• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • LMG
    Katten95 skrev 2015-09-01 11:55:47 följande:

phpuZOynD45439.jpg

Här är mitt lilla hjärta! 10+1 och nästan 4 hela centimeter lång! :') <3<3<3

Åh vad härligt! Så underbart att få göra ultraljud och se den där lilla. 27 dagar kvar till mitt RUL, längtar så mycket!
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-09-01 10:45:10 följande:
    Klockan 13 idag är det dags för mitt KUB. Jag har aldrig sett bebisen innan så jag hoppas och ber att lillen mår bra och att hjärtat slår. Hjärta

Mitt slår i alla fall hårt och stressat och jag är så orolig och nervös. Lättnaden om allt ser bra ut kommer att vara himmelsk. Håll en tumme eller två för mig är ni snälla..
    Håller tummarna och hoppas du får en lika fin stund som jag hade! Hjärta
  • Katten95
    LMG skrev 2015-09-01 12:04:33 följande:

Åh vad härligt! Så underbart att få göra ultraljud och se den där lilla. 27 dagar kvar till mitt RUL, längtar så mycket!

Jag gjorde ett vaginalt ultraljud. Ungen vinkade sa han haha, såg precis ut som den gjorde det, tiden kommer att gå snabbt! :)
  • LMG
    Katten95 skrev 2015-09-01 12:44:56 följande:
    Jag gjorde ett vaginalt ultraljud. Ungen vinkade sa han haha, såg precis ut som den gjorde det, tiden kommer att gå snabbt! :)
    Jag har också gjort VUL i vecka 12, fick se en riktigt livlig liten där inne då :) men längtar ändå så mycket till RUL för då har den hunnit växt så mycket, och så längtar jag efter att få se vilket kön det är. Är riktigt nyfiken av mig så vill bara veta helst nu
  • LovisaC1982
    Katten95 skrev 2015-09-01 11:55:47 följande:

Här är mitt lilla hjärta! 10+1 och nästan 4 hela centimeter lång! :') <3<3<3

Åh vad häftigt, själv har jag nedräkning till mitt ultraljud om lite drygt två veckor... Längtar
  • LovisaC1982

Tycker lite synd om mig själv idag, har åkt på urinvägsinfektion igen så nu är det penicillin som gäller. Lite läskigt men den sorten ska vara ok som gravid så jag käkar på och ser glad ut.

Har fått nycklarna till min nya lägenhet så nu röjer och river jag för fullt. Ska bli så kul att inreda sen när allt är i ordning igen

• Linkken
    LovisaC1982 skrev 2015-09-01 16:06:17 följande:

Tycker lite synd om mig själv idag, har åkt på urinvägsinfektion igen så nu är det penicillin som gäller. Lite läskigt men den sorten ska vara ok som gravid så jag käkar på och ser glad ut.

Har fått nycklarna till min nya lägenhet så nu röjer och river jag för fullt. Ska bli så kul att inreda sen när allt är i ordning igen

Uff, vad jobbigt! Jag hade uvi riktigt i början av graviditeten, innan jag visste att jag var gravid. Och jag hoppas bara jag slipper det under resten av tiden nu. Men var glad att du fått penicillin, det lär ju inte vara bra att ha uvi som gravid... Och snabbt går det över med medicin. Men roligt är det ju fasen inte!

Kul med ny lägenhet, själv bara väntar jag på att få sätta igång med bebisens rum! Glad
  • pannkakan87

Ultraljudet idag blev det värsta jag varit med om. Fanns anledning till att vara så nervös. Min bebis dog för fem veckor sen men kroppen hade inte fattat det.
    Är helt förstörd och har gråtit hela dagen. Ska in till sjukhuset imorrn för att avsluta det hela. Gråter

• LMG
    pannkakan87 skrev 2015-09-01 16:49:11 följande:

Ultraljudet idag blev det värsta jag varit med om. Fanns anledning till att vara så nervös. Min bebis dog för fem veckor sen men kroppen hade inte fattat det.
    Är helt förstörd och har gråtit hela dagen. Ska in till sjukhuset imorrn för att avsluta det hela. Gråter

Men neeej vad jobbigt :( kan inte ens föreställa mig, beklagar verkligen!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?