• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • pannkakan87
    Nyholmskan skrev 2015-08-04 18:12:45 följande:
    Vecka 8 (7+4) :) typ för en vecka sen lite, men sambon har inte sett de fören idag :D
    Jag tycker att min mage också har börjat synas. Är i v 9 (8+3) och min sambo ser det också. :) Ska köpa gravidbyxor efter den 25e tänkte jag!
  • safiia

Idag har jag bara fått i mig mat som inte behöver tuggas speciellt mycket. Allt annat gör mig äcklad. Efter att nu också ha börjat kräkas så kommer jag nog inte att äta någon fast föda innan jag mår bättre.

Jag har också lite typ av frossa fryser väldigt mycket om kvällarna och har jätte hett på nätterna och morgonen.

• Mayy
    pannkakan87 skrev 2015-08-04 21:18:34 följande:
    Jag tycker att min mage också har börjat synas. Är i v 9 (8+3) och min sambo ser det också. :) Ska köpa gravidbyxor efter den 25e tänkte jag!
    Vad roligt! Så tidigt? Eller jag vet inte vad som är "normalt" men i min app står det i v 14 typ att "nu börjar det synas" :) Jag har ingenting synligt, känner mig bara uppblåst tyvärr hehe.. Är i v 9 (8+6).
  • elin1987

Beställde just hem en angelsound :) tänkte att om jag nu inte får komma på tidigt ul så vill jag åtminstone höra att hjärtat slår om jag ska kunna känna mig lugn till v 18.

• Nyholmskan
    pannkakan87 skrev 2015-08-04 20:18:34 följande:
    Jag vill också köpa det. Och jag vill berätta på jobbet så jag kan få några andra byxor där, för dem jag har sitter inte bra över magen längre. Är det någon som vet om det finns arbetsbyxor för gravida ?
  • ofverberg

Mon mage har blivit stor nu av vikt och bebis mage. Men inga sköna byxor att ha på mig. Så sambon köpte ett par losefit byxor med lös stor resår som inte känns på magen samtsnygga lösa tröjor som döljer magen lite. Tror annars att det bara kommer se ut som att jag gåty upp i vikt.

På tal om något helt annat. Är det någon mer som får lite rosa ur slidan efter samlag nu när man är gravid? ? Man blir ju lite orolig

• pannkakan87
    Mayy skrev 2015-08-04 20:31:23 följande:
    Vad roligt! Så tidigt? Eller jag vet inte vad som är "normalt" men i min app står det i v 14 typ att "nu börjar det synas" :) Jag har ingenting synligt, känner mig bara uppblåst tyvärr hehe.. Är i v 9 (8+6).
    Alltså ingen annan ser det om jag inte framhäver det så att säga:P men sambon ser mig ju utan tröja och så. Dock sitter inte jeansen skönt längre och jag gillar inte leggings, därför vill jag gärna ha gravidbyxor redan nu som jag kan växa i. :) Mycket är nog svullnad med jag känner ändå att det är något hårdare därunder.. Alla växer ju olika:)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-04 20:39:26 följande:

Beställde just hem en angelsound :) tänkte att om jag nu inte får komma på tidigt ul så vill jag åtminstone höra att hjärtat slår om jag ska kunna känna mig lugn till v 18.

Jag tycker att det verkar så spännande! Du ska dock inte bli ledsen om du inte hittar hjärtljuden med en gång för det kan tydligen vara rätt svårt såhär tidigt. Vet en del som trott att bebisen varit död pga de inte lyckats hitta hjärtslagen. Du får jättegärna uppdatera om hur det går sen!! :D så spännande!!
  • Linkken

Aah, första spy-fria dagen på länge nu. Åtminstone än så länge... Mår lite smått illa, men skönt att slippa spy för en gångs skull.
    Magen syns bra på mig också nu (v. 9+4) och inga byxor passar längre. Imorgon ska jag och shoppa, tror nog jag får köpa ett par mammabyxor eller åtminstone en massa tunikor som går att ha med leggings och jeggings, för det är de enda byxorna (förutom mjukisar) som funkar nu. Ska bli sååå skönt att berätta för folk, men vi väntar ännu till efter ultraljudet, som bli i v. 13.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?