• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric
    Bebisfeber84 skrev 2015-10-04 18:55:16 följande:

Verkar inte lyckas lägga upp bild?

Från datorn ser man bilden i alla dina inlägg! :)
  • Bebisfeber84
    Nils-Eric skrev 2015-10-04 21:44:11 följande:
    10.1 cm! Vilken vecka var du i då? Min lilla plutt var 8.6 cm och jag gjorde KUB i 13+2 :) 

Bild tagen idag! V15 (14+5) :)
    Ojj du har verkligen inte mage än. Helt tvärtom än min haha :) vecka 14,dvs13+0. Och då räknas även benen antagligen med!
  • Nils-Eric
    Bebisfeber84 skrev 2015-10-04 22:53:04 följande:
    Ojj du har verkligen inte mage än. Helt tvärtom än min haha :) vecka 14,dvs13+0. Och då räknas även benen antagligen med!

Ja så måste det vara! Hon sa ca 1 dm med benen till oss. Från huvud till rumpa var han 8.6.

Fick du nytt BF? Det fick jag efter att hon mätte huvudet!

Jag tycker magen börjar komma ordentligt. Dock ingen bula utan mer bara fluff! Haha :)

• linn1988

Hej! Hoppar in här i tråden. Är i v 11+6, bf 18/4 första barnet. Är 27 år gammal. Tycker tiden gått så sakta men imorgon ska risken för missfall minska. Har å andra sidan redan sett pyret där inne i v9+6 men känns ändå skönt att va över den där gränsen, speciellt då jag fick ett missfall tidigare.

• Nils-Eric
    linn1988 skrev 2015-10-05 18:48:06 följande:

Hej! Hoppar in här i tråden. Är i v 11+6, bf 18/4 första barnet. Är 27 år gammal. Tycker tiden gått så sakta men imorgon ska risken för missfall minska. Har å andra sidan redan sett pyret där inne i v9+6 men känns ändå skönt att va över den där gränsen, speciellt då jag fick ett missfall tidigare.

Välkommen hit och grattis! :)
  • Nils-Eric

Då har jag (tydligen) spontanshoppat en vagn! Haha :) 

Dealade till mig en Brio Smile från Blocket med sittdel, liggdel, regnskydd och fotsack för 4000 kr. Än så länge är jag väldigt nöjd! 
    Liggdel, regnskydd och fotsack är helt oanvända och sittdelen är endast använd på prov. Tjejen jag köpte av driver:ombarnvagnar.com
    så bättre begagnat skick kunde jag aldrig hittat! Den ser verkligen helt ny ut.

För övrigt var denna Anna typ världens trevligaste tjej och för er som är officiella med graviditeten på Facebook rekommenderar jag att ni går med i hennes grupp, de ska enligt min svägerska veta ALLT om barnvagnar. Man kan även maila henne om man har frågor (mailadress finns på hennes sida).  

Hoppas att jag har gjort ett klipp och att vi blir nöjda med färgen (hade föredragit svart)

Någon annan som köpt vagn?

• Jamas

Vilken skillnad på era magar, Bebisfeber84 och Nils-Eric! Man kan knappt tro att ni är ungefär lika långt in i graviditeten :) Jag ser mer ut som Bebisfeber84, men har inte lika tydligt put.

Och Nils-Eric, "fluffig" skulle jag då inte beskriva dig som. Atletisk och smal! Bulan kommer synas jättetydligt när den väl kommer!

Grattis till lyckat barnvagnsköp!

• Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-10-05 22:04:41 följande:

Vilken skillnad på era magar, Bebisfeber84 och Nils-Eric! Man kan knappt tro att ni är ungefär lika långt in i graviditeten :) Jag ser mer ut som Bebisfeber84, men har inte lika tydligt put.

Och Nils-Eric, "fluffig" skulle jag då inte beskriva dig som. Atletisk och smal! Bulan kommer synas jättetydligt när den väl kommer!

Grattis till lyckat barnvagnsköp!

Tack! Får hoppas jag är lika nöjd i mars när bebis kommer :)
    Vilken vagn har du siktat in dig på?

Får man se en bild på din mage kanske?

Jag är faktiskt lite fluffig. Det märks att jag varit mer hungrig på sistone. Magen har lite extra vaddering, men tyvärr saknar jag den där kulan! Tur kanske det. Jobbar som officer och min uniform är inte gjort för en mamma-mage :-P

Någon som börjat känna sparkar? Jag går in i vecka 16 idag och jag känner ingenting.
    Känner mig verkligen inte ens gravid (på gott och ont såklart). Önskar att allt kickar igång ordentligt snart!

• junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-10-06 07:23:44 följande:

Tack! Får hoppas jag är lika nöjd i mars när bebis kommer :)
    Vilken vagn har du siktat in dig på?

Får man se en bild på din mage kanske?

Jag är faktiskt lite fluffig. Det märks att jag varit mer hungrig på sistone. Magen har lite extra vaddering, men tyvärr saknar jag den där kulan! Tur kanske det. Jobbar som officer och min uniform är inte gjort för en mamma-mage :-P

Någon som börjat känna sparkar? Jag går in i vecka 16 idag och jag känner ingenting.
    Känner mig verkligen inte ens gravid (på gott och ont såklart). Önskar att allt kickar igång ordentligt snart!

Jag kände mig inte heller gravid mellan v.12-20, därför var vårt RUL väldigt häftigt! Där inne låg en helt perfekt liten kille :) har känt honom från v.17 (dock inte varje dag) utan ibland bara. Har moderkakan i bakvägg.

Är nu i v.21 och känner mer eller mindre varje dag.
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)