• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-09-16 10:51:22 följande:

Åh så fin mage! Önskar jag var så smal som du så det bara ser sådär härligt ut :)

Jag ser mest tjock ut ju! Haha :)

Imorgon är det en vecka till KUB för mig. Längtar galet mycket efter att få ett kvitto på att där är något i magen! :)
    I helgen berättar vi för min familj. Ska bli så skönt!

Hur har ni andra det?

Haha, då är vi två, tycker också jag ser mest tjock ut. Har dock fått en distinkt mage nu :)

Jag har det i alla fall bra, haft lite tendens till foglossning i förra veckan men inte lika illa längre. Hur är det med dig? Spännande att få berätta!! :)
  • camillis86

Hej tjejer! Får man haka på här?!

28 år, bor i Upplands Väsby, väntar första barnet och BF 23/4! :) 
    Ser att ni diskuterar vagn, hur tidigt har ni köpt/tänkt köpa?

• Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-16 12:30:14 följande:
    Haha, då är vi två, tycker också jag ser mest tjock ut. Har dock fått en distinkt mage nu :)

Jag har det i alla fall bra, haft lite tendens till foglossning i förra veckan men inte lika illa längre. Hur är det med dig? Spännande att få berätta!! :)
    Jag är mest uppsvälld än så länge. Så det är lite dagsformen om jag ser gravid ut.

Ja det så blir så jäkla kul att berätta för min familj. Vi har berättat för några vänner och några ur min sambos familj. Men min familj bor inte i Stockholm och det är först på fredag jag träffar dem sen jag fick veta att jag är gravid, och jag ville vänta till jag kunde berätta öga mot öga. Ska bli så härligt!

Usch. Foglossning låter inte alls kul.
    Med mig är det bra. Alla mina symptom har i princip försvunnit. Därför längtar jag väldigt mycket till KUB så att man får se att det faktiskt är på riktigt!
  • Nils-Eric

(Test att bifoga bild från mobilen)

Hemskt bild jag vet. Tagen på toa naken efter fys innan dusch (därav den hemska redigeringen).

Är i vecka 12+0 enligt barnmorskan 11+3 enligt Natural Cycles.

Jag tycker att magen börjar komma. Eller så är jag bara uppsvälld :-P
  • junibarn19

Har mitt RUL om två veckor, vecka 20. Efter det tänkte vi beställa vagn :)
    Är helt fast för Bugaboo Buffalo :) så det får det bli :) dyr men bra andra handsvärd om man vill sälja vidare :)

• Joni
    Nils-Eric skrev 2015-09-16 13:29:28 följande:
    Jag är mest uppsvälld än så länge. Så det är lite dagsformen om jag ser gravid ut.

Ja det så blir så jäkla kul att berätta för min familj. Vi har berättat för några vänner och några ur min sambos familj. Men min familj bor inte i Stockholm och det är först på fredag jag träffar dem sen jag fick veta att jag är gravid, och jag ville vänta till jag kunde berätta öga mot öga. Ska bli så härligt!

Usch. Foglossning låter inte alls kul.
    Med mig är det bra. Alla mina symptom har i princip försvunnit. Därför längtar jag väldigt mycket till KUB så att man får se att det faktiskt är på riktigt!
    Önskar jag fick berätta för alla igen för första gången, så kul att överraska och se deras reaktioner :)

Tycker absolut man kan börja urskilja en gravidmage, svårt att säga utan en "förebild" så du vet nig bäst själv :)

Njut av att symptomen försvinner, man vet aldrig om eller när de kommer tillbaka eller att nya dyker upp :)
  • Jamas

Hej!

Har precis läst igenom hela (!) tråden och vill gärna haka på här! Är 30 år, bor i Sthlm och är i v 13. Inte helt planerat men en välkommen överraskning :) Har delvis mått så illa att jag nästan blivit deppig, men har nu inte kräkts på fyra hela dagar (med hjälp av Lergigan nen ändå) så håller tummarna att det är över nu! KUB nästa vecka...har ni fått svar på era ännu?

• Eckma
    Jamas skrev 2015-09-16 21:20:42 följande:

Hej!

Har precis läst igenom hela (!) tråden och vill gärna haka på här! Är 30 år, bor i Sthlm och är i v 13. Inte helt planerat men en välkommen överraskning :) Har delvis mått så illa att jag nästan blivit deppig, men har nu inte kräkts på fyra hela dagar (med hjälp av Lergigan nen ändå) så håller tummarna att det är över nu! KUB nästa vecka...har ni fått svar på era ännu?

Bor också i Stockholm, 31 år och vecka 11 nu. Inte heller överhuvudtaget planerat så nu letar vi boende haha :) KUB om tre veckor..
  • Jamas

Haha Eckma, vi letar också boende :) Vår hyrestid går ut en månad innan BF...inte optimalt. Hur ser det ut för er?

• Joni
    Jamas skrev 2015-09-16 21:20:42 följande:

Hej!

Du är ju vid den tiden det brukar kunna släppa :)

Jag gjorde aldrig KUB men allt har sett bra ut på ultraljud iaf :) har du varit på något tidigt ultraljud eller blir det första nästa vecka?

Grattis i alla fall! :)
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)