan äta så mycke. Själv måste jag äta varannan eller var tredje timme för att lindra illamåendet. Blir allt från macka, fiö med kalaspuffar eller kräm och mjölk. Försöker hitta nya mellanmål men svårt. Börjar tröttna på det jag äter nu :)

Det kanske är så jag borde äta för att inte må såhär illa ;)
  • Linkken
    Mayy skrev 2015-08-04 09:30:46 följande:
    Det kanske är så jag borde äta för att inte må såhär illa ;)
    Jag äter vanligtvis en liten smörgås mellan frukost och lunch, och sedan lika mellan lunch och middag. På kvällen ofta en större smörgås eller två. Så det blir nog något att äta ca varannan timme eller så, då hålls det värsta illamåendet borta för mig. Förutom direkt på morgonen då, men även då äter jag ordentlig frukost direkt efter att jag spytt...
  • elin1987
    ofverberg skrev 2015-08-04 09:23:40 följande:

Haha jag äter exakt lika!! Har inte ätit fil med kalaspuffar sen jag var ett liter barn! Aprikoskräm slevar jag i mig också :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?