• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • elin1987
    miillaw skrev 2015-08-05 20:36:28 följande:
    Omg samma här! Utkanten mot armhålan Så att säga. Blir galen snart på kliandet!
    För mig är de mest på bröstkorgen och mellan brösten.. På tal om bröst, jag har silikonbröst vet någon hur det blir med amningen då ?? Kan de påverka tror ni ?:/
  • safiia

Spyfria dagar längtar jag efter! Har kräkts många gånger idag. Tog postafen för att klara av att vara på jobb första dagen efter semestern. Skönt att må lite bättre men både innan och efter har jag spytt. :( har inskrivning i morgon. Mår för tillfället så illa så jag varken kollar appar eller räknar mer till ul. Väntar bara att detta skall gå över.

• ofverberg

Nu har vi berättat för mina föräldrar. Dom blev riktigt glada och överraskade. Pappa fällde några tårar och han visar inte känslor i vanliga fall, så då blev jag riktigt överraskad och glad att han blev så glad.

• pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-05 12:09:19 följande:
    Fast jag är på 9+4. Glad 24.8 har vi ul, så 19 dagar kvar. Jo, jag har nedräkning.. Skrattande
    Oj förlåt jag läste fel! :P å vad roligt! Inte långt kvar! :D
  • Linkken

Kan meddela att nu i v. 9+5 har jag varit spyfri i två dagar. Jeeejj! Hoppas det håller i så att jag får må bättre nu då jag börjar jobba nästa vecka. Tänkte det kan vara trevligt för någon att veta att det nog lättar så småningom.

Dock lite orolig för hur det ska gå att börja jobba då det innebär betydligt mindre sömn, har en känsla av att jag mått bättre nu för att jag kunnat sova ordentligt. Men får hålla tummarna bara!

• I norr

Känner mig helt förstörd och tom. Har börjat blöda idag. Om jag inte skulle varit gravid så hade det varit tid för mens vilket står överallt att det är helt normalt men ändå. Har gråtit hela fm men aka strax få åka iväg på vul, hade egentligen tid på tisdag men i och med detta så behöver jag få veta nu om allt står rätt till eller inte. Så alla alla tummar ni kan, snälla. Orkar inte med ett missfall.

• elin1987
    I norr skrev 2015-08-06 12:36:02 följande:

Känner mig helt förstörd och tom. Har börjat blöda idag. Om jag inte skulle varit gravid så hade det varit tid för mens vilket står överallt att det är helt normalt men ändå. Har gråtit hela fm men aka strax få åka iväg på vul, hade egentligen tid på tisdag men i och med detta så behöver jag få veta nu om allt står rätt till eller inte. Så alla alla tummar ni kan, snälla. Orkar inte med ett missfall.

Nejnejnej Gud så tråkigt :( visst var vi i samma vecka ? 8+1. Håller alla tummar och tår! Skriv så fort du vet tänker på dig! Kram
  • safiia
    Linkken skrev 2015-08-06 09:45:58 följande:

Kan meddela att nu i v. 9+5 har jag varit spyfri i två dagar. Jeeejj! Hoppas det håller i så att jag får må bättre nu då jag börjar jobba nästa vecka. Tänkte det kan vara trevligt för någon att veta att det nog lättar så småningom.

Dock lite orolig för hur det ska gå att börja jobba då det innebär betydligt mindre sömn, har en känsla av att jag mått bättre nu för att jag kunnat sova ordentligt. Men får hålla tummarna bara!

Skönt att höra! Jag är sjukskriven resten av veckan. Får se hur det blir nästa vecka (nu 6+5). Mådde faktiskt lite bättre i morse men illamåendet kom tillbaka ändå :(.

Var på inskrivning idag. Var så trött och mådde så illa så jag bara ville bort :P allting blev lite mer verkligt då hon pratade om barnet som för mig ännu känns så osäkert. Alla värden såg bra så något positivt :)
  • safiia
    I norr skrev 2015-08-06 12:36:02 följande:

Äsch då, hoppas allting är ok!
  • I norr

[quote=75607127][quote-nick]elin1987 skrev 2015-08-06 14:56:29 följande:[/quote-nick]Nejnejnej Gud så tråkigt :( visst var vi i samma vecka ? 8+1. Håller alla tummar och tår! Skriv så fort du vet tänker på dig! Kram[/

Tack alla gudar i världen!

Allt såg bra ut. Ultraljudet gick väldigt snabbt å läkaren sa direkt att det såg bra ut. Vi såg rumpan huvudet å hjärtat som slog. Och så fick vi höra lillhjärtat oxå. Helt underbart!!! Känns som att man vill fortsätta grina nu men av lycka. :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?