LMG skrev 2015-08-29 10:23:36 följande:
Hoppas mitt illamående också går över snart, är i vecka 15 nu och ibland kan illamåendet slå till väldigt hårt. Börjar dock märka att det blir mer sällan nu så det kanske är borta snart :) har fortfarande jätte svårt för att känna lukten av viss mat och parfym också. Men Kunde i veckan äntligen börja laga riktig hemlagad mat igen vilket jag inte kunnat gjort på mer än en månad
Åh, måste vara fantastiskt att kunna äta riktig mat igen, så skönt för dig! Jag har nog ända fram till nu märkt att det kunnat komma och gå, speciellt på morgnarna, men sakta men säkert försvinner det, eller åtminstone avtar ordentligt!
Jag har hela tiden kunnat ha en någorlunda positiv inställning till illamåendet och tänkt att det ju faktiskt är symptom på något litet och mysigt som ska komma. Men jag har ju hela tiden kunnat äta normalt (har liksom gått direkt från att kräkas till att äta frukost, helt galet!) och kan tänka mig att om man inte kan äta så är det svårt att se det från den ljusa sidan. Angående lukter har jag haft problem med doften av blommor, inte alldeles smidigt sommartid... Hoppas det börjar ge med sig för dig nu snart!