• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric
    Blåblomman skrev 2015-09-04 21:23:35 följande:
    Tack. Har fått hjälp via ivf och vägen dit har varit tuff men nu sen jag blev gravid igen (har ett ma i bagaget) har jag mått väldigt bra. Inga större krämpor. Går på Mama Mia.
    Vad tråkigt med MA men häftigt att du lyckats med IVF!

Jag ska gå på Mama Mia söder. Inskrivning imorgon efter att det varit ombokat två gånger. Längtar! :)
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-07 09:43:57 följande:
    Tråkigt att höra, tänker du ifrågasätta att du inte anställdes eller låter du det vara bara?

Haha, tycker att vagnar ger en rätt mycket huvudbry med, men det är ju bra att ha koll på marknaden. Jag tänker brio smile eller trille viper, billiga men fått bra i test :)
    Har sagt att jag är besviken och att jag tycker det är konstigt, de flesta håller med mig. Men har egentligen inga skäl att ifrågasätta beslutet. De tyckte väl helt enkelt mer om han som anställdes istället för mig. Det enda sköna nu är att jag inte behöver droppa bomben att jag är gravid när jag precis fått ett nytt jobb.

Jag tänker också Brio smile, eller baby jogger city gt. Mest för att de är små och jag har en liten bil :)

Är det fler än jag som "tvivlar" på att där är någonting i magen?
    Jag går in i vecka 12 på söndag och symptomen jag haft har i princip försvunnit.
    Är rädd att någonting hänt trots att jag egentligen inte alls har någon grund för det..
    Känner mig bara inte gravid! Och jag längtar efter den här bebisen så innerligt!
  • Nils-Eric
    ELB skrev 2015-09-05 11:07:00 följande:

Första inlägget! Bor i Stuvsta, Huddinge, 18+2 nu. Mår fruktansvärt dåligt med dagligt illamående, kräkningar och huvudvärk. Sjukskriven 50%. Har ingen i min omgivning som vare sig mår eller har mått så dåligt så långt in i graviditeten - nån annan här? Kan verkligen inte påstå att jag njuter av att vänta barn...

Grattis och välkommen hit!
    Tråkigt att höra att du mår så dåligt...
    Hoppas det vänder snart!
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-09-10 13:09:38 följande:
    Har sagt att jag är besviken och att jag tycker det är konstigt, de flesta håller med mig. Men har egentligen inga skäl att ifrågasätta beslutet. De tyckte väl helt enkelt mer om han som anställdes istället för mig. Det enda sköna nu är att jag inte behöver droppa bomben att jag är gravid när jag precis fått ett nytt jobb.

Jag tänker också Brio smile, eller baby jogger city gt. Mest för att de är små och jag har en liten bil :)

Jag går in i vecka 12 på söndag och symptomen jag haft har i princip försvunnit.
    Är rädd att någonting hänt trots att jag egentligen inte alls har någon grund för det..
    Känner mig bara inte gravid! Och jag längtar efter den här bebisen så innerligt!
    Jag har ju snart bara fyra månader kvar och har börjat inse att de är dags att kolla runt på allvar, men det känns fortfarande så overkligt.

Mina symptom försvann också runt den tiden, så va inte orolig utan var glad att du får må bra :)

Härligt med inskrivning i morgon, nu är det verkligen på riktigt för er :)
  • junibarn19

Mina symtom försvann också där.nu har både jag och min sambo känt när bebis rör på sig inne i magen :) såå mysigt! Var också väldigt orolig innan :) är i v.17.

Har fastnat för bugaboos vagnar!! Dyra men smidiga och snygga! :)

• Joni
    junibarn19 skrev 2015-09-10 14:04:29 följande:

Mina symtom försvann också där.nu har både jag och min sambo känt när bebis rör på sig inne i magen :) såå mysigt! Var också väldigt orolig innan :) är i v.17.

Vad mysigt att du kan känna så tidigt, min moderkaka ligger i framkant så jag har börjat känna rörelser senaste veckan bara.. Är i v22.

Bugaboos vagnar är smidiga och just smidiga, varit och klämt på dem i affären. Så sinnessjukt dyra bara, finns ju en massa begagnade med dock om man kan tänka sig det :)
  • Joni
    junibarn19 skrev 2015-09-10 14:04:29 följande:

Snygga och just smidiga menade jag ju :)
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-09-10 13:09:38 följande:

Tycker att du ska kolla på en babyzen zen om du är ute efter en litenvagn. 

barnbutiken.com/swe/babyzen-zen-2037.html

bra pris och pytteliten :)
    det enda som är negativt med denna vagn som jag ser det är att sittdelen inte kan vändas åt båda hållen....
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2015-09-10 15:45:44 följande:
    Vad mysigt att du kan känna så tidigt, min moderkaka ligger i framkant så jag har börjat känna rörelser senaste veckan bara.. Är i v22.

Bugaboos vagnar är smidiga och just smidiga, varit och klämt på dem i affären. Så sinnessjukt dyra bara, finns ju en massa begagnade med dock om man kan tänka sig det :)
    Jag funderar på att importera från Holland, då får man ner priset några tusen-lappar iaf. Man kanske kan få ner priset ytterligare om man går ihop och köper flera vagnar samtidigt?
  • Joni
    mirakelspektakel skrev 2015-09-10 21:43:21 följande:
    Jag funderar på att importera från Holland, då får man ner priset några tusen-lappar iaf. Man kanske kan få ner priset ytterligare om man går ihop och köper flera vagnar samtidigt?
    Det är möjligt att man kan få ner det lite mer då, men det är ändå betydligt mer än jag är villig att betala :) vilken bugaboo är du mest sugen på? :)
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)