• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    LMG skrev 2015-08-25 18:56:08 följande:

Är det ingen mer än jag som är jätte känslig? Gråter för typ allt känns det som

Jag är faktiskt förvånad över att det inte ändrat så mycket för mig. Men jag är en sån som lipar åt allt möjligt i tv annars också, och det gör jag fortfarande, men det har inte blivit värre åtminstone. Inte än i alla fall...
  • elin1987

Aaaah vi vann budgivningen! På fredag skriver vi kontrakt på att vi nu mera är husägare :) snacka mycket vuxenpoäng man har hunnit samla på sig under 3 månader haha.. Gick in i v 12 idag också :)

• Maalon
    elin1987 skrev 2015-08-26 20:19:02 följande:

Aaaah vi vann budgivningen! På fredag skriver vi kontrakt på att vi nu mera är husägare :) snacka mycket vuxenpoäng man har hunnit samla på sig under 3 månader haha.. Gick in i v 12 idag också :)

Grattis!! Vad härligt :D 
  • Tett90

Hej:) får man hoppa in med er här?
    Vi är gravida med första barnet vecka11 (10+4)

• Linda8110
    becka1989 skrev 2015-08-26 12:54:39 följande:

Har ni några bra tips mot illamående???

Käkar postafen men hjälper inte till 100 mår lite illa ändå men har hittills spytt en gång idag.

Seaband hjälpte mig när jag hade min illamåendeperiod!
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-08-26 20:19:02 följande:

Grattis, vad roligt! Och vad härligt att få börja bona om i alldeles eget och nytt hem lagom tills bebisen kommer. Glad
    Tett90 skrev 2015-08-26 20:51:24 följande:

Såklart, välkommen! Glad Hur har det gått för dig hittills?

• junibarn19

Gravidbyxor kan vara det bästa någonsin!! Önskade ja köpt de tidigare, när mina vanliga byxor började klämma :) magen växer nu.. Är i v.15 :)

• pannkakan87
    junibarn19 skrev 2015-08-27 09:17:50 följande:

Gravidbyxor kan vara det bästa någonsin!! Önskade ja köpt de tidigare, när mina vanliga byxor började klämma :) magen växer nu.. Är i v.15 :)

Köpte mina första brallor i v12 :) Går in i vecka 13 på lördag så har inte haft de så länge men vill inte ha nåt annat på mig nu haha.
  • Tett90
    Linkken skrev 2015-08-27 07:42:24 följande:
    Grattis, vad roligt! Och vad härligt att få börja bona om i alldeles eget och nytt hem lagom tills bebisen kommer. Glad
    Tett90 skrev 2015-08-26 20:51:24 följande:

Såklart, välkommen! Glad Hur har det gått för dig hittills?

Tack :) de har gått bra;) hade två veckor av extremt illamående så de va skönt att slippa de sen:) har haft ganska mycket värk som gjort mig orolig men antar att de är växtvärk :)
    Ska till bm nästa vecka och hoppas kanske få nå mer bekräftelse att de bor någon där inne då de känns ganska overkligt :)
  • Linkken
    Tett90 skrev 2015-08-27 11:57:40 följande:
    Tack :) de har gått bra;) hade två veckor av extremt illamående så de va skönt att slippa de sen:) har haft ganska mycket värk som gjort mig orolig men antar att de är växtvärk :)
    Ska till bm nästa vecka och hoppas kanske få nå mer bekräftelse att de bor någon där inne då de känns ganska overkligt :)
    Flera här som haft problem med illamående, själv hade jag tre veckor då jag spydde en gång varje morgon, men sedan mådde okej resten av dagen, så jag har sluppit ganska enkelt undan. Värk har jag också haft i både mage och rygg, men det är nog växtvärk, precis som du säger!

Har du fått någon tid till ultraljud än? Vi var på ett privat i v. 11 och det var absolut värt pengarna bara för att få se den lilla där inne. Sedan var vi i måndags också (v.13 nu), så vi har sett pyret och det bultande hjärtat två gånger. En otrolig upplevelse! Det känns absolut mer verkligt efter det, kan jag lova! Glad
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?