• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • safiia

Fast idag har jag inte ätit så mycket och mått lika skit för det :( eller så är det så att illamåendet bara blivit värre. I morgon börjar jobbet igen så det återstår att se hur det går. Är mycket i kontakt med människor i mitt arbete så det blir nog svårt om jag mår så illa som jag mår nu. Har ingen annan som sköter mitt jobb om jag är borta utan det faller på mina kolleger. Känns ju dåligt men måste försöka att i första hand tänka på mitt mående och den lille i magen.

• Nyholmskan
    Katten95 skrev 2015-08-04 15:36:20 följande:

Bara jag som har feberkänsla i kroppen?

Jag är så varm hela tiden! Känner mig som en klimakteriekossa. Haha
  • Nyholmskan

Jag är så glad! :) min sambo sa nyss att det syns på magen nu även för honom. Kommer snart synas för alla! :) Så jag har inte inbillat mig. Tycker det börjar bli svårt att klä mig eftersom att inget av de Jag har sitter smickrande nu. Gick lös på hm idag men inga mamma kläder än. Kanske om båda veckor. Men förhoppningsvis berättar vi för familjen i helgen :) längtar så till fredag för då är de inskrivning :D

• Nyholmskan
    safiia skrev 2015-08-03 20:36:03 följande:

Jag var tvungen att berätta åt mina föräldrar att jag är gravid då de bjöds på alkohol igår kväll, hade nog inte kunnat gömma illamåendet under den här tiden vi är hos dem.

Mår jätte dåligt, har svårt att äta och är egentligen inte hungrig. Måste äta för annars mår jag verkligt illa och är bara sängliggande... ser verkligen framemot att det går över.

Hur reagerade dina föräldrar då? :)
  • Nils-Eric
    Nyholmskan skrev 2015-08-04 17:46:26 följande:

Jag är så glad! :) min sambo sa nyss att det syns på magen nu även för honom. Kommer snart synas för alla! :) Så jag har inte inbillat mig. Tycker det börjar bli svårt att klä mig eftersom att inget av de Jag har sitter smickrande nu. Gick lös på hm idag men inga mamma kläder än. Kanske om båda veckor. Men förhoppningsvis berättar vi för familjen i helgen :) längtar så till fredag för då är de inskrivning :D

Vilken vecka är du i? När tycker du att det började synas? :)
  • safiia
    Nyholmskan skrev 2015-08-04 17:48:51 följande:

Hur reagerade dina föräldrar då? :)

Dom blev glada och överraskade. Säkert lite oväntat i och med att jag inte är en sådan som drömt om att ha barn eller ens velat ha barn. Men skönt att prata med henne om hur hennes graviditeter gått och hur hon mått.
  • Nyholmskan
    Nils-Eric skrev 2015-08-04 17:49:07 följande:
    Vilken vecka är du i? När tycker du att det började synas? :)
    Vecka 8 (7+4) :) typ för en vecka sen lite, men sambon har inte sett de fören idag :D
  • Nyholmskan
    safiia skrev 2015-08-04 18:01:58 följande:
    Dom blev glada och överraskade. Säkert lite oväntat i och med att jag inte är en sådan som drömt om att ha barn eller ens velat ha barn. Men skönt att prata med henne om hur hennes graviditeter gått och hur hon mått.
    Vad roligt! Mina föräldrar lär bli väldigt glada med. De har tjatat på mig i några år och då är jag ju bara 26 nu. :)
  • miillaw
    Katten95 skrev 2015-08-04 15:36:20 följande:

Bara jag som har feberkänsla i kroppen?

Haha, samma här. Till och från värmebölja och frossa. Låg och vilade med barnen och vanligtvis brukar jag somna till 20-30 min ganska lätt sömn så minsta lilla ryckning från barnen på förskolan. Men idag somnade jag nästan i en timme. :O Så sjukt trött idag.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?