• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2015-09-10 22:04:15 följande:
    Det är möjligt att man kan få ner det lite mer då, men det är ändå betydligt mer än jag är villig att betala :) vilken bugaboo är du mest sugen på? :)
    buffalon :)

jag håller med om det är väldigt mkt pengar. Hade helst velat köpa en begad, men i och med att de säljs för 8000 (2013 modell) och en helt ny kommer gå på ca 10 000, så känns det mer lockande att köpa en ny.
  • Joni
    mirakelspektakel skrev 2015-09-10 22:48:07 följande:
    buffalon :)

jag håller med om det är väldigt mkt pengar. Hade helst velat köpa en begad, men i och med att de säljs för 8000 (2013 modell) och en helt ny kommer gå på ca 10 000, så känns det mer lockande att köpa en ny.
    Skiljer det så lite känns det mer värt att köpa en nya ja :)

Jag tänker mig en brio smile som ny kostar runt 7-8000 men begagnad med lite extra tillbehör kostar runt 3000 :)
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-11 06:39:26 följande:
    Skiljer det så lite känns det mer värt att köpa en nya ja :)

Jag tänker mig en brio smile som ny kostar runt 7-8000 men begagnad med lite extra tillbehör kostar runt 3000 :)
    Jag är lite inne på en begagnad också :)
  • Nils-Eric

Nu har jag äntligen varit på inskrivning. Så skönt att vara igång!

Har KUB nästa vecka (som jag försöker boka om till denna eftersom vi planerar att berätta i helgen). Ska bli så härligt att se det lilla livet!

När började det synas på er?
    Jag känner mig så jäkla tjock, och jag är hungrig hela tiden.

Det syns dock inte mer än att jag ser och känner mig svullen... men det beror lite på dagsform också :-P

• junibarn19

Angående brio smile så har de erbjudande på den nu på barnens hus i Barkarby 4990kr för ligg+sittdel, tror även man fick med adaptern till babyskyddet! Det gällde tills på torsdag, så passa på om ni är ute efter den vagnen :)

Har själv fastnat för Emmaljunga eller bugaboo, rekommenderar er att åka till babyproffsen i Barkarby där de säljer de flesta märken och det är lätt att jämföra vagnarna :)

Kul med inskrivning :) min mage kom i v.15-16 nu ser andra att jag är gravid om jag bär tajta kläder v.18 imorgon :) har en liten mage, vilket är väldigt skönt :)

• Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2015-09-14 07:55:58 följande:

Angående brio smile så har de erbjudande på den nu på barnens hus i Barkarby 4990kr för ligg+sittdel, tror även man fick med adaptern till babyskyddet! Det gällde tills på torsdag, så passa på om ni är ute efter den vagnen :)

Har själv fastnat för Emmaljunga eller bugaboo, rekommenderar er att åka till babyproffsen i Barkarby där de säljer de flesta märken och det är lätt att jämföra vagnarna :)

Kul med inskrivning :) min mage kom i v.15-16 nu ser andra att jag är gravid om jag bär tajta kläder v.18 imorgon :) har en liten mage, vilket är väldigt skönt :)

Vet du vilken årsmodell erbjudandet är på?

Känns tidigt att köpa nu men man kanske ska passa på. Hur står sig det priset (jag har inte börjat kolla och jämföra än)

Så det syns så pass lite i v.18 för dig?
    Jag längtar efter att det syns. Vill inte bara känna mig tjock! Haha :)
  • junibarn19

Det kollade jag inte, men det var en helt ny du kunde välja färger på så antar 2015 :)

De hade så bra att du lägger en handpenning på 30% när du beställer, sen bestämmer du datum du vill hämta vagnen (ex 2veckor innan beräknad förlossning) då betalar du resten.

OM det mot förmodan skulle hända något under din graviditet som gör att det inte blir en förlossning så får du alla pengar tillbaka (innan du hämtat vagnen).

Väldigt bra och smidigt :)

Kan ta en bild på magen och lägga upp :)

• Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2015-09-14 08:39:03 följande:

Det kollade jag inte, men det var en helt ny du kunde välja färger på så antar 2015 :)

De hade så bra att du lägger en handpenning på 30% när du beställer, sen bestämmer du datum du vill hämta vagnen (ex 2veckor innan beräknad förlossning) då betalar du resten.

OM det mot förmodan skulle hända något under din graviditet som gör att det inte blir en förlossning så får du alla pengar tillbaka (innan du hämtat vagnen).

Väldigt bra och smidigt :)

Kan ta en bild på magen och lägga upp :)

Åh ja gör det :)
    Jag vill se!

Har de ingen hemsida? Telefonnummer?

Eller man måste åka dit?

• junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-09-14 08:47:21 följande:

Åh ja gör det :)
    Jag vill se!

Har de ingen hemsida? Telefonnummer?

Eller man måste åka dit?

Butiken var väldigt nyöppnad så vet inte om de har någon hemsida :) de har legat i Uppsala förut men flyttat till Barkarby :)

Lilla magen v.18 imorgon :)
  • Nils-Eric

Åh så fin mage! Önskar jag var så smal som du så det bara ser sådär härligt ut :)

Jag ser mest tjock ut ju! Haha :)

Imorgon är det en vecka till KUB för mig. Längtar galet mycket efter att få ett kvitto på att där är något i magen! :)
    I helgen berättar vi för min familj. Ska bli så skönt!

Hur har ni andra det?

Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)