• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    ofverberg skrev 2015-08-07 11:15:22 följande:

Jo jag ska ta kuv och beroende på vad det visar så gör vi nog fostervatten prov. Vi vet att vi inte skulle orka eller vilja ha ett barn me tex down syndrom.

Oj... Okej, detdär är förstås upp till var och en. För mig som växt upp med utvecklingsstörda på olika sätt och även jobbat med dem som vuxen är detdär en otroligt främmande tanke, eftersom jag sett hur fantastiskt meningsfulla även deras liv är. Men det är väl bra att möjligheten finns ifall man vet med sig att man inte skulle kunna vara en bra förälder till ett sådant barn.
  • ofverberg

Jag vet också att utvecklingstörda kan vara helt underbara. Dom är vanliga människor dom med. Å det är bra att man själv får bestämma och att folk inte påpekar hur fel det kan vara. Jag vet att om d blir så, så är det ett liv som tas bort. Men det är bra att vi vet att vi inte skulle orka att ha ett utvecklingstört barn. Än att få det pch leva med den tanken. Dom kräver mer jobb.

Jag jobbar inte med utvecklingstörda men psykiskt sjuka och vet vilken tid pch ork dom tar.

• ofverberg

Nu säger jag hej då. Trodde denna tråd skulle vara öppen och inte dömande. Men så kändes det inte nyss.

• Linkken
    ofverberg skrev 2015-08-07 16:16:23 följande:

Nu säger jag hej då. Trodde denna tråd skulle vara öppen och inte dömande. Men så kändes det inte nyss.

Det var absolut inte min mening att låta dömande, jag bara diskuterade ett ämne som ofta kommer upp i samband med graviditet. Alla har ju rätt till sin egen åsikt, jag dömer dig inte för din!
  • Mayy
    Linkken skrev 2015-08-07 17:38:38 följande:
    Det var absolut inte min mening att låta dömande, jag bara diskuterade ett ämne som ofta kommer upp i samband med graviditet. Alla har ju rätt till sin egen åsikt, jag dömer dig inte för din!
    Det är ju jättesvårt att dela allas åsikter eller att tycka att allt är okej. Man får väl försöka acceptera att en del kommer tycka saker jag håller för sant är fel och tvärtom. Alla blir ju "dömda" åt olika håll hela tiden för sina åsikter egentligen. Kram alla.
  • Linkken
    Mayy skrev 2015-08-07 17:57:25 följande:
    Det är ju jättesvårt att dela allas åsikter eller att tycka att allt är okej. Man får väl försöka acceptera att en del kommer tycka saker jag håller för sant är fel och tvärtom. Alla blir ju "dömda" åt olika håll hela tiden för sina åsikter egentligen. Kram alla.
    Ja, det gäller alla åsikter man har här i livet. Man får så lov att stå för sina åsikter bara, även om andra känner annorlunda. Tycker det är jättetrist om du lämnar tråden bara för att du tog illa upp över att jag ville diskutera...
  • Nyholmskan
    Natalila skrev 2015-08-07 14:06:49 följande:

Då var första hälsosamtalet gjort idag! Inskrivningen blir om en månad! :)
    Men de kändes då bra idag, jätte trevlig och gullig barnmorska oxå. :)

Samma här :) trodde nog att de var inskrivning idag först, men det var mest information och lite sånt :) spännande!
  • Nyholmskan

Haft magknip i fyra timmar. Äntligen verkar de ge med sig. Jobbigt! Är det någon mer som har fått det?

• safiia

Jag var jätte dålig igår :( kräktes konstant och ingenting hölls i mig. Var även upp på natten för att kräkas. Livrädd för att detta skall fortsätta genom hela graviditeten. Bokar tid till läkare på måndag och om det nu inte börjar bli bättre så måste jag väl acceptera medicin mot illamåendet. Vecka 8 inleds idag.

• Linkken
    Nyholmskan skrev 2015-08-07 23:21:34 följande:

Haft magknip i fyra timmar. Äntligen verkar de ge med sig. Jobbigt! Är det någon mer som har fått det?

Jag hade så en kväll. Det löstes genom en stund på toaletten, faktiskt. (Ursäkta infon!) Hur är det med magen annars? Fungerar den som vanligt? Tarmarna krånglar ju lätt under graviditeten, så det blir lätt lite trafikstockning i dem, om man säger så. Tror det är rätt vanligt, men det var verkligen jättejobbigt. Bra om det släppte för dig!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?