• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-22 22:17:36 följande:

Vilket underbart sätt att berätta på! Och extra roligt att fånga allt på kamera.

Själv berättade jag inte så mycket som blev påkommen av min familj, vissa vänner och kollegor på grund av mitt jädra illamående. MEN det var nog bra det med, behövde ju deras stöd och alla blev glada ändå :)

Det viktigaste är ju ändå att de man bryr sig om vet

Efter vår KUB imorgon kommer vi inte hålla det hemligt längre. Och berätta för de vänner vi träffar och så! Vi tänker inte gå ut på Facebook eller "officiellt", men det ska bli skönt att kunna vara öppen till de man umgås med
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-23 07:49:53 följande:

Som andra har sagt är ju sannolikheten störst att allt ser kanon ut, men jag vet hur du känner.. Man nojar upp sig för även om man inte söker upp negativ information så finns den överallt. Det är väl som så att många som skriver på nätet gör det på grund av negativa erfarenheter.. Går allt bra har man väl inte samma behov kanske :)

Kul sätt ni berättade på, fick också berätta för lite fler människorna helgen.. Det är så himla roligt att se folks reaktioner! :)

Hoppa det går bra på KUB i morgon! Själv ska jag på återbesök igen hos bm och tror att vi ska börja magen nu.. Så spännande!! :)

Jag funderade också på det och tror du har helt rätt! Det är de med negativa erfarenheter som behöver dela med sig!

Tack. Det ska det göra! Gå bra alltså Det måste det!

Börja magen?
  • topaz.

Så längesen jag skrev något här! Är 11+5 redan. Flyttad BF till 8 april. Inget illamående och har mått i stort sett som vanligt förutom att jag varit tröttare än vanligt. Jag blev såklart jätteorolig för att något skulle hänt eftersom man bara hör om alla gravida som mår så himla dåligt. Haha, varför kan man inte bara glädjas över att man mår bra? Men, fick ett tidigt ultraljud och fick se bebisen igår. KÄNSLAN. Så nu är jag tillbaka här igen :)

• Nils-Eric
    topaz. skrev 2015-09-23 08:29:23 följande:

Så längesen jag skrev något här! Är 11+5 redan. Flyttad BF till 8 april. Inget illamående och har mått i stort sett som vanligt förutom att jag varit tröttare än vanligt. Jag blev såklart jätteorolig för att något skulle hänt eftersom man bara hör om alla gravida som mår så himla dåligt. Haha, varför kan man inte bara glädjas över att man mår bra? Men, fick ett tidigt ultraljud och fick se bebisen igår. KÄNSLAN. Så nu är jag tillbaka här igen :)

Åh gud vad härligt att du fått se! :) 
    Kan tänka mig känslan! 

Skönt att du mår bra. Det gör jag med! Förutom att jag har mindre energi än vanligt. Men det är väl bara att njuta! 

Välkommen tillbaka!

• Nils-Eric

Det gick jättebra på KUBen. Plutten hackade, vinkade och levde runt! Fick 1:20 000 och även om Barnmorskan sa att man inte skulle kunna se könet i början, var det tydligt när vi fick se en bild på rumpan tagit nedifrån benen (då tittade hon roat på oss och sa "ja som ni ser så är det ganska uppenbart trots allt"). Vi ska dock dubbelkolla på RUL. Som det är nu beräknas vår lilla pojk den 28 mars <3

• mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-09-24 11:56:47 följande:

Det gick jättebra på KUBen. Plutten hackade, vinkade och levde runt! Fick 1:20 000 och även om Barnmorskan sa att man inte skulle kunna se könet i början, var det tydligt när vi fick se en bild på rumpan tagit nedifrån benen (då tittade hon roat på oss och sa "ja som ni ser så är det ganska uppenbart trots allt"). Vi ska dock dubbelkolla på RUL. Som det är nu beräknas vår lilla pojk den 28 mars <3

Världens största grattis!! känns det verkligt nu? :) Så fin han är!

Fick du inga digitala bilder? Intressant att veta hur mkt de olika mama mia ställerna skiljer sig åt.
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-09-24 11:56:47 följande:

Åh vad roligt! Härligt att allt såg bra ut och att ni fick se att det faktiskt fanns en krabat! Nu är vi i alla fall två som ska ha pojkar! :)
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-09-24 12:12:08 följande:

Världens största grattis!! känns det verkligt nu? :) Så fin han är!

Fick du inga digitala bilder? Intressant att veta hur mkt de olika mama mia ställerna skiljer sig åt.

Nej inga digitala tyvärr. Min sambo filmade lite i början men inte när man kunde se att det var en pojke (satan). Fick fem bilder utskrivna bara!

Tack! Jag är överlycklig och från och med nu njuter jag av varje sekund
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-24 12:17:38 följande:

Åh vad roligt! Härligt att allt såg bra ut och att ni fick se att det faktiskt fanns en krabat! Nu är vi i alla fall två som ska ha pojkar! :)

Tack Jag är så överlycklig! Det är så svårt att förstå att det är en pojke, att han mår bra. Jag är då lycklig!!!
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-09-24 13:28:27 följande:
    Nej inga digitala tyvärr. Min sambo filmade lite i början men inte när man kunde se att det var en pojke (satan). Fick fem bilder utskrivna bara!

Tack! Jag är överlycklig och från och med nu njuter jag av varje sekund
    intressant, jag fick ca 15 bilder digitalt både från kub och Rul, eller fick och fick man fick välja om man ville köpa bilderna... så då är det olika beroende på om man går på söder eller city.

fick du höra hjärtljudet?
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)