• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Cissi90

Har någon av er koll på om man kan äta dumplings när man är gravid? Är så SJUKT sugen på dumplings och vill äta det i morgon.. Men hittar ingenting om det på google

• Linda8110
    Cissi90 skrev 2015-08-30 16:52:59 följande:

Har någon av er koll på om man kan äta dumplings när man är gravid? Är så SJUKT sugen på dumplings och vill äta det i morgon.. Men hittar ingenting om det på google

Det beror väl på vad de innehåller?
  • pannkakan87
    snowybaby skrev 2015-08-30 16:32:35 följande:
    åh grattis! nära i tiden är vi också och samma ålder =)
    Roligt! :D
    När har du ultraljudet? Du skulle göra ett privat va?
  • snowybaby
    pannkakan87 skrev 2015-08-30 17:16:18 följande:

Roligt! :D

När har du ultraljudet? Du skulle göra ett privat va?

Gör ett privat den 5/10 är då i v 12+2. Ska på inskrivningssamtal hos BM på fredag :)
  • pannkakan87
    snowybaby skrev 2015-08-30 17:24:58 följande:
    Gör ett privat den 5/10 är då i v 12+2. Ska på inskrivningssamtal hos BM på fredag :)
    Kul! :) Tiden går fortare än man tror, trots att man längtar så mycket!
    Jag har faktiskt rutinultraljudet den 20/10 så två veckor efter ditt ungefär :)
  • snowybaby
    pannkakan87 skrev 2015-08-30 18:02:03 följande:

Kul! :) Tiden går fortare än man tror, trots att man längtar så mycket!

Jag har faktiskt rutinultraljudet den 20/10 så två veckor efter ditt ungefär :)

Åh så kul. Då borde mitt rul bli ca 1 månad senare.
  • mintuu

Hejsan:) hoppas också in här plussade den 15/8, men hcg i blodet är lite svajig, hoppas verkligen det går vägen!

Vet att man inte ska testa hela tiden men man får ju mer "hopp" :) detta ä igår på morgonen.o grattis till alla er!:)

• LovisaC1982
    mintuu skrev 2015-08-30 19:21:32 följande:

Hejsan:) hoppas också in här plussade den 15/8, men hcg i blodet är lite svajig, hoppas verkligen det går vägen!

Vet att man inte ska testa hela tiden men man får ju mer "hopp" :) detta ä igår på morgonen.o grattis till alla er!:)

Hej och välkommen . Jag plussade också den 15/8 så då är vi ungefär samma i tid, jag gick in i vecka 7 idag. Ursäkta den nyfikna frågan men vad innebär det med att hcg är svajigt? Hur mår du annars, mycket symptom?
  • Irmisans

Idag vaknade jag av att mobilen ringde. Tyvärr inget roligt samtal, då det var bmm som sköt upp min inskrivning. Kommer då vars i v. 14+1... Någon mer som har inskrivning så sent? Har ju jätte många frågor men har inte kunnat ställa dem till någon ännu... :(

Oplanerad Mamma
  • Linkken
    Irmisans skrev 2015-08-31 08:20:41 följande:

Idag vaknade jag av att mobilen ringde. Tyvärr inget roligt samtal, då det var bmm som sköt upp min inskrivning. Kommer då vars i v. 14+1... Någon mer som har inskrivning så sent? Har ju jätte många frågor men har inte kunnat ställa dem till någon ännu... :(

Äsch vad jobbigt! Låter sent, jag hade inskrivning i v. 8, men har nog förstått att det är vanligt i v. 14 ungefär också... Även om ni inte haft inskrivning kan du ju alltid ringa din bm för att få svar på dina frågor. Det är därför de finns till! En del frågor går det såklart att fråga här, någon kanske har svar, men vi är ju inte utbildade inom området.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?