• irrbloss_83

Ivf falun hösten 2015

väntar2015 skrev 2015-11-21 14:44:21 följande:

Samir är en hon :) jaså, du har läst det nån mer stans? Man står ut, absolut. Man vet ju att det förhoppningsvis kommer nå bra utav det :)

Rapifen, är det nån medicin du tar nu eller ska få under ÄP? Är det mot smärta alltså?

Aha,, till mig sa dem bara att det var bra, så jag frågade inge mer, vilket man kanske iof skulle gjort :)

Men hahaha! Åh, så typiskt mig. Tack för rättelsen :) Jo, jag har läst det i nån äldre tråd här på FL tror jag...

Rapifen är den smärtlindring de säger att man får under äggplocket, hoppas inte de har lurat mig nu bara...

Nja, kanske, jag tror det är bättre att vara nöjd med att det är bra, jag gillar siffrorna bara... :P
  • irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2015-11-21 23:23:18 följande:

Skulle lika gärna kunna vara en mans namn faktiskt :) vi hade iof mest Staffan, Samir hade vi nog bara en gång under ett ÄP och vid ett VUL då vi kontrollerade blåsorna. Tyckte Staffan var bra och duktig, fast han var lite seg ibland :)

Haha, stämmer säkert bra det med! Jag la nog inte det på minnet eftersom det inte är något bekant medicin namn för mig. Efteråt var soffan och vetekudden min bästa vän! Är du ledig nån dag efter eller jobbar du på?

Ja, det spelar säkert ingen större roll vem man får, båda är säkert bra... Hoppas jag i alla fall :)

Jag är ledig onsdag (då vi har ÄP) och torsdagen, sen hade jag tänkt jobba på fredagen för då är det lugnt på jobbet oftast och jag behöver fixa lite grejer. Sen har vi återföring måndag den 30:e och då är jag ledig hela resten av den veckan. Är fantastiskt nöjd med schemat faktiskt, min chef är underbart förstående vilket är väldigt skönt :)

Hur har du det då? Allt bra? :)
  • irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2015-11-22 11:00:25 följande:

Det låter som en jättebra plan! Förnuftigt att vara ledig en vecka efter insättningen och bara rå om sig själv och ta det lugnt. Det önskar jag att jag gjort, man är orolig ändå för allt man gör :)

Tack jag mår bra! Gick in i v 12 (eller ja v13 hur man nu ser det) så det känns jätteskönt! Väldigt trött fortfarande men det står man ut med. Börjar dessvärre känna av foglossning när jag jobbar :/ googlat och hittat lite övningar som jag ska försöka göra.

Ja jag tänkte så också, att jag kommer ändå bara vara en liten boll av oro, så jag kan lika gärna vara det hemma och låta det gå ut över maken :D 

Åh, underbart!  V 12 är ju lite magisk, på nåt vis. Den första läskiga trimestern med alla risker och hemskheter är avklarad, liksom. Drygt att redan få foglossning dock, hoppas övningarna hjälper! :)
  • irrbloss_83
    ninajessica skrev 2015-11-22 18:38:09 följande:

Precis, jag ringde till Falun själv och bokade tid. Västmanland är ju "granne" med Dalarnas landsting så det gick finfint. Blodprovet kunde jag ta här hemma hos min barnmorska.

Smart att ta ledigt efter ÄP! Personligen tyckte jag att det var smärtsamt men att smärtlindringen funkade fint. Efteråt var det vetekudde och sängläge i ett par dar. Men som sagt, ÄP går snabbt och så värt det!!

Vi har en rätt lång resa hem på ÄP-kvällen också så det kan nog vara bra även av den anledningen, jag behöver säkert sova ut lite :)

Men vetekudden är faktiskt framrotad ur gömmorna, så tack vare er är jag beredd! :)
  • irrbloss_83
    ninajessica skrev 2015-11-23 10:08:54 följande:

Lycka till nu Irrbloss! Det kommer gå fint. Håller tummarna för dig!

väntar2015 skrev 2015-11-23 19:49:48 följande:

Ja jag hoppas oxå övningarna hjälper, gäller bara att ta sig i kragen och göra dem! stort lycka till på ons och bra du laddat med vetekudde :)

Aha, det funkar så ninajessica. Kan va bra att veta :)

Sookie - hur går det för dig, hur mår du?

Tack så mycket tjejer!

Har precis tagit Ovitrellen nu, vilket innebär inga sprutor alls imorgon, mysko känsla... Vad ska jag då roa mig med liksom? ;) (svaret på frågan är roadtrip till Falun tillsammans med maken)

• irrbloss_83

Hej på er allihop! Hoppas det går bra för er med magarna :)

Jag har varit på äggplock idag, gick faktiskt ganska bra och det gjorde inte så ont som jag hade föreställt mig. (Rapifenet var inte så angenämt som jag hade föreställt  mig heller tyvärr), och nu ligger jag hemma i soffan med vetekudden på magen enligt familjelivs ordination.
    8 små ägg blev det, och imorgon får vi veta om de blivit befruktade eller inte. Spännande!

• irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2015-11-26 21:00:27 följande:

Ibland är det nog bra att ställa in sig på det värsta, eller ja nästan iaf :) men vad skönt att det gick så pass bra! Och 8 små fina ägg,, hur gick det med dem små rackarna?

Hur mår du idag?

5 blev befruktade, så på måndag får vi tillbaks ett, som vi hoppas behagar stanna nio månader eller så :)

Jag mår rätt bra, har lite ont i magen av och till, mest när jag går, men det är inte så farligt egentligen. Fick börja med Lutinus idag också, så jag ser fram emot andra sorters magbesvär här snart. Underbara hormoner... :D
  • irrbloss_83
    ninajessica skrev 2015-11-27 11:02:54 följande:
    Fem är ju toppen! Spännande! Det krävs ju som bekant bara ett fint Glad
    Precis. Fast jag börjar bli nervös nu... Det är ju måååånga procent som inte blir nåt... Usch.
    ninajessica skrev 2015-11-27 11:22:07 följande:

Har ni förresten berättat på jobbet preggos? Jag gjorde det idag. Bara för chefen, ingen annan. Känner om att något går fel såhär efter vecka 12 så blir det lättare för mig om han vet och förhoppningsvis i så fall känner förståelse.
    Och som ni vet syns det ju redan väl på mig...

Jag är inte preggo än men har varit rätt öppen med det på jobbet. Det har sina för och nackdelar förstås men jag upplever nog fördelarna som starkast. Jobbar i en skitbra miljö med många kvinnor som varit igenom liknande saker och har mycket förståelse och råd. Så för mig var det enkelt att berätta för några utvalda redan när vi började behandlingen :)
  • irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2015-12-06 21:15:42 följande:

Hej tjejer!

Hur är det med er? Själv gick jag in i vecka 14 idag (15 beroende hur man ser det) :)

Det är ok med mig, RD7 idag så det är en lång väntan kvar. Sover dåligt på nätterna (pga Lutinusen?) men mensvärken jag hade i början har avtagit. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken :P

V 14 är stort! Snart är du ju halvvägs! :)
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015