• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken

V. 14 idag, vilket mer eller mindre varit den vecka då jag bestämt mig för att sluta försöka dölja mitt delikata tillstånd. Glad

Illamåendet är så gott som borta nu, även om jag fortfarande känner av direkt jag måste äta något. Den värsta tröttheten är också borta (förutom efter nattskiftena då, som sagt) och jag mår för det mesta riktigt bra. Så alla ni som mår illa: Det BLIR bättre!! Symptomen nu är nästäppa, värk i mage och rygg ibland, det vanliga ständiga kissandet och växande mage. Tungan ute

• LMG
    Linkken skrev 2015-08-29 10:15:56 följande:

V. 14 idag, vilket mer eller mindre varit den vecka då jag bestämt mig för att sluta försöka dölja mitt delikata tillstånd. Glad

Illamåendet är så gott som borta nu, även om jag fortfarande känner av direkt jag måste äta något. Den värsta tröttheten är också borta (förutom efter nattskiftena då, som sagt) och jag mår för det mesta riktigt bra. Så alla ni som mår illa: Det BLIR bättre!! Symptomen nu är nästäppa, värk i mage och rygg ibland, det vanliga ständiga kissandet och växande mage. Tungan ute

Hoppas mitt illamående också går över snart, är i vecka 15 nu och ibland kan illamåendet slå till väldigt hårt. Börjar dock märka att det blir mer sällan nu så det kanske är borta snart :) har fortfarande jätte svårt för att känna lukten av viss mat och parfym också. Men Kunde i veckan äntligen börja laga riktig hemlagad mat igen vilket jag inte kunnat gjort på mer än en månad
  • Linkken
    LMG skrev 2015-08-29 10:23:36 följande:
    Hoppas mitt illamående också går över snart, är i vecka 15 nu och ibland kan illamåendet slå till väldigt hårt. Börjar dock märka att det blir mer sällan nu så det kanske är borta snart :) har fortfarande jätte svårt för att känna lukten av viss mat och parfym också. Men Kunde i veckan äntligen börja laga riktig hemlagad mat igen vilket jag inte kunnat gjort på mer än en månad
    Åh, måste vara fantastiskt att kunna äta riktig mat igen, så skönt för dig! Jag har nog ända fram till nu märkt att det kunnat komma och gå, speciellt på morgnarna, men sakta men säkert försvinner det, eller åtminstone avtar ordentligt!
    Jag har hela tiden kunnat ha en någorlunda positiv inställning till illamåendet och tänkt att det ju faktiskt är symptom på något litet och mysigt som ska komma. Men jag har ju hela tiden kunnat äta normalt (har liksom gått direkt från att kräkas till att äta frukost, helt galet!) och kan tänka mig att om man inte kan äta så är det svårt att se det från den ljusa sidan. Angående lukter har jag haft problem med doften av blommor, inte alldeles smidigt sommartid... Hoppas det börjar ge med sig för dig nu snart!
  • Natalila

Myste lite med min lilla guddotter igår på 1 måndag!! Man håller ju på att längta ihjäl sig efter den lilla i magen! Nu får tiden gå fortare! :)

• Irmisans
    pannkakan87 skrev 2015-08-29 09:34:44 följande:

Men du, magen SKA ju växa! Tänk inte att magen har tagit över, tänk att "vad bra att min mage växer, det betyder att min bebis växer". Det är ett jättebra tecken på att allt är bra! Skulle magen inte vuxit alls så hade du säkert varit orolig istället. Sen kommer det säkert att känns mycket bättre när magen har blivit mer bebismage och du vuxit in i tanken på din "nya" kropp. Det tar tid att vänja sig men försök att tänka positivt om kroppen och mer att "wow vad häftig och bra min kropp är som bara skapar en människa medan jag står här framför spegeln".

Kram!!

Tack, du gjorde min dag nu :')
    Oplanerad Mamma
  • safiia

Jag kommer nog också att ha jobbigt att gå tillbaks på jobb. Mina 8kg mindre syns verkligen....

Fortfarande väldigt illamående om kvällarna men små mängder hålls i mig så det är en förbättring.

• snowybaby
    Hänger på här. Plussade efter 8 försök den 9/8. Har PCO-s och min m2b har opererats för kryptorkism som barn. Men blev ett litet frö ändå. Är i v 8 (7+1). Såg hjärtat ticka i 6+5. Hoppas nu detta går vägen! Är så lyckliga. BF 15/4 2016. 

Mår illa till och från, fått utskrivet lergigan. Ömma bröst och lite värk i magen. Idag kände jag andfåddhet. Gastric bypassopererad sen 2 år tillbaka. Bokat ett privat ultraljud i v 13. Kommer inte göra KUB.

Planerar samtidigt ett bröllop i juli 2016 (som bestämdes innan jag fick reda på att vi ska ha barn). 19/9 förlovar vi oss i England :)
  • pannkakan87
    snowybaby skrev 2015-08-30 16:23:56 följande:
    Hänger på här. Plussade efter 8 försök den 9/8. Har PCO-s och min m2b har opererats för kryptorkism som barn. Men blev ett litet frö ändå. Är i v 8 (7+1). Såg hjärtat ticka i 6+5. Hoppas nu detta går vägen! Är så lyckliga. BF 15/4 2016. 

Mår illa till och från, fått utskrivet lergigan. Ömma bröst och lite värk i magen. Idag kände jag andfåddhet. Gastric bypassopererad sen 2 år tillbaka. Bokat ett privat ultraljud i v 13. Kommer inte göra KUB.

Planerar samtidigt ett bröllop i juli 2016 (som bestämdes innan jag fick reda på att vi ska ha barn). 19/9 förlovar vi oss i England :)
    Grattis! :)
    Jag har bf 13/3 och ska göra ultraljud på tisdag. ^^
  • pannkakan87

Jag har haft ont i huvudet till och från nu i ett par dagar så idag köpte jag blutsaft som jag hoppas ska hjälpa. Tyckte inte alls det smakade illa, mest som juice ungefär. Jag vet ju inte om det är järnbrist som orsaker huvudvärken men tänker att det inte kan göra nåt ont att prova i alla fall. :)
    Nån mer som tar blutsaft?

• snowybaby
    pannkakan87 skrev 2015-08-30 16:28:16 följande:
    Grattis! :)
    Jag har bf 13/3 och ska göra ultraljud på tisdag. ^^
    åh grattis! nära i tiden är vi också och samma ålder =)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?