• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-17 15:26:03 följande:
    Tack så mycket! :) Jag bor i Sundbyberg och har BF runt 28/3. På det tidiga ul i vecka 11 sprattlade den lille så mkt att den inte riktigt gick att mäta :) Och du?

Jag går på Prima Liv på Danderyds och tycker de är jättebra. Hade gärna haft lite bättre möjligheter till telefonkontakt med bm, men i övrigt kan jag inte klaga. Var går du?
    Jag går på Mama Mia söder. Har än så länge bara haft inskrivning och är inte hundra nöjd... men jag hoppas att det blir bättre.
    Tycker att de är lite dåliga på att svara på mail trots att de hänvisar en till att maila.
    Nästa besök är KUBen nästa vecka. Då ska sambon med så får vi se hur det känns!
    Skönt att du är nöjd :)

Jag har BF enligt Natural Cycles den 4/4, enligt inskrivningen hos barnmorskan den 31/3.
  • Jamas
    Eckma skrev 2015-09-17 16:28:35 följande:

Haha bra tips ;) bromma-bo för övrigt.. Hoppas du börjar må bättre snart! Jag börjar känna igen mig själv mer och mer..

Trevligt område. Hoppas ni hittar nåt som passar er bättre snart :)

Tack...gårdagen blev min hittills värsta dag (fick inte ens behålla vatten - helt omöjligt att få i sig Lergigan eller annat) men nu är jag back on track :) Hoppas jag också känner mig som mig själv snart igen. I vilken vecka började du känna så?
  • Jamas
    Nils-Eric skrev 2015-09-17 16:57:33 följande:

Jag går på Mama Mia söder. Har än så länge bara haft inskrivning och är inte hundra nöjd... men jag hoppas att det blir bättre.

Tycker att de är lite dåliga på att svara på mail trots att de hänvisar en till att maila.

Jag har BF enligt Natural Cycles den 4/4, enligt inskrivningen hos barnmorskan den 31/3.

Hmm. Till Prima Liv kan man nog inte ens maila faktiskt, men kanske du ska fundera på att byta? Tråkigt med låg tillgänglighet, de borde förstå att vi är överdrivet oroliga :)

Kul! Är det första gången sambon är med?
  • Jamas
    Nils-Eric skrev 2015-09-17 16:57:33 följande:

Skumt med diskrepansen i BF. Personligen hade jah valt att utgå från bm:s bedömning :)
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-18 21:42:14 följande:

Hmm. Till Prima Liv kan man nog inte ens maila faktiskt, men kanske du ska fundera på att byta? Tråkigt med låg tillgänglighet, de borde förstå att vi är överdrivet oroliga :)

Kul! Är det första gången sambon är med?

Ja det är hans första gång. Hoppas att det ska kännas mer verkligt för honom!

Ja man är ju orolig och har fler frågor liksom
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-18 21:43:36 följande:

Skumt med diskrepansen i BF. Personligen hade jah valt att utgå från bm:s bedömning :)

Jag litar faktiskt mer på NC just nu. Bm utgick bara från sin snurra och när jag sa att sista mensen var.

Natural Cykles utgår från när jag hade mens, när jag hade ägglossning och när jag hade samlag. Så NC är baserat på mer fakta helt enkelt!
  • Jamas
    Nils-Eric skrev 2015-09-19 07:05:06 följande:

Ja det är hans första gång. Hoppas att det ska kännas mer verkligt för honom!

Ja man är ju orolig och har fler frågor liksom

Det gör det säkert! Även om jag tror många pappor/partners kämpar lite med detta till dess att barnet faktiskt är fött.

Ah ok, då är NC nog bättre trots allt. Men spännande att få 'facit' i v18 :)
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-19 10:23:13 följande:

Det gör det säkert! Även om jag tror många pappor/partners kämpar lite med detta till dess att barnet faktiskt är fött.

Ah ok, då är NC nog bättre trots allt. Men spännande att få 'facit' i v18 :)

Precis!

Dock är jag inbokad för RUL först i vecka 20. Men det längtar man ju till! Vi ska ta reda på könet då också, det ska bli så härligt att få veta lite mer om vem som gömmer sig där inne!
  • Jamas
    Nils-Eric skrev 2015-09-20 08:45:46 följande:

Precis!

Dock är jag inbokad för RUL först i vecka 20. Men det längtar man ju till! Vi ska ta reda på könet då också, det ska bli så härligt att få veta lite mer om vem som gömmer sig där inne!

Åh vad spännande! Vi har inte bestämt oss om vi ska kolla ännu, är såå nyfikna men samtidigt vore det så himla kul att ha överraskningen kvar.

Hur kommer det sig att du redan har RUL inbokat? Måste man vara så tidigt ute för att få en tid? Blir lite orolig nu; tycker redan att det känns sådär att göra KUB så sent (pga att det inte fanns några andra tider).
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-20 10:48:41 följande:

Åh vad spännande! Vi har inte bestämt oss om vi ska kolla ännu, är såå nyfikna men samtidigt vore det så himla kul att ha överraskningen kvar.

Hur kommer det sig att du redan har RUL inbokat? Måste man vara så tidigt ute för att få en tid? Blir lite orolig nu; tycker redan att det känns sådär att göra KUB så sent (pga att det inte fanns några andra tider).

Vi bokade in det vid inskrivningen. Det och nästa besök hos BM. Skönt att veta när det är dags i god tid så jag kan synka med jobb. Men det var inte jag som tog upp det. Det var en del av inskrivningen
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)